mental ray glare lume sorunu
mental ray glare lume sorunu
mental ray ile bitane light saber yaptım lightsabera glowlume atadım mentalray render renderer bolumunden glarelume de kullandım material editore instance ettim fakat render da ısığın yerler görünüyor bunda bişeyok anlamadığım nok ta lightsaber nasıl ışık yayıyorsa bibed te ışık yayıyor sadece bibed değil sahneye ne koyarsam koyayım bu sorunla karsılasıyorum
Cvp
erkaaaan mental ray sorunu buyur :)
Cvp
:)))))
exposure kullan ve glare objelerin ışık yüzünden beyazlaşmış oln (doku kaybına uğramış) bölümlerini parlatır. exposure kullanarak bunu engelleyebilirsin. yani yeryer ışık patlamaları olan puslu sahneler için yada araba kaportalarındaki ışık yansımaları için falan kullanılıyor.
Cvp
eywallah erkan aydınlattığın için
Cvp
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/X70n7yLKu.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1z7dZR1j7.jpg[/img]
erkan exposure ile uğraştım ama olmuyor exposure kontrol ile oynadığım zaman sahnenin gelinini etkiliyor yani değişen birşey yok sorun la ilgili resim koydum
Cvp
evet exposure sahnenin genelini etkiler ışık ayarlarınıda exposureye göre yapmalısın
birde gönderdiğin resimde no exposure control yazıyor exposure seçmemişsin?
ben genelde mr photographic exposure control kullanıyorum
buda yaptığım bir iç sahnenin ayarları
[img]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/exposure.jpg[/img]
shuter speed değeriyle oynayarak merceğin nekadar süre açılıp ışık alacağını ayarla her sahnede ısıklandırma değiştiği için bu değer her sahnede farklıdır ama iç sahnelerde 20-50 arası dışarda 128-256 arasıdır diğer ayarları önceden deneyerek buldum değiştirmeye gerek yok.
gönderdiğin rendere bakarak şöyle bişey yapmaya çalıştığını anlıyorum yani boşver glareyi exposureyi
bu sahnedeki gibi yap.
[url]http://www.jeffpatton.net/Postings/Glow-balls.zip[/url]
[img]http://www.jeffpatton.net/Max6/images/Glow-balls.jpg[/img]
kolay gelsin