vray render problemi
vray render problemi
iyi gunler. Ben render icin vray kullaniyorum ve render alirken eger icine agac, arac vb. gibi bir kac obje atarsam render alirken maxten direk cikiyor. bellek yetersizligi gibi gorunuyor fakat ben pc min ozelliklerini yazayim ne yapabilecegim hakkinda yardimci olabilecek olan varsa yardimlarini bekliyorum.
Islemci: Intel E8200 core 2duo 2.67ghz
Ram : 4gb
Ekran karti : 512 mb g-force(400dolar) lik
Harddisk : 500gb
windows xp sp2 isletim sistemi var.
boot.ini ayarlarindan uzantiyi 3GB yapmama ragmen yine ayni hata olusuyor. Pc sistemlerinde ram 3.5 gb olarak gorunuyor.ancak bildigim kadari ile windows xp en fazla 1.8-2gb ram goruyor.yardimci olursaniz cok sevinirim.Tesekkurler.
Cvp
sorunun büyük ihtimalle bellek yetersizliğinden kaynaklanıyor gibi görünüyor bunun hakkında tam bir fikrim yok fakat xp maximum 3.5 gb ram ı görüyor.kullandığım pc e 4 gb ram var fakat kullanabildiğim kısmı sadece 3.5 gb. fakat vista ve xp de 64 bit de 8 gb kadar destekliyormuş...
Cvp
sahnendeki ağaçları max in mevcut ağaçlarından yapıyorsan çok fazla segment oluşacağından olabilir. Ya ağaçların yaprak sayısını düşür ya da alphaları kullanarak sadece ağaç görüntüsünü ata.
Cvp
merhabalar.. Ercan Aksoy arkadaşım, senin sorunun aynısı bende de var. Sirket bilgisayarında yapıyorum ve donanım da gayet iyi. Bende 3GB yaptım onda da olmadı. Aşağıya donanımı yazacağım. Bunun çözümünü bilen var ise çok makbule geçecek.Teşekkürler.
İslemci: İntel Xeon X54600 3.16Ghz x2 (4 çekirdekten çift işlemci=8çekirdek)
Ram: 8 Gb
Ekran Kartı: Quadro Fx-4600 768mb
Windows Xp Professional-64bit
3dsMax9-32bit
V-ray 1.5
Cvp
xp 64 bit 3dsmax32bit olursa o sistemden verim alamazsınız tabiki.max i de 64 bit kurmalısınız
Cvp
Sisteminizden verim almak için hem işletim sisteminizin hem de kulandığınız programın 64bit olması gerekli. Bunun dışında sistemde çalışan diğer kaynak canavarı uygulamaları da kapatmalı ve işletim sisteminizi de optimize etmelisiniz. Örneğin Vista standart kurulumdan sonra optimize edilmezse belleğinizde 1 Gb a kadar varabilen bir bölümü türlü türlü gereksiz özellikleriyle heba ediyor. Tavsiyem doğru dürüst bir işletim sistemi çıkana kadar XP 64bit kullanmanız. Ayrıca sanal bellek dosyanızın boyutunu da el ile ayarlamanız performansa katkıda bulunur. Bunun için tavsiye edilen dosya boyutu RAM inizin 2,5 katıdır.
Cvp
Render almadan önce yapacağın bir iki düzenleme ile kalabalık sahnelerin üstesinden gelmen mümkün, 1- görünüşe girmeyen fakat ayrıntı içeren ayrıntılar varsa onları gizle.
2- Render almadan önce max de perspektif pencerendeki görüntüyü shooth+highlights dan other>bounding box a çevir .
Cvp
Benim sistemim;
Zotac 9800GX2 ekran kartı, Quad9300 ve 8 gb ram var.
Max 2008 64 ve xp 64 ve vray 1,5 64 kurulu.
19 milyon polygonluk bir sahnem vardı ve durmadan kapanıyordu. Sahne 11,2 gb ram ihtiyacı duyuyordu bende sanal belleği 16 gb çıkardım. Ama yine sahne kapanıyordu. Yaklaşık 10-12 kadar değişik sahnelerin renderi bittiğinde sorunun neden kaynaklandığı buldum. Ki sahnelerim MentalRay dede kapanıyordu. İlk olarak sahnelerin kapanması yetersiz bellekten değildi zira bu sorunu aşmıştık. Üç değişik sorundan ötürü sahnelerim kapanıyordu. Map hatası, Bozuk obje hatası, Bozuk koordinat hatası. Bu üç sorundan hangisinin sahnemi kapattığını bulmak için ilk olarak maplerden başladım. Sahnemdeki tüm objeleri seçip boş bir metarial atadım ve düzeldi sahne. Ve bozuk olan mapi bulana kadar tek tek bunu yaptım ki raytrace hatası kapanmaya neden olmuyordu. Başka bir sahnede ise bozuk objelerden ötürü kapandığını gördüm. Sahnemde 800 civarı obje vardı ve grup grup silip render aldım taki kapanmayana kadar. En sonunda bir modelin(motor) sahneyi kapattığını gördüm. Ve motorun sorunsuz olanını sahneme alınca sorun çözüldü. Bir başka sahnedeki sorun ise objelerin koordinatlarıyla ilgiliydi. Yine sahnemdeki objeleri grup grup sildim ve sorunlu objeleri buldum. Sorunlu objeleri sorunsuz temizleriyle değiştirdim lakin yine kapanıyorsu sahne. Sonra bu objelerin sadece bir kaç birim ileriye taşıyıp yerlerini değiştirince sorun çözüldü. Elbette bu sorunu çözünce bir dahaki sefere aynı sorunla karşılaşınca bozuk koordinatlı objeleri bulmak yerine tüm sahneyi biraz ileriye taşıyınca sorun halloluyordu. Benim karşılaştığım sorunlar ve çözüm yolları böyleydi.
Cvp
slm arkadaşlar ben böyle bir sıkıntıyı henüz yaşamadım ama yaşayabilme ihtimaline karşı bu optimize demekle neyi kastediyorsunuz ve nasıl yapılır...teşekkürler.
Cvp
Optmize, sözlük anlamı (fransızca >> ingilizce): en uygun şekle getirmek.
Örnek vermek gerekirse: Kışın üşüyorum diye 3-5 tane mont, pantolon, ayakkabının üstüne bot vs. giydiğimizi varsayalım. Üşüme sorunumuzu hallettik, ancak hareket kabiliyetimiz çok düştü. Eğer yürüyor isek üzerimizi bu işi daha kolaylaştıracak ve aynı zamanda da bizi üşütmeyecek şekilde giyinmemiz gerekir. Eğer bir yokuşta yürüyor isek, daha çok enerji harcandından ve ısı açığa çıktığından dolayı, normal yürüyüş temposunda giydiğimizden daha hafif giyebiliriz. Sonuç olarak terlemeyiz, rahat haraket ederiz ve üşümeyiz. Kişi, şartları ve kendisini göz önünde bulundurarak buna kendisi karar verir.
3d sahnelerde de optimize, sahneden istediğimiz çıktıyı alabilmek amacıyla, donanımı ve sahne şartlarını göz önünde bulundurarak, sahnenin detay oranı ayarlamaktır. Örneğin, ana çıktıda 300px yüksekliğinde çıkan bir model için 3000px yüksekliğinde kaplama atamamaktır. Eğer bir animasyon yapılacak ve modele yaklaşıldığında yetersiz çözünürlükten dolayı bozulma oluyor ise bunu göz önünde bulundurmaktır. Objelerin polygon sayılarını kameraya uzaklığına göre yeterli seviyede arttırmak veya azaltmaktır. Eğer işin normal bitme süresidnen daha erken teslim edilmesi gerekiyor ise zamanı da göz önünde bulundurarak işi şişirmektir. Adamına göre, piyasa koşullarını ve maliyetleri göz önünde bulundurup uygun fiyatı (ne yüksek ne düşük) çıkarmaktır... Gibi yüzlerce örneği verilecek genel bir hal.