Rhino/max import sorunu
Rhino/max import sorunu
merhaba arkadaşlar Rhinoda çizmiş olduğum modelleri export edip maxta açtığımda yüzeyler bozuk çıkıyor bunu nasıl düzeltebilirim birde modelin üzerine seçmiş olduğum materiali veremiyorum neden ?
Cvp
rhino dan *.IGES file olarak export edip max e al. ben böyle çözmüştüm genelde çok oluyor imp/exp problemleri
Cvp
rhinodan Iges olarak kaydetmeme rağmen max e attığımda yüzeylerde bozukluklar oluyor bunun baska bir çözümü varsa lütfen bizimle paylaşın...
Cvp
- rhino´dan mesh´e çevirip obj yada benzeri bir formatta aktarılabilir?
- yok illa nurbs aktaracağım denilirse... powerconvertor gibisinden bi eklenti vardı (probooleans´ın yapımcılarından) onun iges import´u eminim çok daha stabildir (maxin varsayılan nurbs araçlarının rhino´da çizilmiş bir nesneyi handle edememesi doğal)
/ / /
firma´nın adı npower idi... ürün yelpazelerini genişletmişler...
tam sizlik bir ürünleri (rhino2max adında) var... http://www.npowersoftware.com/translators/ptrhino.htm
anasayfalarından diğer ürünlerinede bakabilirsiniz
Cvp
rhino2max´ e baktım gerçekten tam bana göre ama tabiki satın alma durumum yok son olarak rhinodan mesh´e nasıl cevırebıleceğimi öğrenebilirmiyim saz arkadaşlardan .... :)
Cvp
:)
rhino konusunda cevap vermek aslen bana düşmezdi ama (rhino´yu sadece belli amaçlar doğrultusunda kullanıyorum)
[img]http://www.dijitalx.com/osman/tr3d/rhino_mesh1.jpg[/img]
nurbs´ü mesh´e çevirmek rhino´nun en temel komutlarından biri... 4. sürümde aldım capture´ı, mesh´e çevirmeye çalışırken karşına ayar penceresi açacaktır... ince ayar için advanced yada daha az uğraşmak için simple´ı seçip... ayarlarını yapıp çevirirsin
Cvp
çok teşekkür ederim arkadaşlar valla Rhino´da çizip Max´a import edicem diye bu kadar uğraşmaktansa [:F] en iyisi Flamingo´da render almak galiba zaten Flamingo´da ayarlar iyi ve düzgün yapıldıktan sonra neredeyse Vray´a yakın renderler alınıyor [;)]
Cvp
flamingoyu tecrübe etmedim ama unutulmaması gereken
render motorun ne olursa olsun, render esnasında tüm nesneler mesh´e çevrilir ve üçgen yığınları olarak render motoruna gönderilir...
neticede sen rhinoda modellerken solid görünüme geçtiğinde yada flamingoda render aldığında nesneler otomatik olarak mesh´e çevrilir zaten
farkı, program kendi en optimal ayarları otomatik halletmesi...