V-ray Animation Pre-pass ve Animation render
V-ray Animation Pre-pass ve Animation render
Arkadaşlar yaklaşık 3450 frame lik bir animasyonum var ve içinde hareketli objeler de var.FumeFx ve gerçekçilik için gi yı açmam gerekiyor.Animasyon için gi yı kaydederken animation pre-pass a getiriyorum ve tüm kareleri bir yere kaydedip sonra mode da animation render diyerek render alıyorum.Sorum ise şu ;ben gi yı ayrı hesaplarken geçen sürenin sinle mode dakiyle aynı olduğunu gördüm,yoksa bana mı öyle geldi?O zaman neden bunu yapıyoruz ya da böyle bir seçenek var?Demek istediğim normal render alırken de gi yı orda hesaplatıp,yine aynı sürede render alırız.yoksa ben mi bir ayarı yanlış yaptım da bu kadar uzun sürdü?1. kısımda irradiance map 2. kısım ise none da ve quality high da.Animation pre-pass ı hızlandırmanın bir yolu var mı?Yoksa direk render alırken hesaplatacağım gi yı.Cevaplar için teşekkürler.
Cvp
[url]http://vray.us/vray_tutorials/vray_animation_moving_objects.shtml[/url]
o özellik böyle kullanılıyor.
bana göre vray animasyon için kötü bir seçim.
yukarıdaki tutorialden anladığım hareketli objeler için ışın takibi kürenin dışında son buluyor.
yani tam gerçekçilik yok
mental-ray´de yaptığım bu sahnede
[url]http://4dizayn.com.tr/anim/mentalAnim.avi[/url]
odanın yansıyarak aydınlanmasına engel olan koyu gölgeli bir kutu koydum. sonrada kutuyu çektim.
gördüğün gibi odadaki aydınlanma değişti.
kolay gelsin.
Cvp
Teşekkürler cevabınız için bende mental ray kullanmak istiyorum ama fumefx de sorun çıkartıyor ve birçok durumda da kullanmak çok zor dof daki noise ve environment effects da coğu şeyi desteklemiyor peki bütün sahne için vray de gi hesaplatsam normal olarak render da bu sefer gerçekçilik alabilirmiyim?Bir de son olarak mental da nerdeyse aynı sahnedeki gi 1/3 e hesaplanırken vray de niye bu kadar fazla sürek bir tweak yapılabilirmi bunun için?
Cvp
Animation prepass süre olarak tek kare renderdan farklı olmayacaktır çünkü herkareyi tek tek hesaplayacaktır(süre kısaltma yöntemindeki gibi her 5.kareyi hesapla yöntemi kullanılmaz bu özellikte), bu özelliğin kullanım amacı ekstra başka ayar yapmamak ve daha sonra animation render ile kullanarak , animasyonda meydana gelen ton farklılıkları, lekelenmeleri aza indirgemektir.(hesaplatılan irradiance map´ler birbirine kaynaştırılarak , renk ışık parlama gibi hatalar aza indirgenir).
Hareketli objeler ile render alırken süreyi kısaltma yöntemi için, ayrı ayrı alma, Erkan´ın göstermiş olduğu linkteki yöntemi ve benzer yöntemler kullanmak gerekiyor malesef,
Sonuçta tek tek render alarak yine vray ile yapacaksan, onun yerine prepass kullanmanda fayda var, yukarıdada dediğim gibi, süre olarak kısaltmasada oluşabilecek hataları aza indirgeyecektir.
Cvp
Güzel cevabınız için teşekkür ederim.O zaman animasyonu pre-pass ile almam animasyon için daha sağlıklı olacaktır.Teşekkürler.
Cvp
mentalde sorun çıkaran
mr photographic exposure controlün standart gelen ayarları
efekt kullanacaksan exposureyi ona göre ayarlıycaksın.
bu sahneye istediğin effecti koyabilirsin.
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/explodeexposure.zip[/url]
ben fire efekti kullandım.
fumede de sorun çıkacağını düşünmüyorum.
zaten bu hataları VRayPhysicalCamera da yapıyor.
çünki onunda üzerinde exposure var.
exposure gerçekçilik için hazırlanmış.
efektlerin ise tam tersi bir amacı var bu yüzden uyuşmuyorlar
exposure ayarlarını butarz efektleri kullanırken değiştirmelisin yada senin yaptığın gibi hiç kullanmamalısın.
kolay gelsin.
Cvp
Cevabınız için teşekkür ederim Erkan bey.Mental yine fumefx de sorun çıkardı,sorun sadece kamerayı fumefx in gridin den çıkarlınca geçiyor ama target kamera kullandığım için bu mümkün değil.Değerli zamanınızı harcadığınız için teşekkür ederim.