Z-depth
Z-depth
selamlar,
uzunca ve yüklüce bir sahneyi render ettim fakat z buffer eklemeyi unutmuşum. tüm sahneyi baştan render edecek vaktim olmadığından sadece z buffer´ı orijinal sahneden ayrı olarak render almak istiyorum. mümkün müdür?
yardımcı olabilirseniz sevinirim
kolay gelsin
mehmet
Cvp
Yanlış cevap vermek istemem ama bildiğim kadarıyla "Mental Ray için konuşuyorum" render elementleri renderden bağımsız olarak çıktı vermiyor.
Sana önerebileceğim sahne render ayarlarını düşük tutup "yine Mental Ray için konuşuyorum" çözünürlüğüde azaltıp son olarak Geometry Caching´i aktifleştirip test renderı aldıktan sonra sahneyi son rendera hazırlamanı tavsiye ederim. Böylece render süresini yeterince kısaltabilirsin.
Cvp
selam, scanline´e cevir render motorunu, daha sonra tum sahneye standart bi materyal ver, default bi material olsa da olur (Amac z-depth render pass´ini almak oldugu icin, renderi hizli yapilabilcek bi materyal vermek akillica olur. Daha sonra render elements´den Z-depth pass´i aktiflestir ,kamera yakin ve uzak nokta ayarlarini yap renderini al.
Onemli olan bi konu, bu islemi yaparken, hic bir sekilde kamera´ni oynatmaman gerekiyor. Render resolution´nun da ayni kalmasi lazim bir baska degisle, sen eger mental ray den aldigin render´i photoshop´da acarsan, scanline´dan aldigin z=depth pass´ini da photoshopla acip , mental ray renderinin uzerine koydugunda ´´CUK (TAMITAMINA) ´´ oturmasi gerek.
Degisik render motorlarindan, farkli render passlari almak yaygin olarak kullanilan bi metodtur, onemli olan render engine´i switch ettiginde hic bir sekilde isik, karakter, kamera,etc degerlerini match sorunu yaratmayacak sekilde kullanmaktir.
Cvp
z- buffer a ne yapacaksın doğrusu ben hiç kullanmadım tam anlamıyla ne işe yarar.
aslında flu efekt için falan diye biliyordumda net bir bilgim yok aslında...
Cvp
Zafer tam olarak olayı anlatmış :)
Zahit, Zdepth ile Compositing Yazılımlarını kullanarak uzun renderlarla uğraşmadan hızlı bir şekilde depthofField, VolumeLight ve Sis gibi değişik efekler yapabilirsin. Tabi efekler dışında birsürü işe yarıyor.
Re:Cvp
[quote=6450] Yazan: ksap
...Tabi efekler dışında birsürü işe yarıyor...[/quote]
başka ne işe yarıyor, açabilir misiniz ?
Cvp
Z-Dept element: bakılan yerden, belirlenen yere kadar olan sahne derinliğini almaya yarar. En yakın yer Z Min ile belirlenir (sahnede kullanılan birime göre) ve çıkışta en yakın yer beyaz ile gösterilir. En uzak yer Z Max ile belirlenir (sahnede kullanılan birime göre) ve çıkışta en uzak yer siyah ile gösterilir. Elde ettiğimiz gri tondaki (beyazdan siyaha geçiş) bu resmin alınmasındaki asıl amaç maskeleme yapmaktır. Kaydedilen resmi 8 bit olarak kabul edersek; beyaz (en yakın) yer 255, siyah (en uzak) yer 0 olacağından; sahnemizin derinliğini, görüntü işleyen herhangi bir programa 256 kademede anlatmış oluruz. Bir veya birden fazla resmi kendi içlerinde maske ile geçişler oluşturarak ve/veya uygulanacak etkiyi (efekti) maskeleyerek geçerli resme uygular (çoklu kareler alınarak hareketli görüntülerde de maskeleme yapılabilir.). Resim derine gittikçe (oluşturulan şey 2d bir görüntü olmasına rağmen, derinlik birgisi ayrıca aldığımızdan), bulanık olsun kırmızı olsun, başka bir şeye geçiş yapsın, o olsun, bu olsun, taklalar atsın vb. şeklinde her türlü amaca hizmet eder.
İyi çalışmalar.
Re:Re:Cvp
[quote=6498] Yazan: Volqan
başka ne işe yarıyor, açabilir misiniz ?[/quote]
imax sinemalar ve yeni 3d monitörler zdepth kullanarak 3b´lu hale geliyor. 3dmaxdan zdepth alarak rahatlıkla 3dmonitörlerde çalışan görüntüler yapabilirsin. Philips 3D WOWvx için melela görüntüyü alıp sağ tarafına zdepth ekliyip kurguluyunca 3blu görüntü elde edebiliyorsun.
Yakında nvidia´nin 3d-ekran kartları çıkacaklarını okudum. Oyunlardaki zpedth olayını kullanarak 3b´lu hale gelecek. Bazi hologramlarda zdepth kullanıyor. Bunların dışında bildiğim yok..