Opera binasından kareler... Part II

Opera binasından kareler... Part II

lw3dteam

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/7DvwV6f23.jpg[/img]
Nasıl? Ne eksik? Ne fazla?

2006-05-13 14:27:56

Cvp

Master chief

Ne eksik Ne fazla bişey göremedim eline sağlık demekten başka biey demiyorum

kolay gelsin

2006-05-08 22:26:22

Cvp

sparta burag

duvar ve kolon kaplamaları daha cok hamamı andırmıyo mu?sutun basları ve ahsap ıslemelı kapı harıc

2006-05-08 23:11:34

Cvp

CGengin

ooo kardeş çok güzel bi çalışma olmuş.
Sana şunu sormak sitiyorum. O bütün işlemeleri sen mi modelledin. Veya kısmen mi ? beni bu konuda aydınlatırsan sevinirim.

2006-05-09 10:36:35

Cvp

lw3dteam

Selam,
Arkadaşlar bu çalışma da yüzeylere, dokulara biz karar vermedik. Tüm bilgiler proje üzerinde alındılar. Işıkların güçlerine kadar. (Part I de bunu genişce açıkladım.)

Burada eleştirilerinizi bekliyorum. Önümüzdeki zaman diliminde tüm modelleri, yüzeyleri elden geçireceğim. kolonlar tırnaklı hale gelecek mesela.

Lightwave ile uyumlu farklı render motorlarından çalışmalar yapacağım.

Dostum modeller bize ait

2006-05-09 10:58:09

Cvp

calavera

hehehe postmaster amcayı napıcan :D hehe böylesi daha iyi bence, sadece 3-4 kişinin baktığı bir yerden daha çok faydalı olur burası. Bana sorarsan diğerlerinide buraya yollamaya devam et derim.

Çalışma ile ilgili benim gördüğüm en büyük eksiklik ışık armatürlerinin olmaması. Yani avize veya spot modelleri (ışıklar nerden gelecek ise) olsa biraz daha uyumlu olucak sanırım. Bu arada Kray tavsiye ederim. Güzel ve hızlı sonuçlar alabilirsin.
Ayrıca kullandığın ışıkların Intensity Falloff ları ilede biraz oyna bence. :D

Kolay gelsin iyi gidiyor :D

2006-05-09 11:38:06

Cvp

calavera

Ayrıca aklıma şimdi geldi, yansımalar ve specular için gradient kullan. Insidence angle ile :D fresnel etkisi yaratmak bu kadar bul yansımalı bir oramda daha güzel olur :D

2006-05-09 11:40:10

Cvp

lw3dteam

Selam,

Işık armatürleri : Point light lar için model yapacağım. Kolon başı için yüzlerce yüzey yap ışıklandırma için model yapmamak.....
yorum yok. haklısın.

İnstensity fallof ayarını burada kullanmadım.
Sen ne dersin; spotlar için 4 - 5 m gibi,
Balkon alnındaki aplik için 1 - 1,5 m gibi,
Ben bir dersimi çalışayım. Sonra bunlar için tekrar konuşuruz.

Kray ı sen öğreteceğin için onu senle tanıştıktan sonra ya bırakıyorum.

Yansımalar ve specular için gradient nasıl?
Yani duvar kenarında daha fazla uzaklaştıkça daha az yansıma gibi mi?

Specuları tam anlayamadım. Anladımda senin ne elde etmek istediğini anlayamadım. Kolonların specular ı için mi?

Görüşmek üzere,

2006-05-09 15:12:46

Cvp

calavera

Demek istediğim şöyleydi :D
Normal Yansıma ile
[img]http://img253.imageshack.us/img253/741/11vv1.gif[/img]

Gradient takviyesi ile
[img]http://img59.imageshack.us/img59/2194/23fi.gif[/img]

Tabi sütunlarda daha anlaşılır olucaktır. Düz yüzeylerde farkedilmeyebilir :D

Specular için gradient ayarı:
[img]http://img279.imageshack.us/img279/2026/specular7yu.gif[/img]


Reflection için Gradient ayarı :
[img]http://img328.imageshack.us/img328/8213/reflection0hr.gif[/img]

Bi dene bakalım genede, nasıl bir sonuç alıcaksın. Bence yararlı olabilir.

Yukarıdaki ayarları istediğin gibi manipule ederek farklı etkiler yaratabilirsin. :D

2006-05-09 16:56:33

Cvp

lw3dteam

Off calavera tam böyle hakim oladığım alanlara neşteri direkt yerleştiriyorsun ki,
Color, Bump, Diffise tam anlamışımdır.
Fakat şu an bana farklı ufuklar açtın.. :) Specularity ve reflaction...
Çok teşekkürler!

Şerefine forumun lightwave kısmında Işığın ısısı ile ilgili bir konu açıp bildiklerimi paylaşacağım. Hani şu color tablosunda rengin kelvin olarak verilmesi il ilgili

2006-05-10 13:48:42