Animasyon ve GI

Animasyon ve GI

CG-Designer

Arkadaşlar bir konuda önerinize ihtiyacım var.

Gerçekçi bir iç mekanda kısa bir animasyon yapmaya çalışıyorum ve şu anda işin aydınlatma kısmına geçmiş durumdayım...

Sizce gerçekçi olması için GI mi kullansam, yoksa standart ışıklarla GI´yi andıran bir aydınlatma mı yapmaya çalışsam daha iyi olur?

2006-05-31 15:50:14

Cvp

calavera

Bence animasyon için GI andıran ışıklar kullanmak daha mantıklı. Ancak tabi sahnedeki objeleri 1 kere GI ile render alıp ve Bake edip kamera ilede içinde dolaşabilirsin. Ama sahnede hareketli nesneler olacaksa fake GI kullanmak daha mantıklıdır bence :D

Kolay gelsin...

2006-05-26 15:19:31

Cvp

CG-Designer

Bana da fake GI daha mantıklı geliyor. Zaten iş çok gecikti bir de baking için vakit harcayabileceğimi hiç sanmıyorum.

vray´de var mı bilmiyorum ama final render stage 1 de Hyper-GI diye bir alternatif var ve help dosyasında bunun animasyonlar için geliştirilmiş radiosity temelli oldukça hızlı bir GI yöntemi olduğu yazıyor.

Bu Hyper-GI hakkında bilgisi olan varsa bir de bu konuda akıl danışmak istiyorum. Gerçekten image ya da quasi monte-carlo kadar iyi bir renderi daha kısa sürede alabiliyor mu?

2006-05-26 15:44:23

Cvp

chrome_nickel

herhangi gelişmiş bir renderer ile tek bir kez gi hesaplattır sahnende, ve gi bilgisini dosya olarak kaydet(final render´ı bilmiyorum. ama mental, brazil, ve vray gi çözümünü dosyaya kaydedebilir. radiosity çözümü de max dosyasını kaydettiğinizde max dosyası içine kaydedilmektedir.). ortamdaki sabit nesneler gi hesabına girsin. sonra son render´i alırken gi çözümlemesini kaydettiğin dosyadan okutursun, hareketli nesneleri de bir kaç ışıkla bir iki ince ayarla sahnenın ışımasına uyumlu hale getirebilirsin.

yada sahne sabit bir sahne ise, sahnenin merkezinden bir kamera ile panorama exporter´ı kullanarak sahnenin panorama çıktısını hdr formatında kaydedip, sahnenin render´ini ayrı, hareketli nesnelerin renderini ayrı alabilirsin. sahne için bir kez gi hesaplatıp bütün sahnede kullanırsın, hareketli nesneleri de hdr´yi skylight haritası olarak kullanıp, hareketli nesnelerin ortama uyumlu ışımaya sahip olmasını, aydınlık ve gölge durumları için de ayrıca bir iki ışık kullanarakda sahne ile uyumlu olmasını sağlayabilirsin. ardından herhangi bir compositing yazılımında üst üste yapıştırıp verirsin fırına.

2006-05-26 16:37:32

Cvp

CG-Designer

Kadir bu ilk söylediğinde sadece 1 defa GI hesaplatma olayında hareketli nesneler için ne yapmam gerektiğini tam olarak anlayamadım. Bunu biraz daha detaylı anlatabilirmisin?

2006-05-26 17:04:01

Cvp

Çaylak

Merhaba ben Final Render kullaniyoru, Hyper-GI animasyonlar icin kullanisli olan bir gi ancak Finalyada carlo gibi cok iyi kaliteli render almiyor zaten carlonun kalitesini kiyaslamakta yanlisolur cunku en iyi gi ,fr icin finalrender(image),ayrica VRayde alacagin renderda flicker yada antiliasing sorunlari ile ciddi mucadeleye girmen gerekir animasyon icin, ama FinalRenderda ilk asamada zaten flicker sorununun farkina varip cozmusler soylede dene bilir duran kare icin vray super anime icin fr tercihler arasinda iyi bir secenek, sonuc olarak fake gi kullanman daha hizli cozum ama isiklarinyerlerini bulmak...vs ile zamani cok harcayabilirsin bunun yerine zamani rendera ayiririm diyorsan Hyper GI iyi bir cozumdur, help dosyasinda kullanisi ile ilgili yeterli bilgi var ayrica gi sonucunu viewportta gorebilme luksun extra artisi...kolay gelsin

2006-05-28 23:36:17

Cvp

chrome_nickel

hareketli nesneleri ayrıca render yap sahneyi ayrıca render yap. kompozisyon programında birleştir. :)... adobe after effects... combustion.. zorlarsan premiere bile yapar.

2006-05-29 01:43:42

Cvp

CG-Designer

Sağolun arkadaşlar.

Sanırım önce standart ışıklarla bişeyler yapmaya çalışacağım. Hyper-GI olayı radiosity tabanlı olduğundan sahnedeki poligon sayısından fazlaca etkileniyor, benimki gibi poligon fazlalığı olan sahnelere göre değil. Kompozitleme olayıda işi çok uzatacak gibi...

2006-05-29 14:32:59

Cvp

chrome_nickel

aslında, kompozit çok pratik bence...
ama önce pratik yapmak, deneyim lazım... ama bu tür işlere sürekli ihtiyacın olacaksa, bi yerinden konuya dalıp hakimiyeti artırmak lazım

2006-05-31 03:04:12

Cvp

CG-Designer

Haklısın Kadir.. Henüz kompozitleme hakkında hiç uygulamam yok ama şu iş bi bitsin, bulduğum ilk fırsatta kompozitleme olayına dalmayı düşünüyorum.

2006-05-31 15:50:14