vray de ışık patlamasının kesin çözümü var mı?
vray de ışık patlamasının kesin çözümü var mı?
arkadaşlar karşılaştığımız en büyük problemlerden biri vray light tan kaynaklanan ışık patlaması dır.
Bu büyük bir sorun mesela ışığın şiddetini düşürdüğümüzde patlmaa azalıyor fakat ışığın gücü bu kez yetersiz kaldığı için GI etkisini iyi gösteremiyor ve mekanın bazı yerleri aşırı karanlık kalıyor veya duvarlarda is lekelerine benzert yapılar oluşuyor..
Color mapping ile çözülebilir diyor bazı arkadaşlar fakat bu da resmin contrastını bozuyor tam istediğim etkiyi alamıyorum... Çoğu zaman photoshop da durumu kurtaramıyor..
Şimdi sorum şu bu sorunun kesin ve en iyi çözümü nedir?
Teşekkürler...
Cvp
Örnek var mı?
Cvp
birazdan göndereyim[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/LxpVeOA6l.jpg[/img]
Photoshop ta oynamadım direk render çıktısını gönderiyorum
Özellikle koltuğun ışığa bakan tarafı ve tavanın sol taraftaki ışığı direk gören yer içok yanıyor
eğer ışığı uzaklaştırırsam ışığı direk görmeyen alanlarda lekeler oluyor ve aydınlık - kjaranlık arasında bayağı rahatsız edici bir durtum oluşuyor.
Ben şunu isterdim ikincil yansıma ile ışığın direk görmediği yerleri bile istediğiniz oranda artırabilecek bi teknik isterdim öyleki ışığı direk gören yerler istenilen aydınlanmada kalsın fakat ışığı görmeyen yerler de de ayar yapabilmek için ekstradan bi ayar olsun isterdim
Cvp
v-ray fiziksel kamera ile diyafram ve enstantene ayarlarını değiştirerek patlamanın önüne geçmeyi deneyebilirsiniz.
Cvp
onlar pek işe yaramıyor komple sahnedeki aydınlanmayı artırıyor veya azaltıyor
ben gölge ile aydınlık alan arasındaki uçurumdan ve bunu düzeltmek için şiddetini artırdığım light ın patlamasından şikayetçiyim
Re:Cvp
[quote=8206] Yazan: DARK_Lord
onlar pek işe yaramıyor komple sahnedeki aydınlanmayı artırıyor veya azaltıyor
ben gölge ile aydınlık alan arasındaki uçurumdan ve bunu düzeltmek için şiddetini artırdığım light ın patlamasından şikayetçiyim[/quote]
onlar işe yaratılabilir ancak bunun için iyi seviyede fotoğrafçılık bilgisi gerekecektir.
sizin sorununuzun çözümü yine color mapping, dark ve bright multiplier değerlerinde gizli. ışığın ayarını azaltın, gölgede noise etkisinden kurtulmak için clr treshold değerini küçültün.
Cvp
reinhard color mapping i dene metin [;)] hani burn ayarlarını oradan yapıyorduk hatırladın mı? [:)] bir de vray light material kullandığında catmull rom kullanma, bu siyah konturler de o yüzden oluşuyor.
kolay gelsin sevgiler
Cvp
vray kamera ekle shutter ı azalt
Cvp
color maping kısmından Sub pixel mapingi işaterle
ve color mapingi exponental kullan