Vray Background Map?
Vray Background Map?
Herkeze Merhabalar,
Bir projemle ilgili küçük bir sorun yaşıyorum. Normal render alma bilgim var ama sorunlar hep şu 3d maxte arka plana resim atınca başladı. Eğer sahnemde yansıma ve kırılma özelliği gösteren material varsa bunlar direk arkaplan resmi gösteriyorlar. Yani gibisi fazla bir yansıma oluyorki bu objelerimi resimlerde gördüğünüz gibi transparan bir hale getiriyor. HDRI map atmayıda denedim ama tam istediğim hdri map bulamadığm için vazgeçtim.
Resimde gördüğünüz bir tane barınma yeri var ve buna ilaveten birde ahşap otuma elemanı var. Barınma elemanının tavandaki bombeli olan kısım cam olucaktı ve gövde kısmıda paslanmaz çelik yapıcaktım. Ama her ikisindede işe yansıma ve kırılma girdiği için transparanlaştı baya..
Buarada unutmadan söylim zemindede bir plane yapıp gölgeleri ona attım bunu bir tanesinde matte&shadows atarak diğerindede vraymaterialwrapperla yaptım.. Tabi vraymaterial wrapp iyi oldu. Işık oalrakta vray light koydum.
Şimdi sizin tecrübelerinize göre daha sağlam görüş ve önerilerinize ihtiyacım olacak. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..
Cvp
http://www.tr3d.com/index.php?f=24&oku=2660&id=forum
Re:Cvp
[quote=8234] Yazan: icdeadpeople
http://www.tr3d.com/index.php?f=24&oku=2660&id=forum[/quote]
Yolladığın link için çok saol birkaç şeyin nedenini öğrendim fakat tam olarak yapmaya çalıştığım şey yansıması veya kırılma özelliğine sahip olan bir objede gene doğal olarak tek yansıtıcı yer olan arkaplanı yansıtmaktadır. Senin yolladığın linkte sadece mat bir objenin renderında kayboluyor tüm yansımalar. Şimdi ben hdri maplede bunu düzeltmek istiyorum yeterki transparan gibi gözükmesin.
Bir farklı yöntem plane yapıp onun üzerine resmi atayıp daha sonra kamera açısına dik olacak şekilde perpektif görünüşte onu ayarlamak kalıyor ki bundan başka yöntemler arıyorum tabi varsa yoksa son çare ya onu yapıcam yada render aldıktan sonra beyaz bir zemin üzerinde photoshopta objelerimi seçip istediğim backgroundun üzerine oturtacam baya bir ilkelce.. Mutlaka bunun daha iyi bir yöntemi olmalı diye düşünüyorum. Yardımın için tekrardan teşekkür ederim..
Cvp
Objenin içinden arkasının gözükmesi (yani arkaplanın)
tamam ama arkaplan olarak kullandığımız kaplamayı objenin önünde görmek eğer ayar yada özel bir kaplama kullanmazsan beklenmemeli,
yani yansıma için gerçekten de ortamın sarılması gerekir,
kaplama olarak koyduğun arkaplan hdri olması şart değil panaromik, yada yeterince uzun ayarlanırsa ve kaplama tipi environment olarak (spherical,cyclinderical, vb) seçilirse,
o zaman yansayacak şeyler çıkar ortaya(normalde atadığımız kaplama screen olarak atanır).
resim göremediğim için birşey diyemiyorum ama,
Arkaplan olarak silindir bir şeklin yada yarım kürenin iç kısmına atayacağın kaplama hem arkaplan olarak hemde ortam yansıması için iyi bir çözüm olacaktır.