Oyun motoru nasıl bir içerige sahip?
Oyun motoru nasıl bir içerige sahip?
Merak ettiğim oyun motorlarının nasıl bir yapıda olduğu.Mesela bir 3d max te tüm modelleri yapıyoruz(agaç,evler vs.)Sonra bu oyun motorunu yazıp onları oraya mı aktarıyoruz yoksa oyun motorunda kendimiz bir 3d dizayn programı gibi yaratıp modelleri bu motorda mı çiziyoruz.Ve bu motoru yaratmak için aşırı derece matematik ve fizik bilmek gerekiyor mu?Eğer öyleyse hayallerim suya düştü demektir.Çünkü mat ve fizik bana çok yabancı......Bİlen bir arkadas şu konuyu detaylı açıklarsa sevinirim.ç
Re:Oyun motoru nasıl bir içerige sahip?
matematik gerekiyor. zaten iyi bir programcı iyi bir matematikçidir.
Tabii basit programlar için hiçbir matematiğe ihtiyacın yok. zamanla öğrenirsin.
Sitemizdeki Visual c++ ile openGl dersine bakabilirsin. herşeyin temeli ordan başlıyor. 3D ortamda bir üçgen çizmeden adam çizmeyi düşünme.
Re:Oyun motoru nasıl bir içerige sahip?
Bak mantık olarak motor şudur;
3dmax veya başka bir program ile modellerini, yolunu veya karakterini hazırlarsın. Motor ise bu modelleri program içerisinde kullanmanı sağlar.
Örneğin basic dilini mutlaka bilirsin. Basicte bir oyun yapacağını varsayalım.
1. Basicte bir motor su tipte olabilir
openmodel="model.3ds" // modeli açar
if vbkeyleft then modelmove=modelkordinat(x)+1 // sol tuşa basıldığında modelin x koordinatını 1 eksiltir
yani motor once modeli acar ve senin ayarladığın tuşlar ile o modeli editler veya hareket vs.. verir.
Motor denilen şey aslında basit bir 3dmax programıdır. Nasıl klavye tuşları veya mouse ile modeli hareket ettiriyorsan motorda da öyle oluyor.