3D modellerin işlenmesi
3D modellerin işlenmesi
3D modellerin işlenmesi ile ilgili bir kaynak, örneğin bir cadının pelerinini işlemek için o kumaşı oluşturan vertexlerin işlenmesi gerekiyor.
Bir çoğunun nasıl bir yöntem izlediğini biliyorum.
Fakat bunun üzerine hazırlanmış kaynaklar var mıdır?
Ne önerirsiniz? Mümkün olduğunca herkes bir öneride bulunursa sevinirim...
Yanıt için herkese şimdiden teşekkürler, saygılarımla...
Cvp
Arkadasım Eger cadının pelerinin nasıl yapıldıgını soruyorsan her programın kendine özgü cloth sistemi vardır...Maya´daki cloth sistemi en Gelişmiş sistemlerdendir...
Cvp
Cadının pelerinine kumaş şekli verecekseniz pelerine en ince ayrıntısına kadar vertex sayısını arttırıp işleme yapmak çok zordur bunun yerine kumaş şekiline verebileceğiniz bir resimi diplacement ve bump olarak kaplarsanız pelerine, rahat edersiniz hemde çok az poligonla işi gözersiniz. Rahatça simulasyon da olur sorun çıkmaz.
http://terasonic.egloos.com/1643032
bu linkte ortalara gelirsen havluyu nasıl yaptığını anlatıyor mesela bump map ve displacemanet mapa çevirmiş bir texture ı nasıl yapıldığınıda bu free tutorialden bakabilirsin
http://www.tutorialized.com/tutorial/Creating-Displacement-Normal-Bump-Map/41350
Gerisi yaratıcılığına kalmış. kolay gelsin.
Re:Cvp
[quote=7669] Yazan: kay3d
Arkadasım Eger cadının pelerinin nasıl yapıldıgını soruyorsan her programın kendine özgü cloth sistemi vardır...Maya´daki cloth sistemi en Gelişmiş sistemlerdendir...[/quote]
Onu sorumuyorum :) Hazırlanmış katı bir pelerin var bunu ben "kendim işleyeceğim" diyorum. Ve bir çok yöntemi biliyorum ama bunun profesyonellerinin yazdığı bir kitap var mıdır?
Örneğin Tomb Raider video oyununda Lara Croft un kendisi animasyondur. Fakat örğülü saçı katı model olarak oluşturulmuş, video oyunun çalışma zamanında "işlenmiştir"...
Ben de bu hazırlanan katı modellerin (animasyon değil) işlenmesi üzerine çalışmalar yapıyorum.
Herkesden daha çok tavsiye bekliyorum. Yanıt için herkese şimdiden teşekkürler...
Cvp
İşlemekten kasıt nedir onu anlamadım....
Yanıt
[quote=7685] Yazan: kay3d
İşlemekten kasıt nedir onu anlamadım....[/quote]
Çalışma zamanında modelin işlenmesi olarak şöyle örnek verebilirim, bir cam var bunu modellemeci çalışma zamanında hazırladı.
Bunu video oyun motoru, eğer onun üzerinde "kaldıramayacağı, dayanamayacağı" bir yük, çapışma" ve bunlar gibi bir etki sonucunda bünyesinde tanımlanmış fizik formülleri ve nicelikleri doğrultusunda camın poligonlarını işler...
Yani camı kırar, tuzla buz eder, paramparça yapar ve fiziksel kanunlar sonucu son halini almasını sağlar. Bu şekilde bir yapıda olan ve camı oluşturan 500.000 poligon birbirinden ayrılmış, cam küçük parçalara ayrılmıştır.
Tuzla buz olan camın kopmuş parçalarına fizik kuralları dahilinde matris işlemleri ile öteleme ve çevirme işlemleri uygulanır ve etrafa dağılır parçalar...
Bu bir modelin çalışma zamanında işlenmesidir.
Her ne kadar bir arabanın video oyunlarında kaza sonucu yeni oluşan şekilleri "animasyon olarak" hazırlanmışsa da, Dünyada çeşitli bilim merkezleri ve laboratuvarlarda simülasyonlar için kullanılan teknikler runtime da nesne işlemesidir.
Ben video oyunlarında fizik motoru üzerinde çalışmalar yaptığımdan bu konu ile ilgileniyorum. Ama esas üzerinde çalıştığım konu çalışma zamanında üç boyutlu modellerin işlenmesidir. Bu teknik inovasyon içerir.
Saygılarımla...
image
arkadaşlar merhaba konuyla alakası yok ama en alakalı burayı buldum.bana acil olarak insan image ları lazım.rendarlara eklemek ve photoshopta kullanabileceğim şeklide çözünürlüğü iyi lan.bunla ilgili bir site bilen varmı.
şimdiden çok teşekkürler