mentalray proxy çoğaltma sorunu
mentalray proxy çoğaltma sorunu
50 mb lık bir detaylı modeli mental rayde proxy olarak çoğaltmak istedim renderi rahat alabileyim diye ama çoğaltığım zaman dosya boyutu 300 mb oldu yanlış bişemi yapdım çalışma penceresinde box olarak görünüyorlar anlayamadım bitürlü proxy ayarlarını değiştirdim gene aynı mental rayin sıfır ayarında render aldığım zaman az bir kasma oluyor ben bu işi bitirdiğim zaman tiff formatında 300 dpi çıkaracağım için out of memory hatası verebilir diye endişeliyim
Cvp
proxyleri çoğaltırken copy olarak değil instance olarak çoğat.
işte bol poligonlu büyük bir render.
[url]http://www.tr3d.com/galeri-14196[/url]
out of memory hatasına karşı uygulayabileceklerin.
bu renderde kilitlenme ile ilgili sorunlar için.
[quote=7714] Yazan: Erkan
araştırman gereken çok önemli bir konu biliyorum.
binary space partitioning tree
bsp trees olarakta araya bilirsin
bsp render motorlarında bir nevi bilgisayarın vitesi olarak kullanılıyor.
ben mental ray kullanıyorum diagnostic diye bir bölüm var buradan almak istediğin renderin bilgisayarına en uygun ayarlarını bulabilmen için değişik test seçenekleri verilmiş
bunlardan en önemlisi bsp tree
örnek:
[img]http://image-001.yo2cdn.com/wp-content/uploads/458/45862/2009/06/122-300x225.jpg[/img]
bu render kesin kitlenecek alnamına geliyor.
kırmızı olan yerler bilgisayarın render alırken çok zorlanacağı yerleri gösteriyor kilitlenme riski olan yerler.
mavi olan yerlerse haddinden fazla zaman harcayacağı yerler.
[img]http://image-001.yo2cdn.com/wp-content/uploads/458/45862/2009/06/142-300x225.jpg[/img]işte bu kullandığın bilgisayarın en kısa sürede alabileceği bir renderin test götütüsü.
bsp nin render kalitesine bir etkisi yok sadece render alınabilite ve süreyi etkiliyor.
vrayde buna benzer bir bsp testi yok sanırım yada ben bilmiyorum.
ama bsp olduğunu biliyorum
buradan ayarlanıyormuş.
[img]http://vray.us/vray_documentation/media/system.png[/img]
vrayde nasıl ayarlanıyor tam bilmiyorum
onuda sen araştırırsın artık.
sana birazda gaz vereyim
bak elin oğlu pentium3 ile neler yapmış.
[img]http://www.redeyetales.com/forum/Vray/Trains-01-small.jpg[/img]
kolay gelsin.[/quote]
buda bölerek almayla ilgili
[quote=7875] Yazan: Erkan
elbette var ama kurulumu biraz uğraştırıcı ve kurarken hata yapmamalısın.
bunun için bir script plug .... varmı bilmiyorum.
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=forum&f=1&oku=50460[/url]
[quote=50485] Yazan: Erkan
.........................................
tek kare render almak istersen
net render kullan
ama tek kare için yapman gereken bazı şeyler var
önce bir klasör oluştur klasörü paylaşıma aç
render alacak tüm bilgisayarlarda
başlat/bilgisayarım ´a sağ tıkla ağ ağsürücüsüne bağlan de
açılan pencerede yeni oluşacak sürücüye bir haf ata (örner: R)
gözat seçeneğini tıkla paylaşıma açtığın klasörü göster.
başlat/backburner/manager´da dosya kayıt yeri olarak
yeni olşturduğun ağ sürcüsü üzerinde bir adres ver.
örnek: R:/Render klasörü gibi
böylece her makineye mapleri tektek kayıd etmekten kurtulursun.
net render seçeneğini aç rendere yolla
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/L41zp1I8f.jpg[/img]
bu penceredeki split scan lines ve include map seçeneklerini kullan
özellikle splits setup bölümünde overlap´a değer vermeyi unutma yoksa iki parça arasında çizgi çıkar.
aslında split scan lines mental rayde daha sağlıklı çalışıyor
çünki mental ray ışık dosyasını yazmaya kaldığı yerden devam edebiliyor
ışığı kaydet dediğim zaman birinci parçayı renderliyor
ikinci parçaya geçtiğinde birinci parçayı renderlerken kaydettiği ışık dosyasına bakıyor ve onun devamını hesaplıyor
vrayde devamlılık olması için tek yapabildiğin ışığı tek makineye hesaplatıp kaydetme yada distributed
bu yüzden overlap´a değer verirken biraz fazla ver mentalraye 5-10 pixel yetterken aynı sahne vrayde en az 20 pixel olmalı
bu işlemin vray için tükçesi bir önceki parçadan 20 pixelin ışığını tekrar hesaplatıyorumki
bir önceki parça hakkında vray bilgi sahibi olsun
bu işlemin mentalray için tükçesi bir önceki parçadan 5 pixeli tekrar hesaplatıyorumki
bir önceki parçanın ışık doryasını algılasın yeni hesapladığı ışığı onun devamı olarak hesaplasın
yani mental ray daha kısa sürede daha sağlıklı sonuç veriyor.
vray de sonuç vermez demiyorum.
kolay gelsin.[/quote]
yukarıda anlattıklarım birden fazla makineyle tek kare renderi bölerek almak için.
ama sen bu yöntemi tek makineyle parça parça render almak içinde kullana bilirsin. net render için illa birsürü makinen olması gerekmiyor. ve tek makineyle bu yöntemi kullanırken ağ sürücüsüde oluşturmana gerek yok.
yadaaa!!!
ben ağ sürücüsüyle net renderle falan uğraşamam dersen
işte sana daha basitleştirilmişi
masa üstüne bir klasör aç.
max´i de aç bir teaport çiz. Camera01 isimli bir kamera oluşrur
bunu masa üstündeki klasöre Deneme.max olarak kaydet.
bir tane not defteri aç içine
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/2jQnD3IJC.jpg[/img]
bunları yaz Render01.bat olarak yine masa üstünde açtığın klasöre kaydet. unutma .bat uzantılı kaydedeceksin
sonrada Render01.bat dosyasını çalıştır.
bu command line renderi çalıştırır.
ve Camera01 deki 1inci 3üncü ve 5ten 10´uncu kareye kadar olan kareleri 10parçaya, arada 5 pixel geçiş için kalacak şekilde bölerek renderle konutunu verir.
istersen command satırını iyice uzatıp preset gösterebilir kayıt yerini değiştirebilir........
gibi birsürü şey yapabilirsin bu komutlarla ilgili maxin help dosyalarına bak.
yada batch render bölümünün altında Export to .bat butonuylada hazır komut kalıplarını kullanarak komut üretebilirsin.
comand line ve net renderin bir faydasıda maxi açmana gerek yoktur yani ram ve işlemciyi sadece render megul eder
bu şekilde maxin ıvırzıvır modifiermiş amimasyonmuş gibi komutları ramlarda yer kaplamaz.
net renderle verimli render için
[quote=50425] Yazan: Erkan
............................
net renderin bir faydasıda sadece render motorunu çalıştırması yani max kapalı olduğu için ramlarda yer kaplamaz
birde net rendre gönderirken önce sadece manager aç rendri yolla sora maxi kapat bilgisayarı yeniden başlat ramlar kendine gelsin
sonra manager´ı ve server´ı aç ki ramarı tam olarak rendere yönlendir.........................
[/quote]
özellikle command line renderde manager ve server gibi küçük programlar bilie olmadığı için verim dahada artar ve
verimi arttırmak için yukarıdaki yeniden başlat işeminede gerek yoktur command line renderde.
malum şuanda yazışmakta olduğumuz bu konu aslında renderi bölmek yada bölmemek değil özünde bilgisayarı renderde daha verimli kullanabilmek
kolay gelsin[/quote]
Cvp
çok sağol Erkan ben copy olarak çoğalttığım için oldu galiba birde instance olarak deneyecem şu yukarıdaki ilk ornekteki ilk iki resim çıkmadı Erkan bir sorum daha olacaktı modeli instance olarak çoğalttıktan sonra orjinalindeki kaplamayı nasıl proxyde görterebiliriz bu model multi sup object veya composite material ile kaplanmış da olabir ben bunla ilgili bir kaynak henüz bulamadım
Cvp
"Copy" olarak bile çoğaltmış olsanız dosyanın boyutu şişmemeliydi. Proxy ayrı bir dosya olarak saklanıyor, *.max dosyası içinde değil. Ana objeyi kopyalamışsınız veya başka bir yanlış var.
Materyalinizi proxy objeye aktarmak için:
- Proxy ürettiğiniz objedeki materyali materyal editöre alın.
- Bu materyali çoğalttığınız proxy objelere atayın.
Dosyayı hangi formatta ve çözünürlükte (300dpi vs.) çıkış aldığınız önemli değil. Çıkış aldığınız boyut önemli (2000X1000px) gibi.
@Erkan bu sahne http://www.tr3d.com/galeri-1419 bir resim üzerine oturtulmuş. Çok polygonlu (göreceli olmasına rağmen) bir sahne değil.
Cvp
evet haklısın mahmut linki yanlış vermişim özür dilerim
doğrusu bu olacak.
[url]http://www.tr3d.com/galeri-14196[/url]
6400×4800pixel bir resim arka plandaki binalarda model.
Cvp
üzgünüm Vahdettin silinen resimlri bulamadım neyse
araştırman gereken konuların başlıkları
diagnostic
ve
binary space partitioning tree (BSP tree)
bu konuları iyi anlayabilirsen yoğun sahneleri almakta zorlanmazsın.
buda çok fazla ışık kaynağı kullanarak yaptığım bir sahne
[url]http://www.tr3d.com/galeri-15606[/url]
kolay gelsin
Cvp
çok teşekkür ederim erkan aydınlatığın için araştırmaya devam ediyorum hala iyi çalışmalar