Vraymtl hakkında

Vraymtl hakkında

kobacan

Vraymtl refract özelliğini kullanırken genelde yaşadığım bir problemim var arkadaşlar. Çok geniş çaplı bir araştırma yapamadım ama affınıza sığınarak konuyu açmış bulunuyorum.
Sorunum cam gibi saydam kaplamar yaptığım zaman modelin içine veya dışına bir ışık kaynağı yerleştirdiğimde ışığın saydam malzemenin içinden geçememesi. (Güneşli bir günde camdan odanın içine gelen ışık gibi) Modelin cam olan polygonlarını kaldırdığımda gölge sorunum yok ama cam gibi saydam hale getirdiğimde aynı etkiyi alamıyorum.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
İyi çalışmalar

2008-10-14 15:25:58

Cvp

icdeadpeople

Vray için cam özelliğinde şöyle bir durum söz konusudur,
cam materialin(vray material) ayarların doğru ise(refreact simsiyah değil, yansıma 100 değil ise ) ışığı geçirir,
problem genelde ışık kaynağıdır,
ışık kaynağınız max´in bir ışığı ise(direct light,omni,vs..) materialinizde effect shadow seçeneği işretlenmelidir, çünkü vray kendi ışığı dışındaki ışık kaynakları için farklı bir hesaplama yöntemi kullanır, yani bir anlamda sahte(fake) olarak hesaplama yapar ve bunun içinde bazı şeyleri anlatmak zorunda kalırız, effect shadow gibi,
bu sorun vray ´ın herhangi bir ışığında yaşanmaz,işaretlemenize gerek yoktur.

2008-10-14 21:30:36