Pixar ve dreamworks niye diğerlerinden farklı?

Pixar ve dreamworks niye diğerlerinden farklı?

Azalin

Pixar ve Dreamworks un animasyon kalitesi diğer yapımlardan daha farklı olduğu ilk bakışta belli oluyor.Animasyonlar daha akıcı,lastik gibi hareket ediyorlar.Bu da insanın gözüne çok güzel gözüküyor.Disneyin tarzına çok benziyor.Bunu diğer firmalar niye yapamıyor.Nasıl bir tekniktir anlayamadım.Animatörlerin hepside aynı tekniği nasıl uyguluyor.Sanki tek kişinin elinden çıkmış gibi hepsi aynı tarzda ilerliyor film.Pixar ın sırrı nedir?

2007-12-25 04:39:37

Cvp

Seke

Çünkü karakter modellemede maya kullanıyorlar kanımca.Ve bunu en çok incredibles´ta gördüm.Yapmak zorundalar yoksa kimse gülmez kimseye hoş gözükmez.Yani ellerinden gelenin en iyisini yapmak zorundalar.

2007-07-31 18:56:54

Cvp

Problem

İşin maya kullanmakla ilişkisi yok, aynı produksiyon tüm 3d programları ile yapılabilir, burada önemli olan ekip ve oekibi yöneten yönetmenle birlikte , kalabalık ekibin iyi bir şekilde iş bölümü yapması, öncelikle konsept 2d tasarımlar yapılıyor, kimse kafadan model yapmıyor tüm yapımların bir tasarım ve story board aşamaları var, tüm yapılan işlerin aynı konsept altında olmasını görsel ve teknik yönetim ekibi sağlıyor, çekimde kullanılacak olan tema ne ise onun üzerinde aylarca süren eskiz ve tasarım işleri yapılıyor, bu ekiplerde yer alan kişilerişn tamamı profesyonel zaten, Pixar, Blur ya da Bluesky gibi ekiplerin çalışma teknikleri ile ilgili internette bol miktarda kaynak var, tamamen fabrikasyon mantığı, yani ekipte bir kişi sadece o yapımın bitki dokusu üzerine uzmanlaşmış ve ona çalışıyor, bir veya birkaç kişi sadece texture , yani kimse bir modeli veya bir sahneyi alıp baştan aşağı tek başına yapmıyor, kim hangi işte uzman ise sadece o işi yapıyor.

2007-07-31 20:01:58

Cvp

Seke

Maya kullanıyorlar işte banane banane maya kullanıyorlar.

2007-07-31 20:11:43

Cvp

Problem

Bunu tartışmak için çok yorgunum :) hadi maya kullansınlar bakalım.[S17]

2007-07-31 23:14:49

Cvp

drekon

Ozanın tespitleri güzel. Ekipteki 3D cilerden önce eskiz çizenler ve storyboard aşaması çok daha önemli. ve onlar da bunu en iyi şekilde yapıyor.

ek olarak:eleman alırken işinin en iyisini seçiyorlar. ve önce iyi bir eğitim veriyorlar. kendilerine has pluginleri var onları öğretiyorlar. standart araçlara hiçbirzaman mahkum olmuyorlar. yerine göre plugin geliştiren ekipleri de var.

2007-07-31 23:54:21

Cvp

Azalin

Öyle maya ile bi alakası olduğuna inanmıyorum.Modoyla bile yapsalar model olarak aynı şey çıkar.Benim anlayamadığım animasyonlar.Hepsi aynı tarz.Disney gibi yani.Animatörlerden mesela osman başka şekilde adamı yürütür,memet başka yürütür.duyduğuma göre herkes sadece bir karakter üzerinde animasyon yapmıyormuş.Bigün x e anim yaptırıp başka gün y ye anim veriyormuş.Sıkılma olmasın diye.Animation mentor öğrencilerine de bakarsanız hepsinin animasyon teknikleri benzer.(Youtube dan bakabilirsiniz)Herhalde öğretici kişinin teknikleri öğrencilere de bulaşıyor.

2007-08-01 00:24:36

Cvp

Hazaro

Ozan abiye sonuna kadar katılıyorum..Ve şu nu diyorum.Hiç yoktan program tartışması yapmaya gerek yok.Zaten gereksiz ve önemsiz...
Bu 2 firmanın özelliği Gercekten harika ekiplerinin olması başka birşey diyemeyiz.ve çalışanlarını gerçekten iyi motive etmelleri..bence sadece bu 2 firma dememek lazım Pixar ve Dreamworks evt gerçekten iyiler ama onların ayarında Blur,Blizzard,pendulum... gibi firmalar var.Asıl şu olabilir.Bu 2 firmanın Animasyon filmi yapan Firmalar arasında, neden farklı bir yere sahip...?

2007-08-01 02:10:07

Cvp

Problem

Serkan senin dediğin konu yani neden farklı sanatçılarda yapsa tarz aynı konusu:) Bunun literatürdeki adı "EKOL" dür, bir atölyeden çıkan öğrencilerin genel sanat anlayışları ve teknikleri nasıl benzerse, sanırım bu firmalarda her ne kadar fabrikasyon üretim görünse de birer ekol konumundalar, ve kendi tarzlarını üretmişler, çalışanlarına da bu tarza yönelik çalıştırıyorlar , Her çalışan birimde bu tarzı yemiş bitirmiş elemanlar olduğu gibi firmaya yeni giren elemanlar "Junior artist" olarak bu tarzı tam anlamı ile kavramadan sanırım monitör başına oturtulmuyor, Örnek olarak Disney i vermişsin disney 60 yıla yakın bir tecrübe ve birikime sahip bu dönemde tıpkı ortaçağın ressamları gibi çizgileri birbirinin aynı olan yüzlerce çizgi artisti yetiştirdiler, Pixar ya da Blur gibi stüdyolarda ise benzer bir teknik var sanırım, ama öncelikli konu şu ki mesela bir animasyon karakteri hangi yönleri ile izleyicinin ilgisini çekecek , ne renk elbise giyecek kafa vücut oranı nasıl olmalı ki karaktere şirinlik katsın, arka plan kontrastları, vs..vs.. yüzlerce teknik konu üzerinde yüzlerce saat düşünülüp planlama ve araştırma yapılıyor, ortalama bir animasyon filmi bir teknik ekip tarafından 2-4 yılda bitiriliyor, bunun belkide sadece ufak bir kısmı bilgisayar başında modelleme ve animasyonla geçiyor, filmlerde efektler , arka plan müzikleri,animasyondaki mimikler ve karakterlerin kendilerine has stilleri , tüm bunların adına ekip ve profesyonellik deniyor. Tabii ki benim yazdıklarım da birer gözlem ve yorum yani gidip çalışmadım görmedim ama yazdıklarım profesyonel bir ekibin ve profesyonel bir yapımın kaçınılmazları.

Bahsettiğin firmalarda çalışan elemanların pek çoğu aşağıdaki siteye üye , belki aralarındaki diyaloglardan ya da wip lerden daha fazla fikir sahibi olabilirsin.
[url]http://www.strutyourreel.com/forum/[/url]

2007-08-01 04:25:44

Cvp

emreşan

iki firmanında ekibi çok deneyimli ve genelde en yetenekli sanatçılar bu iki şirkette çalışıyor.

2007-08-01 05:34:00