materyal hazırlanması.. (vray-yansıma-kırılma-geçirgenlik)

materyal hazırlanması.. (vray-yansıma-kırılma-geçirgenlik)

d-Li

selamlar.. sorunumu anlatmaya çalışayım.. vray ile render alıyorum.. vray renderında mesela bi cam yapmak istiyorum.. bunun için vraymaterial atayıp reflection diffusion falan ayarlarını yaparak güzel bir cam elde edebilyorum.. fakat buna güçlü bir kırılma vermek istediğimde maps ten refraction ına raytrace atadığımda vray bunu simsiyah gösteriyor.. falloff atarsam ordan da ayarlarını yapamıyorum.. güzel bir saydam cam kırılması yapmak için ne yapmam gerek.. teşekkürler..

2006-04-07 12:12:12

Cvp

jeffreyy

[url]http://alzhem.brinkster.net/sub1/tutorials/tutorial6_en.htm[/url]

2006-04-01 02:24:07

Cvp

BARISH

Raytrace malzeme tanımaz vray.

Vray materialde refraction bölümü var.Refraction parametreleri altında.Refract olarak görünüyor.rengini siyahtan beyaza doğru çek.diffuse rengini siyah seç.reflection rengini beyaz seç ve fresnel reflection ´u tıkla.güzel bi cam oluşur.
forumda vray bölümüne de bakabilirsin.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/8J3qhW28Y.jpg[/img]

2006-04-01 02:36:25

Cvp

d-Li

teşekkürler cevap için.. ben zaten bunları yaptığımı yukarda belirtmiştim.. bunları yaptığımda oluşan kırılma bana yeterli gelmiyor.. daha fazla kırılmasını istiyorum.. sorunum bu.. refract in yanındaki kutucuğa bişey mi eklemem gerek bunun için ?

2006-04-01 10:14:00

Cvp

jeffreyy

IOR değerini arttırırsan kırılma değerini de arttırmış olursun.. verdiğim linkte gayet güzel açıklanmış herşey yoksa üşenip bakmadın mı [;)]

2006-04-01 14:01:21

Cvp

d-Li

:) sen söylemeden de bakmıştım yani başka bi başlıkta görüp onu sen mi açtın bilmiyorum gerçi :) ama ilginçtir deniyorum olmuyodu..:D şimdi bi nebze daha iyi anladım ama hala istediğim etkiyi veremiyorum..

herneyse başka bi sorum olucak mümkünse :) vray çalışmalarında mesela yer kaplaması yaparken gerçekçi görünmesi için vray material atayıp diffuse map i ona mı atamak daha mantıklıdır yoksa normal material da blinn deyken falan mı ? bir de yine yer kaplamasına vray material da bi kaplama ekleyip yansıma da vermesini istediğimde reflect in beyaz olması da yeterli olmuyor istediğim etkiyi veremiyorum.. normal material yapsam raytrace çalışmıyor ne yapmam gerek ?

amma çok soru soruyorum :D

2006-04-01 14:48:47

Cvp

kalimba

bu yazım jeffreyy´nin en son mesajından daha önceydi.Bende veridği linke yeterince bakmadığını düşündüğümden silmiştim.
---------------------------------------------

vray raytrace lafı geçen hiç bir max özelliğini desteklemez. Kendine has bir hesaplama yöntemi vardır. Cam daha fazla kırsın dersek özelliğini bozmuş oluruz. 1,3 civarında bir değer yeterlidir. Eğer camın iç malzemesini tanımlamamış isek camın arkasındaki nesnelerde bir miktar kayma dışında (az-yoğun çok yoğun, çok yoğun - az yoğuna geçişten kaynaklanan) bir etki göremeyiz. Dış mekan kullnıyorsanız kırılma değerini kurcalamaya bile değmez(uzaktan bakıyorsanız). (Cam dediğiniz şeyi düz olarka varsayarsak.)

Ayrıca reflect´tenmi, refract´tan mı, yer kaplamasındanmı bashsediyorsun tam olarka anlayamadım. Genelde bu soruların ucu "nasıl gerçekçi yaparım" a kadar uzanır.

2006-04-01 15:42:54

Cvp

jeffreyy

tabiki vrayde vraymtl materyali kullanman daha güzel sonuçlar verir. reflectionu beyaz yaparsan ayna gibi olur. hafif fümemsi bir renk vermen lazım..

peki.. farzedelim biraz cilalı bir ahşap yüzey yapacaksın... aç maxi şimdi; material editörde boş bir slota vraymtl koy, daha sonra diffuse kanalına bir ahşap bitmapi koy daha sonra reflection rengini siyahtan biraz daha açık yap koyu bi füme renGi olsun hatta dur rgb olarak veriyim; R:34 G:34 B:34 daha sonra biraz aşağılara kay, maps rolloutda diffuse un yanındaki biraz önce atadığın ahşap resmini bump kutucuğuna da sürükleyerek bırak. al sana cilalı bi ahşap yüzey.. daha gerçekçi sonuşlar için reflect rengi yerine fallof map de atayabilirsin. tabi ilk renk açık gri ikinci renk siyaha yakın bi renk olmalı..sonucu sağlıklı görmek için etrafta yansıyacak bişiler olması lazım..

kolay gelsin

2006-04-01 15:56:48

Cvp

d-Li

teşekkürler üstünde çalışmaktayım.. daha çok başınızı ağrıtırım ben :D

2006-04-07 12:12:12

Cvp

CELEBİ

ya dediğini yaptım ama camda geçirgenlik yok

2007-12-15 18:08:17