vray renderda iki nesnenin birlesim noktasi sorunu
vray renderda iki nesnenin birlesim noktasi sorunu
merhaba arkadaslar resimde goruldugu gibi ortamda vray camera kullandigimda tavan ile kademeli dairesel nesnenin birlesim noktalari net degil gercek hayatta tavan ile kademeli dairesel nesnenin birlesim noktasi cok net bellidir bir cizgi ile birbirinden ayrilir acaba bu sorunun nedenleri konusunda yardimci olabilirmisiniz ortamda vray light color mapping olarak expontial primary bounce brute force secondary bounce light cache olarak kullanildi vray camera degerleri f number 2.8 vignetting isaretli shutter speed 30 film speed 90 type still cam ozellikle bu sorun beyaz renkli yada kaplamali nesnelerde daha belirgin arkadaslar yorumlar icin simdiden tesekkur ederim [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/XaLgzkEdF.jpg[/img]
Cvp
Göstermiş olduğun bölgedeki problem oraya yeterli birincil ışığın gelmemesi, yani yansıyan ışınlar ile aydınlanması ve bu hesaplama yöntemi light cache olunca yumuşatmayı çok sevdiğinden özel ayarlar gerektirebiliyor hatta bazen ayarlar bile yetmiyor,
o bölümü aydınlatacak özel ek bir ışık koyarak,
aydınlanmayı daha etkili kılarak,
adaptive subdivision yerine adaptive qmc kullanarak deneyebilirsin,
ayrıca light cache yerine brute force kullanmayı deneyebilirsin,
sahneni(ışık sayısı, tipi, yönleri, materialin detayları) bilmediğim ,ayarlarınıda bilmediğim için net bir cevap veremiyorum ama üsttekileri denemende fayda var.
Cvp
tesekkur ederim cem kardes yardimin icin
Cvp
Ambient Occlusion
[url]http://www.vimeo.com/1516132[/url]
böyle bir özellik var v-ray´de bilmem işine yararmı?
bu özellik mental ray´de çok daha gelişmiş. photo shopa gerek duymadan kullanılabiliyor.
hatta pro material yada arch&design(mi) mareialin altındaki Ambient Occlusion´u kullanırsan
sadece sahte gölge değil sahte color blend bile yapıyor.
Ambient Occlusion
özellikle ışık kalitesinindüşük olduğu presetlerde bu tür problemleri çözüyor.
kolay gelsin.