montecarlo nedir ?
montecarlo nedir ?
arkadaşlar distrubuted render için 1.09.03r den 1.47.03 e geçtim ancak burda quasi-montecarlo diye bişi var ? nedir ayarları nasıl etkiler tam olarak kafama oturtamadım ayrıntılarını bilenlere şimdiden teşekkürler...
Cvp
bir indirect illumination hesaplama yöntemidir. ikincil sıçramalarda kullanılır.
Cvp
gi hesaplama şeçeneklerinden biridir.sıçramaları hesaplar.Yanılmıyorsam 1.46 sürümünden sonra ikinci sıçrama hesaplaması seçeneğinde default olarak geliyodu.Vray render menüsünde kendine ait bi bölümü var.parametreleri ordan kontrol ediliyor.quasi-motecarlo bölümünden secondary bounceyi ne kadar arttırırsanız sahnenizi aydınlatmış olursunuz.(subdivs in ne işe yaradığını hala anlamış değilim)Parametreleri ni yükseltmek sahneyi aydınlatır.fakat aydınlatmayı yaparken sahnedeki renkleri de birbiriyle bulaştırıyo.Quasi motecarlo bölümü, indirect illuminationdaki secondary bounce multiplier değeriyle bağlantılı olarak çalışıyo.
Re:Cvp
[quote=847]bir indirect illumination hesaplama yöntemidir. ikincil sıçramalarda kullanılır.[/quote]
Vrayde en dogru ve en kaliteli hesaplamalar icin Quasi Monte Carlo´ yu birincil sicrama (first bounce) olarak kullaniliyor. Fakat render surelerini cok uzattigi icin ancak renderfarm ile calisma sansina sahip kisiler tarafindan kullaniliyor. Ozellikle de animasyonlarda her zaman tercih sebebi oluyor.
Cvp
hayır nacho bence yanılıyuorsun. ben vrayin yapımcılarının yalancısıyım. mutlaka birincil hesaplarda da kullanılabilir yalnız optimum sonuçlar için genelde ikincil bounce da kullanıldığını biliyorum..
çok teşekkürler arkadaşlar
evet anladığım kadarıyla sec bounce için bir ince ayar sanırım. ancak renkelri bulaştırdığı doğru çünkü benim montecarlo 3 iken bile tüm yer kaplamalarımın tonu her yere yansımıştı sanırım default scanline render radiosity yaparken regather illumination kullanmak gibi birşey sanki...
bir de bunun default değeri 3 bu normal midir? deneye yanıla görecez tabi de tecrübesi olan arkadaşların tavsiyelerini bilmek isterim yine de...
Re:Cvp
[quote=850]hayır nacho bence yanılıyuorsun. ben vrayin yapımcılarının yalancısıyım. mutlaka birincil hesaplarda da kullanılabilir yalnız optimum sonuçlar için genelde ikincil bounce da kullanıldığını biliyorum..[/quote]
Hayir yanilmiyorum cunku bu konuda cok derin arastirmalarim var. Bas programci Vlado nun olusturdugu genel render ayarlarinda da QMC 1. bounce olarak kullaniliyor. QMC Brazilin de esas aldigi ve dunyadaki en detayli GI hesaplama yontemidir. Vray de tek tercih edilmeme sebebi ise yavas olmasidir. Fakat buna ragmen dedigim gibi animasyon yapan vray kullanicilari sistemleri guclu ise muhakkak QMC+LC kullanirlar. Cunku Irr map son derece optimize edilmis dogru sonuclar vermeyen bir sistemdir. Dolayisi ile animasyonda flickering diye tabir edilen titremelere sebep olur. (Her kare icin ayri ayri hesaplansa dahi)
Sonuc olarak render surenizi 5 e katlayip dogru ayarlari girebiliyorsaniz QMC+LC cok kaliteli sonuc verir. Ben sahsen Irr map+LC kullaniyorum cunku tek makinem var. Ama renderfarma sahip olsam QMC+LC yi dusunurdum
Cvp
[G5]
Cvp
ya tabiki birincil sıçarama hesapğlamalı çin de kullanılabilir. ben optimum olarak genelde ikincil sıçrama hesaplaması için kullanılmasını kastetmiştim.olay iyi rendersa atıyorum, antialisingi de min -4 max +4 gibi bi değere de getirirsin ki daha güzel sonuçlar elde edesin. tabi 2048x1560 gibi bi render için 3 gün beklemek istemiyorsan [:P]
en optimum ayarlar first bounces irmap , second bounces için de qmc , AA ise adabtive qmc kullanılması kanımca.
Cvp
Ben second bounce LC kullaniyorum fena olmuyor. Ic ve dis mekan mimari renderlar icin.
Bir de PPt denilen Progressive Path Tracing var ki onda her iki bounce icinde LC kullaniyorsun. Maxwell render tarzinda renderliyor. Onda AA da kullanmiyorsun cunku yontem olarak AA kullanmiyor.
EDIT: Bu arada benim konuya mudahale etme sebebim. QMC nin sadece 2. bounce icin kullanilacagini seklindeki yanlis anlasilmanin ortadan kalkmasi icindi. QMC esasen 1. bounce icin en gercekci yontemdir.