vray-filitre

vray-filitre

songelecek

merhabalar arkadaşlar dün biraz vraydaki filitre denemeleri yaptım render süresinde uzamalar ve kısalmalar gördüm. filitrelerin mantığı nedir ne işe yarar render süresi uzun olunca yani iyi filitreyi seçince ne olur.( filitreler çizimi yapılan şeklin kenarlarının bulanıklanmasınamı yarar. buda kalitenin artmasımı demektir) bu konuda bir açıklama göremedim. varsada gözümden kaçmış olabilir. burada vray için en iyi filitre hangisidir vray adında bazı filitreler var onlarımı kullanmak avantajlıdır. en iyi kaliteyi ve en kısa renderi hangisinde alabiliriz?
şimdiden teşekkürler. iyi çalışmalar.

2008-03-24 15:53:23

Cvp

yorgun_gozler

Arkadaşım vrayda kaliteli render alacaksan kısa sureyi unut

2008-03-25 14:51:58

Cvp

songelecek

evet doğru söylüyorsunuz ancak ben değişik değişik flitrelerde deneme yaptım ama bir fark göremedim. bu filitre tam olarak ne işe yarar onu merak ediyorum. teşekkürler.

2008-03-25 15:45:45

Cvp

songelecek

arkadaşlar yokmu bu konuya bir yorum. kafama takıldı mantığı değişik filitrelerde zaman farkı oluyor ama denemiş olduğum bazı sahnelerde tam farkedemedim. varsa bu konuda bir bilgi öğrenmek isterim. teşekkür ederim.

2008-04-05 15:07:59

Cvp

Legolas

Uğur İnce doğru ayarlarla kaliteli renderi kısa zamanda alabilirsin ayarlarını düzgün bilip kullanılacak yeri bilmek gerekli

2008-04-05 17:26:23

Cvp

kalimba

Antialiasing filter, image sampling / örnekleme ile alınan çoklu değerleri kullarak her bir pikseli nasıl oluşturacağını belirleyen bir yöntemdir. Sadece görüntü işlemlede değil, ses işleme (analog / digital dönüştürme) gibi işlemlerde (benim bildiğim o var) de kullanılır. AA filterleri gaus ve sinc olarak iki gruba ayırabiliriz. Gaus filtreler sinc olanlara göre daha az keskindir. Gaus filtrelere gaussian, cubic, box örnek verilebilir. Sinc filtreler Catmullroom, Mitchell-Netrevall, VrayLanzzos örnek verebiliriz.

Mitchell-Netrevall, VrayLanczos, Catmullroom daha çok tercih ediliyor. Çünkü daha keskin çıkış veriyorlar. Hatta Antialiasing filter hiç kullanılmayabiliyor. En keskin sonuç bu şekilde alınabiliyor diye biliyorum. Ancak filtre hiç kullanılmadığı zaman her bir piksel resim üzerinde neye göre diziliyolar, varsayılan bir diziliş var mı o konu hakkında şu anda herhangi bir bilgim yok.

Antialiasing çok kapsamlı bir kavram ve filtre olayı da içinde geçiyor. Sadece resim işlemede değil. Konu ile alakalı bilgiler internette yeterince var. Gerçi internette var deyince dünyada var gibi saçma bir şey söylemiş oluyorum, ama kaynak çok bunu kasdediyorum.

İyi çalışmalar

2008-04-06 01:21:13

Cvp

kalimba

[img]http://upload.wikimedia.org/wikibooks/de/d/d1/Blender3D_re_filter.jpg[/img]

Burada bazı filtrelerin grafikleri var. Yanlardaki kolları ne kadar aşağıda iseler, çıkış da o kadar keskin oluyor.

2008-04-06 01:24:58

Cvp

ozcankaya

fixed kullan ,, en az fixed image sampler ı en az 3 yap eniyisi 5 tir.

2008-04-06 16:00:57

Cvp

icdeadpeople

[url]http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_image_sampler.htm[/url]

2008-04-07 10:04:48

Cvp

songelecek

herkese çok çok teşekkür ederim. göstermiş olduğunuz tüm yolları ve kaynakları inceliyecem. amacım mantığını öğrenmekti genelde Catmull-Rom kullanırdım bir gün teker teker render süreleri üzerinde deneme yaptım süreler kısalmasına rağmen çok net bir fark göremediydim. vermiş olduğunuz kaynaklarda bu açıkca belli. herkese iyi çalışmalar.

2008-04-07 15:42:45