lightwave 3dsmax yada digerleri ile bu yapılabılırmı

lightwave 3dsmax yada digerleri ile bu yapılabılırmı

buket_o

aslında 3 4 yerde sordum ama cok fazla yanıt alamadım oncelıkle ben organ modellerinin deep exlorationdan alıp herhangi bir program ne olursa olsun farketmez bi yerde birleştirip bunları mause yada klavye (asıl amac haptic device )ile yonlendırmesını yapmak ıstıyorum yanı ben bi ortamda kalp mıde beyın gıbı butun organları toplayıp mause yada klavye ıle yerlerını degıstırıp yonlendırebılırmıyım lutfen yardımlarınızı beklıyorum...

2008-12-17 19:16:56

Cvp

drekon

hepsi ile yapılır. Biraz kodlama öğrenmek yeter.

Ama üç boyutlu olmayacaksa yani sunum yapacağınız yere 3D programı kurmak sıkıntı olacağından önce 3D programında farklı görüntüleri alıp ADOBE FLASH ile fare ve klavye ile bir oyun gibi gösterebilirsiniz. ayrıca bunu web sayfasınd falan da kullanma kolaylığı olacağı için daha fazla ilgi çeker.

2008-12-17 21:44:10

Cvp

buket_o

peki bu kodlamaları hangı dılle yapabılırım aslında ben opengl ve cpp kullanıcaktım ama bazı konularda cok tıkandım kullandıgım aracları degıstırdım bıraz yardımcı olabılırmısınız hangı dılle kodlama yapmalıyım su anda organ modellerını alıp 3ds max e ekledım bırtek bırlestırılıp mause ıle yonlendırılmesı kaldı sunumu dırek olarak kullandıgım program uzerınden yapıcam.

2008-12-17 22:27:33

Cvp

drekon

şimdi anladım. siz oyun tarzı bir yapı kurmak istiyorsunuz.

ille de 3 boyutlu olacaksa şiddetle bir oyun motoru kullanmanızı tavsiye ederim.

bu konuda en iyileden biri : A5 motoru. kendi içinde birçok kolay komutu ve Max dönüştürücüsü bulunur.
http://www.3dgamestudio.com

Aslında ücretsiz bazı motorlar da var ama son zamanlarda fazla araştırmadım. bir aralar "Dark Basic 3D" ile tuğla parçalama oyunu yapmıştım.

2008-12-18 09:20:39

Cvp

drekon

şu konuya da bakmanızı tavsiye ederim.

http://www.tr3d.com/forum-5-528

araştırmaya "3d oyun yapımı" diye devam ederseniz çok daha hızlı sonuca ulaşırsınız. çünkü elinizdeki max dosyalarını dönüştürücü bir plugin ve görselleştirme için bir 3D engine(3d motoru) olmadan yapmak çok uzun ve zor iş. sistem ve ekran kartı uyumsuzlukları da cabası.

Alternatif olarak internette c++ için 3d kütüphaneleri arayabilirsiniz ama bence bu kolay programlarla bile birkaç hafta uğraşarak ancak o sunumu yaparsınız.

Hepsini C++ ile sıfırdan yapacaksanız Direct X SDK kütüphanelerine bakın. Başlangıç için bu sitede benim bir Open GL dersim var. avatarımın altındak ilinkten girebilrisiniz.

2008-12-18 09:34:40

Cvp

buket_o

sanırım bıraz fazla olucam ama:Pben ılk defa 3ds max kullanıyorum o yuzden kusuruma bakmayın..
ben oyun yapmıyorum bu sıtelerede bakmıstım neyse kısaca anlatıyım benım ugrastıgım sey bı tez konusu bana aıt bır konu oldugu ıcın hıc bır sıtede yada bı yerde benzerını bulamadıgım ıcın cok zorlandım amac okulda kullandıgımız bır cıhaz var haptıc devıce belkı duymussunuzdur sanal ortamdakı nesnelere dokunulmasını saglıo neyse benım amacım ınsan vucudundakı bellı baslı organlara kalp beyın mıde vb.. bunlara oncelıkle mause yordamıyla tutup cekerek vucut ıcıne yerlestırmek (flash oyunlardakı puzzle lar gıbı ) daha sonrada mause yerıne haptıc devıce yardımıyla bunlara dokunulmasını saglamak

acıkcası ılk planda ben opengl ıle basladım yapmaya ama kodlar cok fazla oldugu ıcın ısın ıcınden cıkamadım suanda ıse 3ds max ıle organların hepsını bır araya topladım bır tek mause ıle vuct ıcıne yerlestırılmesı kaldı bunu da sadece 3ds max ıle yapabılırmıyım yoksa ıllakı dedıgınız gıbı 3d motorları mı kullnamalıyım yoksa yazılım mı aslında ben cok farklı konularla ugrasıyordum ılk kez 3boyutlu modelleme uzeınde calısıyorum o yuzden bıraz zorlandım yardımlarınız ıcınde cok tesekkur ederım ...

2008-12-18 17:00:28

Cvp

memet_altin

bildiğim kadarı ile bunu maxte yapabilirsin ama kodlama yapman gerekli.buda sanırım biraz karmaşık mesele. bence Necminin dediği gibi flash işini görür.Flash action script te bunu yapabilirsin.ama nasıl yapacaksın? kodları bilmiyorsun :)
ben olsam bahsettiğin flash siteleri SWFDecompiler yardımıyla flv ye çevirir.kodları inceler,aynen projeye aktarırdım :) buda bi fikir

2008-12-18 22:37:27

Cvp

buket_o

teskkur ederım ama bıldıgım kadarıyla flash 2 boyutlu cızımler ıcın bana 3 boyutlu gereklı 3 boyutlu bı ınsan puzzle olucak gıbı ama valla bır bucuk haftam kaldı ama son anda fıkır degısıtrdıgım ıcın cok sıkıstım:(

2008-12-18 22:59:16

Cvp

drekon

doğru bulduysam eğer şu aletten bahsediyorsunuz.
[url]http://www.sensable.com/haptic-phantom-desktop.htm[/url]

bu durumda üç boyutlu olması şart, ama o aletin koordinat bilgilerini nasıl alıyorsunuz. Fare gibi USB portuna takınca direkt çalışıyormu yoksa bir arabirim falan mı var ? X ve Y boyutlarını anladım ama Z boyutu bilgisini nasıl işleyeceksiniz. ?


ve Hala oyun motoru fikrinde ısrar ediyorum. oyun kelimesini duyunca basit birşey zannetmeyin. C++ ya göre kolay ama normal bir kullanıcının anlayamayacağı kadar zordur.

2008-12-19 16:45:21

Cvp

buket_o

evet bu cıhaz .
o cıhaz ın kullanılan dıl ıcın bellı kutuphanelerı var yanı kodlamayla baglıyorsunuz cıhazı mesela opengl kullandınız mı bılmıyorum ama open gl de bır torus cızdıkten sonra asagıda bır hareket fonksıyonuyla yaptırmak ıstedıgınız ornegın mause sag tusla basılı oldugunda ve harekt etıtgınde 270 derece dondur mek gıbı bunuda aynı mause gıbı dusunup kodları yazıp projeye dahıl edıyorsunuz x y z koordınatlarını ya klavye aracılıgla yada mause la cıft tıklandıgında dıe belırterek yaptım bu zamana kadar ben mesela z ye basılı oldugunda z kooordınatı boyunca cısmı hareket ettır x e basılı oldugunda x koorınatında hareket ettırmek gıbı yada ayrı bır fonksıyonla 3unude dahıl edebılırsınz.

oyun motoru fıkrıne gelınce sanırım ben 3ds max tende vaz gecmek zorunda kalıcam cunkı daha once hıc kullanmadım ve ogrenmeye calıstım saatlerımı aldı benımse sadece bır haftam var bastan bır dıl ogrenmeyı hıc yetıstıremem sanırım ama yardımlarınız ve fıkırlerını ıcın cok tesekkr ederım tabı yardımcı olmak ısteyen olursa fıkırlere acıgım:)

2008-12-19 23:44:33