mental ray matte shadow sorunu
mental ray matte shadow sorunu
mental rayde zemine matte shadow uyguluyorum ama standart matte shadow materiali gibi olmuyor zemin parlak şeffaf görünüyor ayrıca zeminin üzerindeki objenin gölgesi kenarları keskin siyah çıkıyor bunu ben sky light effecti gibi nasıl görselleştirebilirim buradaki kaynaklara baktım ama standard renderin,final renderin ve vray renderin var mental rayin kini bulamadım kaynaklar arasında
Cvp
al buda konuyla ilgili yaptığım bir denemeydi
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/matteshadow.zip[/url]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/O2sPs43b5.jpg[/img]
[quote=47650] Yazan: Erkan
gökhan abi anlatmaya çalıştığım.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/fKuuB2Ymx.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/qP9PiQ7N6.jpg[/img]
yerdeki tulaların objeye yansımasına bak.
arka pladaki resmin sahneye ait bir obje gibi görmesi ve
max objelerinin üzerinede yansıma ışık gibi hesapları onagöre yapmasını diyorum hocam.
[/quote]
işte mental ray farkı
yukarıda anlattığım olayı
diğer render motorları iyi hazırlanmış bir hdr varsa yapabiliyor
ama mental ray normal bir fotografla işi halledebiliyor.
hatta diğer render motorları video üzerine yerleştiriken bunu yapamadığı için
yansımalara ortamla ilgisi olmayan bir hdr ekliyorsun o zamanda gerçekçi olmuyor.
bu yüzden mental rayde yansıtıcı objeler sahneye çokdaha iyi oturuyor.
araştırman gereken shader´in adı
envirionment/background camera map (mi)
burada da konuyla ilgili shaderleri necmi hoca çok güzel anlatmış
[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=bak&id=bilgi&dno=438&r=438[/url]
derste olmayan güneş ışığı ve exposure control benim verdiğim örnekte var dosyayı inceleyerek bulursun.
kolay gelsin
Cvp
çok sağol erkan necmi hocanın dersini görmüştüm ama birtürlü indiremedim linkte bir sorun var hala