Hl2 grafik motoru ve cikicak grafik motorlari...

Hl2 grafik motoru ve cikicak grafik motorlari...

Reality__

HL2 deki grafik motoru su ana kadarki en iyisi hele raytrace olaylari su ve cam efeklerinde max teki klteyi yakalamislar. zaten max teki Havok fizik motoru entegre edilmis. boylece oynanabilirlik mukemmel derecede artmis.
Cevre detaylari ve polygon kullanimi mukemmel o kadar detay ve gercek zamanli render, ne diyeyim super bir is cikarmislar.
Gerci karkter modellemeler doom3 un grafik motoru kadar mukmmel degil... Bunlar su an piyasadaki en iileri.. gelelim cikicak yeni grafik motoruna:
unreal3 graphic engine geliyor. gercek zamanli 200 milyon polgon ile gorsel show olusmus. Artik oyundaki detaylari siz dusunun. raytrace ve gelismis bump efekleri ile directx9c full kullanan bir oyun olucak.
[img]http://www.unrealtechnology.com/screens/p_embry1.jpg[/img]
[img]http://www.unrealtechnology.com/screens/p_embry3.jpg[/img]
[img]http://www.unrealtechnology.com/screens/character_creation1.jpg[/img]
[img]http://www.unrealtechnology.com/screens/EmbryHigh.jpg[/img]
[img]http://www.unrealtechnology.com/screens/p_bezerker.jpg[/img]
[img]http://www.unrealtechnology.com/screens/HDRGlow.jpg[/img]
Daha cok bilgi arayanlar [url]http://www.unrealtechnology.com/html/technology/ue30.shtml[/url] dan bilgi edinebilir ben nette e3 fuarindan bir tanitim izlemistim cidden mukemmel tek kelime ile. Izlemenizde yara var derim :) tabi bu tur gercek zamanli hesaplamalar icin onerileri en az 6800 gforce bir kart. tabi ileride ne cikar belli degil :)

2004-11-27 03:56:54

Re:Hl2 grafik motoru ve cikicak grafik motorlari...

emreşan

Raytrace lafı geçmişken birkaç düzeltme yapmak istedim. [.:)]Raytare algoritma ve sonrası sonuç olarak şu anda ve önümüzdeki 1 yıl içerisinde "realtime" dediğimiz oyun sırasında gerçek zamanlı hesaplanabilecek bir yöntem değil. [x-P]Oyunlarda kullanılan yansıma ve kırılma bilgileri, directX engine tarafından daha önce belirtilen çevre bilgileri dahilinde gerçekleşiyor. [I:)]Yani orada yansıması bulunan obje etraftaki tüm objelere gönderilen raytrace ve photon benzeri ışınlar ile taranarak gerçek zamanlı hesaplanmıyor. O objenin bulunduğu çevre, texture olarak o objenin yansıtması ve kırması gerektiği gibi enviroment kanalına yükleniyor. [BC]Ancak ve ancak etrafta hareketli nesneler var ise[:/] bu yöntem değiştirilerek lowpoly halleri directX pixel shader ve benzeri vertex shader ile güzel efektler ve etkiler ile desteklenerek yapay bir reflect/refract sağlanıyor. ama yine raytrace deil. [8)]Bu oyun motorunda olduğu gibi tüm oyun motorlarının cam ve ayna gibi objelerin dış dünya ile etkileşiminden bahsederken raytrace kelimesini göremezsiniz[:/]. Çünkü bu hesaplanmazı zor ve spesifik bir teknik olarak sadece 3d programlarında bulunur. Söylediğiniz şeylerin adı başka, raytrace başka bişeydir. Yansıma ve kırılma denince akla raytrace gelmesi normaldir çünkü bunu yapmanın en temel ve eski yöntemi 3d içerisinde budur.[G4][G5] Ayrıca bu oyun motorunun detayları hayrete düşürecek kadar fazla. ekran kartı canavarı olup 300 dolarlık ekran kartlarında bile zorlanacağı kesin gibi görünüyor. [G19]Vaktim yok ama insan sırf şu grafiklerin içerisinde dolaşmak için bile oynayacak makine almak istiyor. [:CM][:I]

2004-11-23 23:11:02

Re:Hl2 grafik motoru ve cikicak grafik motorlari...

xLess

a madem raytrace olmayan bu yöntemlerle böylesine güzel grafikler elde ediliyor,3d yazılımlarında neden bu kadar hızlı render alınamıyor.raytrace madem bu kadar yawaş ve eski bir yöntem yenisi nerde.neden biz bunları bulamıyoruz.yoksa yokta biz hayalmi kuruyoruz?

2004-11-24 02:51:21

Re:Hl2 grafik motoru ve cikicak grafik motorlari...

Reality__

Raytrace kelimesini kullanmamim nedeni e3 fuarinda yapilan tanitimda epic games ten nvidia 6800 ler ile bu demoyu sunmuslardi oradaki aciklamayi yapan kisi max teki raytrace i artik lkullanmak mumkun demisti yazmamin nedenni budur. illa degil diyosan epic games e mail at derim... saygilar

2004-11-24 03:07:34

Re:Hl2 grafik motoru ve cikicak grafik motorlari...

xLess

ha birde render motorlarının yapısal ve işlevsel bazda farklılıklar vardır.render motorlarının birbirinden farklı çalışması ile bazen kötü grafikli oyunların bile kasıntı yapması söz konusu iken sen nasıl bu motorların nasıl işlediğini söyleyebiliyorusun bunu anlamak zor.bence yapımcılarının haricinde(eğer motor çalınmamışsa) bilinmesi imkansız konularda biliyormuş gibi mantıkla yorumlamak yanlış düşer.kabul etmeliyizki her şeyi bilemeyiz ve bu da benide senide aşar diyorum.neyse gezimize başka resimlerle devam edelim...
[img]http://www.4gamer.net/news/image/2004.09/20040926054110_33big.jpg[/img]
[img]http://games.tiscali.cz/images/unrealengine30/bng04.jpg[/img]
[img]http://games.tiscali.cz/images/unrealengine30/bng05.jpg[/img]
[img]http://games.tiscali.cz/images/unrealengine30/bng06.jpg[/img]
[img]http://www.gamersriot.com/news/data/upimages/ue1vsue2vsue3.jpg[/img]

2004-11-24 03:30:56

Re:Hl2 grafik motoru ve cikicak grafik motorlari...

j-joey

Zaman geçtikçe oyunların görüntü kaliteleri katlanarak artıyor...

Hatırlıyorum da, eski siyah konsollar vardı, kartuşlu oyun makinaları. Televizyona bağlar, saatlerce "bugün yüzüne bakmayacağımız" oyunları oynar büyük zevk alırdık... C64 çıktı, oyunlar daha bi bağladı bizi ve tabi Amiga ile en uç noktaya vardığımızı düşünmüştük... Vay be... Şimdiki oyunlara bakın hele...

İşin diğer tarafı da bu yeni oyunları oynamak için minimum gereksinim olacak ekran kartları, güçlü kayan nokta işlemcileri... Oyun tutkunlarının bütçelerini iyice bir gözden geçirmeleri gerecek sanırım...

2004-11-24 10:32:29

Re:Hl2 grafik motoru ve cikicak grafik motorlari...

emreşan

Yaptığım ufak çaplı araştırmalara göre,

http://www.oroboro.com/rafael/project/raytrace.html adresindeki çalışmalarda olduğu gibi yapısal olarak ray-casting/tracing gibi ağır işlemci gücü isteyen bir yöntemle deilde grafik kartının OpenGL hardware ile pixel shader ları ile gerçekleştiriyorlar. ama iki farklı yöntemdede raytrace ismi geçiyor. realtime engine lerde raytrace yöntemi diye kullanılan ve çıktı olarak aynı şeylerden bahseden bilgileri okuduğumda bunun yapısal olarak farklı ama isim olarak aynı şekilde dilegetirildiğini farkettim. SOnuç olarak anlatmak istediğim şey yöntem aslında map lookup denilen ve pixel shader ın bunu realtime yaptığı ve her objenin kendi içerisinde kameranın etrafında görüğü görüntülerden panaromik bir enviroment map hazırlayıp yüzeyine o map i realtime projekte etmesi ile hallediliyor. Bunada raytrace diyorlar. Ama software raytrace raycast ile bunun anlamı biraz faklı. şimdilik bu kadar. herkese iyi çalışmalar.

2004-11-27 03:56:54