OpenGL 3.2 Duyuruldu
OpenGL 3.2 Duyuruldu
Khronos Grubu, 12 ay içinde yapılan üçüncü büyük güncellemesi olan ve daha çok kişisel bilgisayarlar ve iş istasyonları için 2 ve 3 boyutlu grafik API´sine (uygulama programlama arayüzüne) uyarlanmış OpenGL 3.2´yi duyurdu.
Yeni sürüm, grafik geliştiricilerin, birçok farklı işletim sistemi ve platform üzerinden en üst düzey GPU işlevselliği erişimine olanak sağlayarak, OpenGL standardının hızlı gelişimini devam ettiriyor. Open GL 3.2´nin belirtimleri http://www.opengl.org/registry adresinden indirilebilir.
OpenGL 3.2, geliştirilmiş performans, artırılmış görsel kalite, hızlandırılmış geometri işlemleri ve Direct3D uygulamalarının kolay taşınabilirliği için yeni özellikler getiriyor. Ayrıca, OpenGL ve paralel bilgi işleme için OpenCL, mobil 3B grafikleri için OpenGL ES ve web ortamında 3B için yeni WebGL standardı gibi Khronos kapsamındaki diğer standartlar; birçok uygulama, pazar ve cihazı kapsayan güçlü bir grafik ve hesap ekosistemi yaratacak şekilde koordine ediliyor. OpenGL 3.2 uyumlu GPU kullanan sistem sayısı, şimdiden 150 milyonu geçiyor.
Khronos´taki OpenGL ARB (Mimari İnceleme Kurulu) çalışma grubu, OpenGL gölgeleme dilinin (shading language) güncellenmiş sürümü olan GLSL 1.5 ile birlikte OpenGL 3.2 belirtimlerinde bulunan ve geliştiricilere yeni uygulamalar geliştirmek için verimli çekirdek profilini (streamlined core profile) ya da mevcut ve iş istasyonu uygulamaları için OpenGL standardının önceki sürümleri ile geriye doğru tam uyumluluk sağlayan uyumluluk profilini kullanma seçeneği sunan iki profili tanımladı.
OpenGL 3.2, son derece geniş bir yelpazedeki en son grafik işlemcilerle çalışacak ve geliştiriciler için aşağıda belirtilenler gibi çok çeşitli ve önemli yararlar sağlayacak şekilde tasarlandı;
* CPU ile GPU ya da çoklu CPU iş parçacıkları arasında paylaşılan kaynakların beklemesi süresince boş kalmayı önleyen köşe dizileri (vertex arrays) ve çit senkronizasyon nesneleri (fence sync objects) için artırılmış performans,
* OpenGL çekirdeği içindeki geometri gölgelendiriciler de dâhil olmak üzere iyileştirilmiş ardışık düzen programlayabilme (improved pipeline programmability),
* Artırılmış küp harita görsel kalitesi ve doğrudan işlenecek doku örneklerini gölgelendirmeyi etkinleştirerek çoklu örnekleme işleyici esnekliği (multisampling rendering flexibility).
Yeni Genişlemeler ve Endüstri Desteği
Khronos, OpenGL üzerinden erişilecek en yeni GPU´larda tanıtılan en son grafik işlevselliği etkinleştiren 5 yeni ARB genişlemesini içeren bir grubu açıkladı. Bu genişlemeler, başarıları kanıtlanıp yaygın olarak kabul gördükten sonra, OpenGL´nin gelecekteki sürümlerinde çekirdek içine gömülecek.
Jon Peddie Research´ün kurucusu ve müdürü Jon PEDDIE; "Khronos, OpenGL ARB için harika bir yuva olduğunu kanıtladı" ifadesini kullanıyor ve "Sadece OpenGL´yi grafik yenilikler için gerçek bir platform haline getirmek için gazı kökleyen bir ARB´ye değil, aynı zamanda OpenGL´nin güçlerini şahlandıran bir tür benzer standartlar ailesi geliştiren, tutarlı bir sinerjiye sahip." diye de ekliyor.
"OpenGL API´yi sık sık güncelleyerek verdiği sözünde duran OpenGL ARB´ye katılmak, AMD´yi çok heyecanlandırdı." diyor AMD Professional Graphics´in üst düzey yöneticisi Janet MATSUDA ve "12 ay içinde şartnamenin üç yeni sürümünü çıkarmak gerçekten gözle görülür bir başarıdır" diye de ekliyor.
NVIDIA´daki OpenGL ARB Çalışma Grubu Başkanı ve OpenGL Mühendislik Müdürü Barthold LICHTENBELT de OpenGL 3.2 heyecanına katılıyor: "NVIDIA, OpenGL´nin hızla güncellenmesini ve yaygınlaştırılmasını taahhüt etmiştir ve belirtimlerinin yayınlandığı günde OpenGL 3.2 beta sürücülerimizi yayınlamaktan gurur duyuyoruz."
"OpenGL 3´ün ardındaki strateji, hızlı bir evrimsel güncellemeler serisi yoluyla OpenGL´ye devrimsel değişiklikler getirmektir ve ARB, etkili bir biçimde bu planı uygulamaktadır" diyor Khronos Group´un başkanı ve NVIDIA´da başkan yardımcısı olan Neil TREVETT ve ekliyor: "OpenGL 3.0, OpenGL´nin farklı pazar ihtiyaçlarına cevap veren yeni mekanizmalarıyla sahneyi hazırladı, OpenGL 3.1, API´ye yeni fonksiyonlar ekleyerek ve onu daha verimli hale getirerek bu mekanizmaları kullandı. Artık, hem yeni hem de deneyimli OpenGL geliştiricilerinin ihtiyaçlarını karşılayan bir şekilde, son teknoloji ürünü GPU yeteneklerini sergileyen OpenGL 3.2´ye sahibiz."
kaynak: http://www.ozgurlukicin.com/haber/opengl-32-duyuruldu/