çılgın ikili (kurt)

çılgın ikili (kurt)

kurt

çılgın ikili (kurt)

2007-11-18 01:04:51

Cvp

eckoo

ii çalışma olmuş haikaten tebrik ederim .biraz bilgi verirmisin ben animasyona meraklı bir yurdum insanıyım:) kaç kişi yaptınız ,nekadar sürede yaptınız,render nekadar sürdü .elerine sağlık kolay gelsin

2007-07-01 22:54:08

Cvp

lordofbody

profesör çokbilmiş adlı bi fragram vardı, çok kısaydı. Sizin ki çok güzel olmuş, hareketler vs..., Tebrik ederim, umarım bunun filmini çıkartırsınız. Çıkartırsanız birçok kişi alır.

2007-07-01 23:18:30

Cvp

drekon

çok güzel olmuş. ama youtube videonun canına okumuş. ne kaplamalar belli oluyor nede suratlar. buna bir çözüm bulmamız lazım.

toplamı kaç mb acaba ?

2007-07-01 23:22:50

Cvp

derek82

suppersin hocam..

2007-07-02 09:53:19

Cvp

roman

HELAL OLSUN....gerçekten çok iyi olmuş animasyon kalitesi de modellerde 10 numara....kim nederse nedisn..MADE IN TÜRKİYE ...ellerine sağlık bayram

2007-07-02 09:53:48

aksiyona hazırız...

operadevil69

bravo kamera ve hareketler çok iyi izlenmiş eline sağlık aksiyon filmlerinde ki hareketlilik bunda da var..başarılar..

2007-07-02 10:06:44

Cvp

sezenanimation

Çok iyi Bir çalışma olmuş ellerinize sağlık.....Devamını dileriz....Çalışmalarınızı merakla bekliyoruz .....


Küçük Bir konu var.....Profesör Çokbilmiş İsimli Filmimizin Fragmanı Henüz Yayınlanmadı.....Linkten izledikleriniz sadece test renderlarıdır..paylaşmak istemişti.......:)

2007-07-02 10:14:10

Cvp

FatihÖzen

Her animasyonda daha ileri gidiyorsun.Tebrikler.[G5].Çok güzel bir çalışma.[G22]

2007-07-02 15:22:26

Selamlar...

kurt

Ana proğram: Max (default render)
cloth: Max´in kendi cloth sistemi
duman: pyrocluster plugin
After effeckt: Sonradan yerleştirilen lens flare güneş ışığı, motor ışığı ve yazılar için.
(proğramların demo sürümlerine firmaların kendi sitelerinden ulaşılabilir.)

Modeller ve karakterler:

-Ördek: Kendi tasarım ve modelimdir.
-Kırmızı ceketli adam: Aslı max´in cloth totarialindeki çıplak adam modelidir. o modele ekleme ve düzenlemeler yapıldı. kaplama ve cloth sistemli bir ceket ve kravatla son halini aldı. diğer model bunun değiştirilmiş bir copyasıdır.
-üstü açık araba: kendi modelimdir. Bir bluprinte bakılarak yapıldı.
-motosiklet: yüzde elli modelleme bana ait. tasarım olarak melez diyebiliriz. Eski model bir motosiklet modelinin ana şasesi ve karbüratör vs gibi parçaları üzerine yeni model bir
motosiklet resmine bakılarak; yenibaştan teker ve jantlar, ön ışıklı panel, eksoz boruları, dönen zircir düzeneği ve kaplamalar eklenerek son halini aldı.
-trafikteki diğer arabalar; üç araba ve bir otobüsdür. Bunlar model sitelerindeki free olarak dağıtılan modellerdir. Elbetteki bunlar üzerinde de ekleme ve çıkarmalar yapıp değişikliklere
gittim. özellikle alt kısımları düz bir plane şeklinde iken, normal bir araç düzeneği eklenerek, animasyona uygun hale getirildi. (patlama sahnesi) diğer arabalar bunların kopye ile çoğaltılmış
halleridir. kimisi kaplama sayesinde taksi oldu kimisi polis arabası.
-çevre: binalarla oluşturulmuş cadde komple bana aittir.

Özel bir durum olmadıkca modellemeyle uğraşmıyorum. 3d olayında kendimi her alanda bilgim olacak ve yapabilecek kadar geliştirmeye ancak bir konuda (animasyon) uzmanlaşmak derecesinde yoğunlaşmaya adapte ettim. Ancak amacım iyi bir animatör olmak da değil elbette, düşündüklerimi hayata geçirebilmek için şimdilik kendim uğraşmak zorunda olduğum için mecburum. Bendeki kafa yapısı, George lucas ve spielberg türü bir şey. Kendi filmlerimi yapmak ve işin her alanında parmağımın bulunması. Kısmetse tabi. olmasa da sorun değil. kula düşen çalışması.

Öngösterim: Bir öngösterim çalışmasıdır diyerek şunu anlatmak istedik: Şu anda düşündüğümüz ve
yapabildiğimiz bu. (İki kişi ve bir bilgisayar) ve her geçen gün de gelişiyoruz. Yarın inşallah daha da kaliteli işler çıkartacağız. Hedef; gerek ekip olarak gerekse teknik ekipman yönünden gelişip, prodüksiyon şirketi oluşturup, kendi adımıza ve ülkemiz adına önemli işlere imza atmak. eksiklerimizi de fazlalıklarımızı da biliyoruz. En iyi bildiğimiz şey ise "bilmekle-yapmanın çok farklı şeyler olduğu. İnsan bildiği kadar değil, bildiğini sandığı şeyi ortaya koyabildiği kadar var olduğudur." çalışıyoruz, çalıştıkca gelişiyoruz.

-Çalışma yaklaşık iki ay sürdü. storyboard çalışması da yapıldı. Kafamın içinde tabi. Zira altı yıl öncesine kadar çizgi romanla uğraştığımdan (asıl mesleğim resim üzerine), olayı kağıda dökmeye gerek görmedim. Sahnelerin her karesi, kamera bakış açısı, cisimlerin yerleri zaten devamlı gözümün önünde duruyormuş gibi görüyordum. Çalışmada biraz farklılık içermesini dikkat çekmesini, daha önce denenmemiş veya az denenmiş bir türden olmasını hedefledim.
-her sahnede adamlar üzerinde cloth sistemi uygulandı. motorun animasyonu-figürlerin hareketleri ve bunların üzerine cloht uygulanması derken her bir sahnenin render hariç tamamlanması ortalama 20-30 saatlik zamanlar aldı.
dumanlı sahnelerde dumanların, hangi hızda çıkacağı, nasıl bir sonuç vereceği gibi test sceneleri ve render test denemeleri
ekstradan 3-4 saatlik zamanlar aldı.
-hareketlendirmelerin yüzde doksanı frame frame kendim hazırladım. bir iki yerde örneğin; girişteki koşup takla atan adamın hareketlerinde motion capture hareketlerden faydalandım. Şöyle ki; sabit duruş hareketi-koşu hareketi-zıplama hareketi-havaya zıplama (kendi hazırladığım hareket)- takla atıp yere düşme hareketi- takla atıp öne düşme hareketi. Bu birbirinden farklı koordinattaki değişik hareketler motion mixer sistemiyle
birleştirildi. birleşme yerleri ince ayar yapılarak tek bir hareket haline getirildi. Daha sonra character studionun layers özelliği kullanılarak özellikle boyun, omuz ve kalça kısımlarındaki
sapmalar ve yer zemin düzlemine saplaman ayak kemiklerine müdahale edildi. ayrıca yerde başlayıp yerde biten takla hareketi, arabanın kaportasından başlayıp, yere düşmesi sağlandı. Bütün bunlara daha sonra kafa ve ellere key key müdahale ederek ekrana bakıp ateş eden imaj verildi. Kısaca motion capture kullanmakta bir teknik bilgi ve işlem gerektiriyor. yukarıda anlattıklarıma daha morp olayını
eklemedim. Ben genelde motion capturelerden bu şekilde faydalanırım. Ve bence Hem clasik yöntemi hem de motion capture yöntemi kullanabilmek ileriyi düşünüyorsanız
çok önemli. Yabancılar her iki yöntemi de kullanarak piyasayı silip süpürüyorlar. Biz de hep seyirci ve bilen adam olarak eleştiri uzmanları olarak mı kalacağız. (Yukarıda anlattığım motion mixer konusunda daha önce ders hazırlamıştım.
ilgilenen arkadaşlar, bu sitenin dersler bölümüne bakabilir)

-Render olayı yaklaşık bir hafta sürdü. bayağı bir poligon ve raytrace malzeme kullanmış olduğumdan bilgisayar bazen ram yetersizliğinden kapanıyordu ama parça parça idare ettik.

-Çalışmanın divx codekli büyüklüğü 76mb, yukarıdaki alternatik linkte verdiğim boyutu ise 17 mb.dir.


Velhalıs kader arkadaşım, can yoldaşım, teknik uzmanım Yusuf kardeşimle birlikte bir hedef belirledik ve gidiyoruz bakalım. Herkese çalışmalarında başarılar ve kolay gelsin.
Sevgi ve saygılar...

2007-07-02 21:02:09