Light Cache Animasyonda Kaydedip Okutma

Light Cache Animasyonda Kaydedip Okutma

qxmgsi

Selam.

Arama yaptım bulamadım.
Yaptığım animasyonda her kareyi Irradiance Map´i PrePass ile kaydedip From File ile çağırıp yapabiliyoruz (Yaptım) fakat, render aşamasına geçtiğinde Light Cache tekrar hesaplandığından onuda kaydedip okutmak istesem ama tam olarak beceremedim. Light Chache´te böyle bir özellik olduğuna göre kullanmakta fayda var diye düşündüm. 2 defa hesaplatlatmaya gerek kalmadan zamandan kazanmak iyi olurdu. İrradiance Map´teki gibi Prepass ile beraber light Cache i kaydedebiliyormuyuz. Bana bir faydası dokunurmu zaman ve leke titreşimi konusunda...
Teşekkürler....

Bilgi vermeyi unutmuşum.
Light Cache i Fly-Throungh ile kaydedip From file ile çağırıp render almaya başladığında Light Chache hesaplaması yapmıyo fakat render süresi 2-3 katı kadar uzuyo. (render penceresinde LC hesaplaması görünmüyo siyah ekran üzerine render almaya başlıyo fakat çok yavaş) Bir yerde yanlış yapıyorum ama nerde :)

2009-06-13 15:03:25

Cvp

icdeadpeople

primary kısmında irradiance map (multiframe incremental)
secondary kısmında light cache (fly-through)
seçip ,common sekmesinden every nth frame kısmında istediğin(uygun) sayıyı girerek (her 5 karede olabilir her 20 karede animasyonunda kameranın hızına ve baktığı yere bağlı olarak)
render düğmesine bastığında ;
ilk önce light cache animasyon aralığına göre hesaplama yapacaktır bu aralık , kaydırma çubuğunun olduğu bölümdeki son rakam kadardır(eğer 380 yazıyor ise 0-380 arası gibi )
bu hesaplama bittikten sonra irradiancemap hesaplamasına geçer ve senin belirlemiş olduğun rakama göre her n.ci karede hesaplama yapar.
varsayalım every nth frame kısmına 10 yazdınız,
irradiance map 0. kareyi 10.kareyi 20.kareyi .... şeklinde haesaplama yapacaktır, light cache ise sizin verdiğiniz bu rakama bakmaksızın tüm animasyon kareleri için hesaplama yapacaktır(flythrough seçili olduğu için).
hesaplamalar bittikten sonra seninde söylemiş olduğun gibi istediğin yerlere bu dosyaları kayıt ettikten sonra, irradiance map ve light cache için ayrı ayrı from file seçilip, kayıt edilen dosyalar çağrılır,
render işlemini başlattığınızda,
ilk önce light cache bilgileri alınır(from filedan) sonrada prepass işlemi geçilir(from file seçili olduğu için),
ve en son aşama ile görüntü oluşturma kısmına geçilir.
bu sıralama ile yaptı isen bir sorun oluşmaması gerekir,
sıralama bu şekildemiydi yoksa farklı bir yöntemle mi yaptın?

2009-06-15 10:20:52

Cvp

qxmgsi

Cem cevabın için çok sağol ve lütfen kusura bakma cevap veremedim hemem. Geçenlerde yazdıklarını okudum ama kafam biraz bulanıktı ve deneme şansım olmamıştı şimdi deniyorum bir kaç kare Render aşamasında bitsin hemen ve sonucu bildiricem. Tekrar teşekkür ederim...

Ben bunu denediğimde Light Cachenin başta girdiği hali görünce direk "Cancel" yapıp kapatıyordum :)

2009-06-27 00:43:35