Tessellation hakkında
Tessellation hakkında
Tessellation nedir.Animasyon ve oyunlarda suanda kullanılıyor mu yoksa yeni bir teknolojimi dir. tşk
Cvp
Tesellation, kötü günlerde sevdiğiniz kişilerin yanında olmak, onları teselli etmek anlamına geliyor...
Şaka şaka...
Objelerin gerçek zamanlı olarak subdivision işlemine tabi tutulması gibi düşün. Yalnız tesellation işlemi algoritması farklı olarak objenin temel formunu değiştirmez. İki tane kerarın birbirine olan açısına göre yeni bir açı üretmez, var olan yüzeyin normallerini değiştirmeden eşit parçalara böler ki bu genelde üçgen olur. Amacı şu, eğer directix 10 gibi gerçek zamanlı displace veya daha detaylı obje görünümü elde etmek istiyorsan varolan yüzeylerden daha fazlasına ihtiyaç duyarsın. Bu yöntemle anında ara yüzeyler örülür ve o şekilde model daha detaylıymış gibi görünüt. Box yaptığında segment sayısının bir anda tesellation işlemi ile o değer kadar katı arttığını düşün. Düzeltme ; ATI nin ilk olarak duyurduğu gerçek zamanlı tesellation algoritmasında objenin formunu da yumuşacak şekilde yüzey ekleyerek yumuşatmayı hem genel formda hem de yüzey sayısında farkedilir şekilde gerçekleştirdiğini görmüştüm. Şu an ki kullanımının son durumu hakkında detaylı bilgim yok. Oyun kodlama konusunda deneyimli ve güncel bilgi sahibi arkadaşlar bu konuda ekleme yapabilirse daha da sağlıklı olacaktır. iyi bayramlar.
Cvp
ilk anlamını biliodum zaten. :)
Bump mapping tekniğini, tesellation üzerinden kullanılıyormu yoksa hiç alakası olmayan şeyler mi
Cvp
oyunlarda bump mapping ile tesellation´un alakası yok. Tes. vermese de bump render sırasında uygulanabiliyor zaten.