vray lıght mat. sorunu
vray lıght mat. sorunu
selam arkadaşlar.
bir animasyon hazırlamaktayım ve bolca miktarda vray lıght material kullandım.ama animasyon sonunda bazı karelerde bazı vray lıght mat. ler çok parlıyor. ekte resimde daha açık şekilde görünmektedir.resimde yüzlerce vray lıght mat. olmasına rağmen bazı karelerde bazıları (hepsi farklı lamba) aşırı şekilde parlaklık veriyor.
bunun sebebi nedir nasıl kurtulabilirim[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/7SE1Lz9IE.jpg[/img]
Cvp
Bu bir pist mi?Kenar ışıklandırması için mi kullanıyorsunuz vray light ları?Öyle ise vray kullanacağınıza bence self illumunation kullanın.
Cvp
Animasyon için hangi yöntemi kullanıyorsun,
hareketli nesneler var mı?
vray´ın hangi versiyonunu kullanıyorsun?
Antialiasing image sampler olarak ne kullanıyorsun?,
biraz bilgi verirsen, belki sorunu ortadan kaldırabiliriz.
Cvp
evet barış bir pist ve kenar ışıklandırmaları için kullanmıştım vray lıght mat.leri.
self illumunation denedim ama ben ışığın yakın çevresinide aydınlatmasını istiyorum.self illumunation ile yapamadım onu.
Cvp
cem sahnede hareketli bir nesne yok sadece camerayı uçağın kokpitinden bakarmışcasına piste indiriyorum pisti dolaşıp apronda duruyor.daha sonra internetten bir kokpit resmi bulup görüntünün üstüne after ef. te yerleştirecem. :)
vray 1.50 sp2 kullanıyorum
Antialiasing image sampler adaptive dmc
Antialiasing filter catmull rom
irradiance map ve brute force
Cvp
aslında yapmak istediğim ışık resimdeki gibi.
animasyon bi gündüz bir gece olarak yapılacak aynı şekilde gündüzde baya bi aydınlatması lazım çevresini resimdeki gibi.
resim biraz küçük kusura bakmayın
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/slrO655Lv.jpg[/img]
Cvp
adaptive DMC değerini eğer 0,01 ise 0,005 gibi bir değere getirip render almayı dener misin,
birde animasyonda render için hangi metodu kullanıyorsun,
animation prepass ve animation rendering ile mi?
yoksa single veya benzeri ile hesaplatma yöntemi kullanmadan mı?
Cvp
Vraylightmtl de çeşitli zamanlarda patlamaların meydana gelmesi olasıdır,
bu birazda hesaplatma yöntemine bağlı olarak,
vray light ta ışığın gidiş yönü bellidir, hesaplama bu yüzden daha verimlidir, ancak vraylightmtl de ışınlar biraz daha karmaşık yollanır bu yüzden her zaman olmasa da bu tür hatalara neden olabiliyor,
ayarları yerine göre biraz daha arttırmak yada azaltmak gerekiyor,
hesaplatma yöntemi kullanmakta bu tür hataların oluşmasını en aza indirger,
irradiance map ışınları her karede ayrı yollar ve bu yüzden iki kare arasında farklar oluşabilir, bunu engellemek için,
hesaplatma yapılır ve hesaplanan ışınlar birbirine kaynaştırılır böylece kareler arasında pürüzsüz geçişler oluşturulur.
"yazıyı belki bildiğin şeyleri yazarak uzatıyorum ama başlığı görüpte okuyanlar olursa faydalansınlar diye"
Cvp
hesaplatma yöntemi dediğin irradiance map´i önceden hesaplatıp daha sonra irradiance map´i from file ile ordan okumasımı cem bey ? o şekildede denedim aslında her 15 karede bir hesaplattım. ama ondada aynı sorunlar ortaya çıkmıştı.sonra single olarak render ettim yine aynı sorunlar çıktı.daha sık karelerdemi hesaplatmam gerekiyor?
Cvp
daha sık kareler süre olarak uzun sürse de daha başarılı sonuçlar verecektir. ayrıca irmap ayarlarında "Randomize Samples" kutusunun işaretini kaldırın.