Render alırken İşlemcinin tamamını kullanmıyor
Render alırken İşlemcinin tamamını kullanmıyor
Çok saçma bir konu başlığı olduğunun farkındayım ama, kafayı üşütme noktasına geldiğim şu gece yarısında, belki başıma gelen başkasının da başına gelmiştir umuduyla konuyu açıyorum :)
3ds max ve vray ile render alırken, renderım olağandan daha yavaş geldi gözüme. Pre pass evrelerindeyken görev yöneticisinden işlemci kullanımını gözlemledim, işlemci % 30 larda seyrediyor. Normalde % 100 ile çalışmıyor muydu bu binek onu tam anlayamadım.
İşletim sistemi vista ultimate 64 bit, işlemci intel quad core 6600, Max 9.
Teşekkürler..
Cvp
Gereksiz yere displacement kullanmayın ve mimkünse aynı objeye hem vray displacement hemde map olarak displacement uygulamayın. Yanlışlıkla aynı objeye iki yöntemide uygulamışım. Bunları düzeltince sorun halloldu. Umarım birilerinin işine yarar.
Cvp
Sanırım genelde ram´den dolayı oluşan bir sorun oluyor bu.. displacement´in yanı sıra çok büyük kaplama kullandığım zamanda başıma gelmiş bir sorun... renderin bitmesini bekledin mi bilmiyorum ancak bendeki durumda, render bir süre bu şekilde devam ettikden sonra kendiliğinden hızlanıyor ve %100 kullanıma başlıyordu.
Cvp
Bende ara ara % 100 oluyordu. Sanırım o kadar abartılıcak bir durum değil. Sahneye göre değişiklik gösterdiğini fark ettim. Ama render süresi baya uzuyor bu şekilde.
Cvp
bi dipnot da ben geçiim bu konuya ..
ayrı ayrı displacement map uygulanmış iki obje üst üste geldiğinde de aynı sorun oluşuyor .. örnek olarak pantolonun üzerine tişörtün gelmesi gibi ..yani yakın temas halindeki iki ayrı obje .. aşırı disp değerinde de sorun yaşanabiliyor ..
can sıkıcı şeyler bunlar :D
Cvp
Bir not da benden: Displacement ile irradiance veya sample odaklı gölgeler bir arada zor hesaplanıyor (final gather veya area light kullanımından bahsediyorum).
Cvp
Aslında genel olarak Displacementlerden uzak durmakta fayda var, çünkü render süresini fark edilir derecede uzatıyor. Yani öyle bir kaç fincan çay içmekle kapanıcak süreler de değil yani :) Ben alternetif çözümler üretmeye çalışıyorum. Bir başlık açıcam alternatif çözümler diye, ama önce alternatif çözümler bulmam lazım :)
Cvp
Displacement optimizasyonu adında digital arts´a bir makale yazmıştım. Render süresinde %80´e kadar azalma yapabiliyor.
Genel mantık da şuydu: Biliyorsunuz displacement mapinizde gri ton değişimi ne kadar küçük piksellerde varsa o kadar fazla micro polygon elde ediyorsunuz. Ram´i şişirip işlemciye az miktarda işlem gitmesinin sağlayan faktör de micro polygon sayısı zaten.
Ben eldeki displacement kaplamasının ince detaylarını 2d program ile yumuşatıp o şekilde displacement uygulanmasını, kalan ince detayların ise bump map olarak uygulanmasını tavsiye etmiştim makalede. Detayları ayırma konusunda başarılı olursanız hiç fark olmuyor.
Dergi yönetimi ile konuşup makaleyi paylaşma izni alırsam pdf ile geri dönüş yapma ihtimalim var. Ama hem yoğunluğum hem de şu an derginin hazırlanma aşamasından dolayı diğer insanların yoğunluğundan dolayı acil aksiyon almak açısından bir söz veremiyorum.