ENVIRONMENT (Cevresel) Aydinlatmaya "Exclude" ile obje tanitamiyor muyuz arkadaslar ? Gercekten Cok Onemli...
ENVIRONMENT (Cevresel) Aydinlatmaya "Exclude" ile obje tanitamiyor muyuz arkadaslar ? Gercekten Cok Onemli...
Evet arkadaslar "Rendering/Environment" sekmesinden cevresel aydinlatma ile sahne isiklandirirken, ayni normal bildigimiz isiklarda oldugu gibi bu cevresel aydinlatma sistemine objeleri "Exclude" (isigi gecirgenlik) olarak tanitamiyor muyuz?
Mesela konuyu söyle biraz daha acayim, Environment sekmesine bir Adet HDRI resim atarak cevresel aydinlatma ile sahnemi aydinlattim diyelim. Peki bu disaridaki gokyuzunu kaplayan HDRI resminin yaydigi isigi "Camdan" iceri nasıl sokup odanin icini aydinlatabiliriz?
Bu sorunun cozumunu bilmedigim icin cevresel aydinlatma kullanarak hazirladigim ic mekan sahnelerinde mecburen suana kadar hep kameranin arkasinda kalan duvari gizleyerek HDRI isiginin ordan iceri girmesini sagliyordum ama bu yontemde bi yere kadar ise yariyor...
Bu konuda bilgisi ve her turlu fikri olan arkadaslarin yardimlarini esirgememelerini rica ediyorum. Gercekten kapana kisilmis durumdayim suan....
Cvp
Environment kanalı yerine vray light oluşturup "Type" kısmını "Dome" yapın. Texture kısmına istediğiniz HDR resmini atayabilirsiniz. "Exclude" seçeneği ile duvarı iptal edin.
Örnek:
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/94dB311uG.jpg[/img]
Cvp
Kalimba yine hayatimi kurtardin :) Cok tesekkur ederim.
Yanliz bir sorun var, Soyledigin yontemle aydinlatma yapinca kalite felaket derecede düstü.
Söyle ki;
Bu normal bildigimiz Environment´e HDRI atarak aydinlattigim sahne.
http://img5.imageshack.us/img5/9438/priz.jpg
Buda soyledigin yontemle yaptigim sahne;
http://img251.imageshack.us/img251/1008/vryg.jpg
ikisinde de ayni Render ayarlari ve birebir ayni sahne kullanildi. Tek fark ilkinde HDRI´den isigi Environment kanalindan aldim, ikincisinde Vray Light´in Texture´undan...
Bu parazitin sebebi nedir peki?
Cvp
Vray DMCsampler kısmından noise threshold değerini düşürmen ,render süresini uzatacaktır ama noktalanmaları giderecektir.
Cvp
Sebebine gelince bu kullandığın hdri ´in parametrelerine bağlıdır,
ışık kaynağın yetersiz kalıyor doğru aydınlanma için.
Yardımcı ışık kullanman durumu düzeltebilir,
çünkü yukarıda da yazdığım gibi noise threshold değerini düşürmen render süresinin uzamasına sebep olacaktır.
Cvp
Area Light = Noise oluyor malesef. Nasıl bir sahne düzeneğin olduğunu bilmiyorum. Birden fazla alternatif üretilebilir. İstediğin sonucu zaten alabiliyorsan problem yok.
Sahenin bu bölümünü paylaşın hızlı ve güzel sonuç nasıl alınıyor bakalım.
Cvp
Arkadaslar yardimlariniz icin hepinize cok tesekkur ederim.
Dome olarak kullandigim Vray Light´in Subdivision değerini 8´den 64´e cikarinca parazitlerin hepsi kayboldu :)
iste buda subdivision 64 ken ayni render.
http://img251.imageshack.us/img251/7953/priz2.jpg
Aynen HDRI´yi Environment´e atarak aldigim ilk renderin kalitesinde cikti diyebilirm... Bu ogrendigim yeni yontemden kazancim ise istedigim objeye Vray Light sayesinde Exclude uygulayabilmem oldu [:)] VrayLight´ı Küre yapıp icine HDRI Atmak gercekten dahiane bir fikir helal olsun diyorum :))))
Bu arada sahnemden bir kesit. Daha yeni basladim gerci henuz insaat asamasinda kusuruna bakmayin :)
http://img97.imageshack.us/img97/3816/deneme2o.jpg
Bu arada Cem Bey;
Peki eğer kullandigim HDRI´in isigi yetersiz kalsaydi, Environment kanalina atarak kullanirkende boyle parazitli isitmasi gerekmiyor muydu? cunki o yontemde goruntu kalitesi bakimindan hic sorun yasamadim. Bu parazitler, HDRI´i Vray Light´in Texture kanali ile kullaninca ortaya cikti... Gerci soyledigim gibi onuda VrayLight´in subdivison sayisini yukselterek halletmis oldum.
Tabi sahnenin genelinin renderini alirken bu subdivision yukseltme islemi bana pahaliya patlayada bilir orasi ayri bir muamma suan
[:)]
Cvp
Pek görünürde obje yok ama güzel olacağa benziyor,bekliyorum çalışmanın sonunu ;)
Re:Cvp
[quote=7960] Yazan: Silent Assassin
Pek görünürde obje yok ama güzel olacağa benziyor,bekliyorum çalışmanın sonunu ;)[/quote]
Evet herseyi kendim modelliyicegim diye inat ettigim icin:) baya bi uzun surucege benziyor. Vakit buldukca ekleye ekleye gidiyorum yeni bisiyler. Suan kaba insaati bitti sayilir, bitince paylasirim zevkle [:)]
Cvp
"Peki eğer kullandigim HDRI´in isigi yetersiz kalsaydi, Environment kanalina atarak kullanirkende boyle parazitli isitmasi gerekmiyor muydu?"
Environment ile vray light´lar ayrı aydınlatma teknikleri kullanırlar zaten bunun için ikisi ayrı ve parametreleri, müdehale imkanları farklıdır,
Environment´te kullandığın hdri ile dome da kullandığın hdri aynı da olsa aydınlanmalar farklı olacaktır ve farklı ayarlar gerektirir.
Sonuçta durumu çözmüşsün,
ama bu ve buna benzer durumlarda , genellikle ışıklar yetersiz kalıyor ve ayrı bir aydınlatma aracı ile ortam ışığı destekleniyor.(Böylece örnekleme sayısı arttırılıyor).Yada senin yaptığın gibi ışık kaynağının örnekleme sayısı yada dmc sampler ayarları yada bazı durumlarda malzemenin ayarları gibi ayarlarda duruma bağlı olarak arttırma ve azaltmaya gidiliyor.
Kolay gelsin.