Opera binasından kareler... Part I

Opera binasından kareler... Part I

lw3dteam

[img][/img]
Selam
Geçen aylarda yaptığımız bir çalışma
Fırsat bulduğum an daha da geliştireceğim.
Baba acımasızca eleştirin...
Serinin devamı gelecek[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/o1q8UMulb.jpg[/img]

2006-05-04 17:58:13

Cvp

calavera

Eveeeet, ilk ve en acımasız eleştirim geliyoooo :D

RESIM NERDEEEEE

2006-05-04 14:19:50

Cvp

CGengin

calevera formu bu kadar sık takip ettiğini bilmiyordum. ben bülentle telefonla konuşurken ilk yorumu sen yazdın.
dostum
halıdan başlamak istiyorum ilk basamakta halı ankastre çalışıyor herhalde.
Cam korkuluk dikmeleri pek düzgün değil. Ama bu bir tasarım ürünü ise bişe diyemem.
yansımalar çok hoş keşke seramiğin derzlerine bump verseydin.
kapı üstündeki kemerde smooth unutmuşsun tabi çokgen değilse. yer seramiklerinin üzerinde ki o desen ne ile yaptın rpc sistemimi yoksa bir uv kaplama mı yoksa photoshop eserimi.
aydınlatma sistemin hakkında bilgi veririsen kullandığın ışıklar ve etkileri.
zemindeki seramik mi yoksa hakikatten granit mi ve abatları özel mi yani hiç 60x60 cm ye benzemiyor.
görebildiklerim bunalr. modelleme tamamen sana mı ait. hangi yöntemelri kullandın. anlatıver bakim.
bu arada sana verdiğim emekler helal olsun....

2006-05-04 14:22:39

Cvp

lw3dteam

Halıyı layoutta kaydırdım (basit/ahmak hatası 1 )+ kalınlıkta vermek gerekiyor herhalde. yapmak lazım

Cam babaların layer ı smooth vermeyi unuttum(basit / ahmak hatası 2) Onu düzelteceğim.

Duvar mermerleri derzlerini çok daha az belirgin olmasını istediler. Bizim kontrolümüzde değil. Bump söz konusu değil

Kapı üstündeki model biraz zor demeyim ama biraz sancılı, segment sayısı kaliteyi artırırdı. Benim biraz daha köşe örgülerimi arttıracaktı. Orada şu an smooth var tabii çokgen smooth yemiyor. Dediğin gibi segment artıırmak lazım göze batıyor.

Yerdesenlerini tahmine devam et.. birkaç seçenek daha var..

Işıklar bildiğin lightwave ışıkları ama daha sonra neler öğrendik neler.. var ya IŞIK ÇOK ÖNEMLİ o mesele çok su götürür.
Bu karede doğru yerde ve şiddette olduğunu düşünüyorum.
Raytrace shadow, radiosity yok. Gölge nasıl?

Zemin Bursa bej, duvarlar Kemalpaşa beyaz, süpürgelikler Ege Kahve ölçüler bu karede orantısız yani kıyaslaman için söylüyorum duvardaki derzler 300 x 600 mm. Mekan çok büyüktü genel fotograflarda göreceksin kayboluyor.

Model bize ait
Yöntem dersen yöntem çok.. sor detaya inelim.

2006-05-04 16:36:25

Cvp

calavera

Evet :D Engin´e katılıyorum yorumlarında. Bence ışıklandırmada birazdaha kontrast a ihtiyaç var gibi geliyor. Sahnede kaç ışık var? Kaçı dolgu için kaçı gölgeler için? :D Wire yollayabilirsen sevinirim. Ayrıca kamera açısı biraz değişmeli bence. Neden? Etraftaki olası diğer detaylar hakkında fikir vermiyor. Büyük bir mekanda çok yakın plan yerine biraz perspektifin belli olabileceği geniş açılar kullanırsan daha iyi olacaktır. mesela gene kapıya yakın ve yerden biraz yükseklikte, merdivenlerin tepesine doğru hafif çapraz bir açı olabilir miydi? detay yoğunluğunu hep merkezleme yaparak değilde etrafa değıtarak anlatmak daha iyidir bana kalırsa.

Gerçekten güzel olucak bir çalışma :D

Eline sağlık devamını bekliyorum :D

2006-05-04 17:06:53

Cvp

CGengin

bülentciğim bişey dikkatimi çekti. kapının kenarındaki kolonlar ve kemerdeki altın rengindeki çizgilere iyi bakın. sanki kapının üstüne bir point light koyulmuş gibi. altın çizgiler kolonlarda alta doğru kararmış. bu konuyu bi açıklada geceleri rahat uyuyayım. birde kaç tane ışık kullnadın bilmiyorum ama sanki o bahsettiğim point light de gölge yapması istenmiş gibi. ve sanki başka ışıklarada gölge yaptırmıssın. Sen kaç ışık kullandın kaçının gölge yapmasına izin verdin. hala yer döşemesindeki deseni nasıl yaptığını açıklamadın. söylemek istemiyorsan anlarım :D
bak ben gördüklerimi ara ara yazarım. gördüklerimde de iddialı değilim. Bütün günün yorgunluğunun etkisi olabilir.
calevera kardeş sende bi bak bakalım neler göreceksin şu ışıklar hakkında. Bülent söylemek istemiyor galiba (ehehehe) biz çözelim şu adamın yaptıklarını.

2006-05-04 17:23:34

Selam

lw3dteam

Bu çalışma adında belli olduğu gibi bir opera binasına ait. Bu kare tek değil + tamamı 32 kare + teklif aşamasında olan bir iş(ti) olduğu için bazı noktalardaki kamera açıları tamamen odaklanmış halde... şekilde özellikle kapı olduğu gibi,

kontrast olayına haklısın. Fakat burada modele, yüzeye, dokuya biz karar vermedik. Ne talep ettilerse o

Bu sahnedeki ışık sayısı yaklaşık 30 civarında, tavanda şu an gözükmüyorlar bir çok spot var. Bu spotlar tanımlı alanları aydınlatıyorlar + Gölgelere tesir eden ışık sayısı bu karede 4 tane ve bunlar avizelerden gelen güçlü ışık kaynakları, tüm bunların yerleri bize projelerde tanımlı geldi ve bizde 3D ortamına aktardık.


Wireframe kısa zaman içerisinde gönderirim.

2 ay önce bir işti, şimdi ise kendimizi geliştirebileceğimiz bir malzeme.

Buradaki eleştirilerinizi aldıktan sonra daha gerçekçi bir çalışma ile yine bu sayfaya geri döneceğim. Foto-gerçek kaliteye ulaşabilrisek iyi olur. Özellikle ışık ayarları + Radiosty
Farklı render motorları
Ne bileyim daha üzerinde hakikaten konuşulacak çok şey var.

2006-05-04 17:29:19

Cvp

lw3dteam

Aziz ve sıddık kardeşim Engin
benim senden veya diğer arkadaşlardan saklıyacağım birşey yok. Öncelikle bunun rahtalığı içinde ol!

Ray trace shadow´a hakim ol o seni rahat uyutur.

Yer deseni ne?
a. Desen
b. rpc
c. UV Map
d. photoshop
e. diğer

Doğru cevap (e) diğer

Diğer ne?

2006-05-04 17:37:17

Cvp

CGengin

Bülent sana cevap vermiyorum. Ben hepsini saydım değilse sen bizi aydınlatacaktın. [G19][G17][G15]
bilmem anlatabildim mi

2006-05-04 17:49:41

Dostum sinirlenme!

lw3dteam

Sen hiç pen komutunun sınırını gördün mü?
Genellikle 100´den sonra tıklama yapmaz.

2006-05-04 17:58:13