Donanım düşük mü?

Donanım düşük mü?

dsg_omer

merhaba arkadaşlar
max ile çalışırken ekran sürekli takılıyor...
bunu gidermek için ne yapmalıyım.
ram 512 Mb
işlemci AMD athlon(tm)64 processor 3000+2.01Ghz
ana kart ASUS K8N
ekran katrı ati radeon 9550
max çalışırken ram 700 civarına çıkıyor bazen 800
oluyor cpu kullanımı %20 %40 arası değişiyor..
sizce hangi parçayı değiştirmeliyim yada değiştirmelimiyim?

2006-03-14 16:16:18

Cvp

vertex

kulandığın ramın aynısından en azından 1 adet daha 512 lik ram alman lazım bana göre minimum 1.5 gb la çalışmak lazım çalışma esnasında 700-800 Mb kullanıyomuşsun bu render esnasında en az 1-1.2 Gb ram kullanır.
Ekranın takılması şu anda ramdan gözüküyor 512lik ramla 800 lük iş yapıyorsun habire harddiske yazıp okur ilk önce hayvancaaz nefes alsın :) Ramları taktıktan sonra sorunun çözülür.

2006-01-03 20:03:20

Cvp

dsg_omer

evet bir kaç kişide ram tavsiye etmişdi şuan render almayı bilmiyorum desene ögrensem bile alamazmışım... ikitane 1024 alayım 2048 olsun diye düşünüyorum... yoksa gerksizmii şuan 300ytl fiyatı

2006-01-03 23:45:53

Cvp

vertex

en azından bir tane 512 al yeterli. ha bu arada alacağın ramın özelliklerinin şimdi kullandığınla aynısı olsun(MHZ nin dışında geçikme zamanlarıda aynı olmalı).inşallah ramın oem falan diildir çünkü max ram seçer :) daha önce ucuz diye markası belli olmayan ramlar kullanıyodum render esnasında veya yüklü sahnelerde max habire çakılıyodu şimdi twinmoss ram kullanıyorum o sorunlardan kurtuldum twinmoss fiyat perfonmans açısından iyi ram hiç sorun yaşamıyorum tavsiye ederim. Bu sitenin derslerini takip et herşeyi öğrenirsin kolay gelsin

2006-01-04 03:51:18

Cvp

dsg_omer

sağul teşekür ederim şimdiden ram fiyatları araştıryorum....
sonucu sana bildireceğim. 512 karar verdim genelde herkez öyle kullanıyor çünküü kime sorsam bende 1024 var diyor(maxile uğraşanlar)

2006-01-04 14:45:56

Cvp

dsg_omer

arkadaşlar 512 daha aldım toplam 1024 oldu ama sorun yine aynı yanlış tespit yaptık sanırım nasıl[:(]l çözülecek bu sorun?

2006-01-23 19:58:07

Cvp

kalimba

Ömer; bence somut testler yapmak lazım. Çok yavaşsa o dosyayı nette bir yere koy ve oradan test edelim. Daha öncede yazdığım gibi bu yavaşlama belkide çoğu kişide vardır!

Xp ile default olarak yüklenen ekran kartı sürücülerinin aşırı derecede performansının düşük olduğunu anlamıştım ben. Eski bir xp idi. Yeni versiyonlara yeni sürücüler koyuyorlarmı bilemiyorum. Ekran kartı sürücülerini güncelle.

1024 MB ram oluşturmakla hata etmemişsin. İşine yarayacaklar. Atinin 3dmax performansını bilemiyorum. Ancak bende geforce 6600 var ve ben eski makinaya göre çok büyük performans artışı var.

Örnek dosya gönder bence

2006-01-24 09:49:32

Cvp

XxNEOxX

1. Vertex´in tespiti aslinda dogru. Bu soruya ilk verilecek cevap ram almandi. RAM almakla iyi yapmissin.
2. Kalimba´ya katiliyorum. Windows´un icindeki sürücüler sadece standart fonksiyonlarin calismasini saglarlar. Grafik kartinin kendi sürücüsünü yüklemen cok farkettirir.
3."Sürekli" derken neyi kastettigini ve sahnelerinin durumunu tam bilmiyorum ama belki bunlar da yardimci olabilir:
- Grafik modu olarak diger bir modu dene. (Mesela DirectX ile calisiyorsan OpenGL´ yi dene)
- Sahnende transparent objeler varsa, Viewport´da Transparent´i none yap.
- Eger takildiginda maus imlecinin yaninda kumsaati cikiyorsa Autosave yaparken bir problem cikiyor olabilir.
- Cok fazla poligonla calisiyorsan: Ne yapsan bos:)

2006-01-24 10:20:37

Cvp

extreme

eger cpu kullanımı sadece max acıkken bu kadarsa muhtemelen makinan da trojen tarzı bişeyde olabilir gereksinimleri kullanan.Bendede boyle bişey oldu Maya caslırken.Task manager a bi girdim.Winzip.exe diye salak bi trojan.1.500 gb ram kullanıyodu.Sen düşün.Boyle bişeyde olabilir.Kaldıki ekran kartının driver ı yukluyse amd 3000 ve 512 ram gayet ideal su an için.Ama calıstıgın sahnede buyukse ona gore de deişebilir.

2006-01-24 12:58:02

Cvp

vertex

hocam sorununun çözülememesine üzüldüm.

1- Senden istediğim 800 Mb lık sahnende 1 GB ile 512 MB arasındaki move rotate pan gibi işlemlerde takılma sürelerini karşılaştır.
2- Şu anda render zamanını ölç ondan sonra 512 lik ram birini çıkarıp bide öyle render zamanını ölç
Hakikatten hiç bir fark yoksa ! ki olamaz garip bir problemle karşı karşıyayız demektir.
Bu durumda sana soracağım Max ta Utilities/Polygon Counter dan sahnende kaç poligon olduğunu öğrenmen,öyle 1 000 000 üzeri poligonlarla uğraşıyorsan ve de texture lü olarak sahnenin takılmadan rahat kontrol edilmesini istiyorsan o zaman Quadro veya FireGL gibi profi ekran kartı kullanacaksın Şu anda kullandığın Ekran kartı ihtiyacını karşılamaz.
Şu anda bende 256 MB lık 6600 kullanıyorum ama milyon poligonu geçen sahnelerde modellemesi ve texture koordinatı biten objelerde sağ tuşla veya Edit/Object Properties den Display Properties ini Display as Box seçiyorum Sahnemi biraz olsun bu şekilde rahatlatıyorum vb. gibi farklı rahatlatma teknikleride var.

2006-01-25 00:12:32