v-ray render yardım öneriler

v-ray render yardım öneriler

sibelius

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/dv7KQi5QW.jpg[/img]


Arkadaşlar dış mekan renderda sorun yaşıyorum.Renderlarımda gerçekten ziyade maket görüntüsü var.1. ve 2. görüntüde 1 adet vray sun ve vray phsical camera kullandım.3 ve 4.cüde ön cepheden bir vray ligt sağ ve soldan birer vray sun kullandım yani sahnede 2 tane vray sun var.Işıklandırma konusunda bilgi eksikliğim var neyin tam olarak ne etki vereceğini bilmiyorum sanırım.Renkler çok mat oluyor.
Bide materyal editördeki renklerle renderdaki arasında ışığın etkisiyle birlikte farklılık oluşuyo.Renderdakiyle baskıdaki arasındada fark oluyo bunu minimuma indirmek için ne önerirsiniz.
Şimdiden zaman ayırıp cevaplayan arkadaşlara teşekkür ederim

2009-12-06 00:17:30

Cvp

sibelius

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/78oM4nHzL.jpg[/img]

Bunda da 1 Vraysun ve phsical camera var.Çatı kısmındaki kahverengi renk gölgede kaldığı için diğer kahverengi yüzeylerle aynı materyel olmasına rağmen koyu ton oluyor.Bunu nasıl çözerim.Ayrıca vraysun ın targetini modelin içine mi yerleştirmeliyim yoksa objenin dışında uzak biyerde mi olmalı.Bilgisayarım çok iyi değil o yüzden çok deneyip yanılamıyorum.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

2009-12-06 00:29:17

Cvp

kalimba

Gerçek dünyada, dış mekanda ve gündüz 3 ışık kaynağı vardır.

1- Doğrudan güneş ışığı.
2- Güneşin gökyüzünü aydınlatması ve gökyüzünün de yeryüzünü aydınlatması.
3- 1 ve 2 nin nesneler üzerinden yansımasıyla aydınlanma.

Güneşin etkili olduğu gündüz vaktinde yapılan yapay ışıklandırmaları (özellikle güneşin vurduğu kısımlarda) göz ardı edebiliriz.

Sizdeki çözüm:

1 Vray Sun, 1 Vray Sky ve GI açma olmalı.

Vray Sun doğrultusu dışında (nereye baktığı) nasıl olduğu önemli değil (ne kadar uzakta olduğu).

2. mesajdaki render bence fena değil. Etraf detaysız olduğu ve gökyüzü uyumsuz olduğu için göze garip geliyor. Bir de bayanın uzakta olmasına rağmen kapı boyundan uzun olması gibi orantı bozuklukları var.

Bilgisayarınızın özelliklerini bilemiyorum, ancak dış mekan çıkışları genelde çok uzun sürmez. Gönderilen örneklerde bitki, çim gibi şeyler yok. Çok uzun sürmemeli. Deneme yanılma yapacak kadar düşük ayarları bulmanız gerekiyor.

Diğer taraftan çıkışlar genelde karanlık olmasının sebebi doğrusal bir ortamda hesaplatılmış olmaları ve bizim onlara doğrusal olmayan bir renk ölçeklemesinden bakıyor olmamız. Basitçe anlatmak gerekirse gündüz vakti daha karanlık bir yere bakıyoruz gibi oluyor. Bu son paragrafı görmezden gelebilirsiniz. Bu aşama için gerekli değil.

İyi çalışmalar.

2009-12-06 13:03:17

Cvp

sibelius

Teşekkür ederim çok faydalı ve yapıcı bi eleştiri oldu.

2009-12-06 18:07:29

Cvp

kunth

sahnelerinizde perspektif kaçma problemi de var bence. kamera lensine ayar yapmayı öğrenirseniz size yararlı olur.

ipucu : insan gözü 50mm lense yakın açıda görür.

2009-12-08 19:47:17

Cvp

sibelius

Teşekkür ederim kamera ayarlarıyla hiç uğraşmamıştım çok iyi oldu sölemeniz.Üzerine düşeyim biraz.Arkadaşlar saolun tekrar gerçekten bu şekilde gelen eleştiriler faydalı oluyor.

2009-12-08 21:56:37