v-ray indirect illumination (gı) paremetreleri
v-ray indirect illumination (gı) paremetreleri
v-ray indirect illumination (gı) paremetrelerini on (açık) yaptım renderi çok zor aldım arkadaşlar bu parametre ne işe yarıyor yardımcı olursanız sevinirim:
Cvp
Sitede bununla ilgili pek çok döküman mevcuttur.
Cvp
http://www.aversis.be/tutorials/vray/essential_gi_methods_01.htm
üstteki linkte genel olarak bir anlatım var,
İndirect illumination; şu şekilde anlatabiliriz,
genel olarak bir tür ışığı hesaplama yöntemi diyebiliriz,
normalde render işlemine tabi tuttuğumuzda, (direct illumination) ışık ve ışıktan çıkan zerreciklerin objelere olan etkisi render edilir,
indirect illumination da ise bu hesaplar yapılır ve üstüne yansıyan zerreciklerde hesaplanır. first bounce ve second bounce, birinci ve ikinci sıçramadır, yani ışık gelir yüzeye çarpar yüzeyi aydınlatır, sonra siyah değil ise ve materyaline bağlı olarak ışık yansır, ayrıca yansıyan ışık bir veya birkaç yüzeye daha çarpıp yine yansıyabilir, geçirgen ise (cam gibi) cismin içinden (cismin materyaline bağlı olarak)kırılarak içinden geçer ,yani gerçek hayattaki ışığı taklit etmeye çalışır.
Vray indirect illumination´ı aktif ettiğinde işte bu hesaplamalar devreye girer, bu yüzden ,aktif etmediğin haline göre ,daha uzun sürecektir ancak gerçekçilik artacaktır,
indirect illuminationu açmadan vray kullanmak, porsche´yi alıp, binmeden sadece seyretmek gibi olur.scanline render´a gıcıksan ayrı tabi, o zaman aktif etmeden kullanılabilinir.