animasyonda süreler için yardım

animasyonda süreler için yardım

cevseri

arladaşlar sahnemdeki binaların etrafında gezen bir kameramız var (vray physical cam,vraysun,vraysky)sahnemin resim olarak 30 dakikada render ediyorum (coredual2 3,00 ghz 512mb ati redion ekran kartı,4gb ram)bunun animasyonunu alıcağım arkadaşar şimdi burada hiç bişey değişiklik yapmadan camerama yol belirlip oyanttım path yoluyla peki sürede çok garib bi rakam olucağını söylüyoralr 650 resim 30 dakkadan

2008-03-22 10:12:58

Cvp

ECEBEGUM

KOLAY GELSİN NE DİYEYİM.. EĞER ANLADIĞIM ŞEY DOĞRUYSA, BENDE SENİNKİNE BENZER BİR ANİMASYON YAPMIŞTIM. EĞER HER BİR KAREYİ 1 SAATTE ALIYORSA, VE TOPLAM 650 KARE RENDER ALACAKSA, 650 SAAT SÜRER, BUNU DA GÜNE HESAPLARSAN.. İŞ UZAR. BENİMDE YAKLAŞIK 70-90 DAKİKALIK RENDERLARIM OLMUŞTU. HATTA DEFAULT RENDERDA 135 DAKİKA DEDİĞİ BİLE OLMUŞTU. AYNI SAHNEYİ VRAY DE RENDER ALDIM, 50 DAKİKA YA DÜŞMÜŞTÜ. İMKANIN VARSA BU TİP DENEMELER YAPABİLİRSİN. BİRDE BAZI DEĞERLERİN YÜKSEKSE O DA UZUN SÜRMESİNE NEDEN OLUR. YÜZEY SAYISI ÇOK FAZLA İSE, YANSIMALAR FAZLA İSE BUNLARI BİRAZ AZALTIP DENEME YAPABİLİRSİN. AMA İSTERSEN FARKLI KAYDEDEREK DENE. BELKİ BOZULMALAR OLURSA ESKİ DEĞERLERİDE YAKALAYAMAYABİLİRSİN. BİDE 650 RESİMİ AZALTMAYA ÇALIŞ DERİM BEN. TABİ BENİMKİLER SADECE ÖNERİ. AYNI ŞEYLERİ YAŞAMIŞTIM BENDE.
KOLAY GELSİN İYİ ÇALIŞMALAR DİLERİM

2008-03-24 15:28:51

Cvp

cevseri

yüzey sayıma gelince 1 milyon bence yüksek değil vray render kullanıyorum vraymtk sahnemde ağırlıklı sahnemde çok şeyde yok galerimde ikiblok var abakabilrisin bi tşk ederim cvb bekliyorum ama...

2008-03-25 12:39:23

Cvp

ECEBEGUM

baktım. sahne çok yoğun değil. 1 saat render bu sahne için fazla bence. ağaçlar maxın ağaçlarımı? onların yerine rpc ağaç ya da opacity kullanabilirsin. ağaçlar makineyi kasıyo genelde. ve vray render ayarlarında light cache mi alıyorsun yoksa irradiance mi? bunların ayarını düşür. mesela ırradiance map te current preseti low yap. ya da very low. light cache de de subdivs leri düşür 2000 olabilir. ve number of passes lar. 2 yap. bi bunları dene. ama 650 kare animasyon alıcaksan o da çok uzun. kamerayı daha kısaltabilirsin.

2008-03-25 13:33:08

Cvp

cevseri

şimdik render sürem 30 dakka 1 saat değil yalnış yazmışım o nerde çıktı ya :) öncelikle ve resmi küçültüğüm için detaylar yok oldu daha sonra subdivsler düşük zaten ben çözümü şu şekilde nedicem XP 64 biti kurucam kurtulcam ne dersin ağaçlara gelince maxın ağçları rpc hiç iyi hoş görüünm vermiyo sahnemde ki herşey 3d .vray mtl ağırlıklı sorun küpeştelerden vraymetalı kaldırınca ağaçları ok edince render alıyo ama gerk yok ben kaliteli olmasını istiyorum teşk.

2008-03-25 16:36:57

Cvp

icdeadpeople

cevseri,
vray ile animasyonda, senin söylediğin gibi sahneler için(sadece kameranın hareket ettiği sahnelerde) hem render süresini azaltan hemde farklı tonlamalara sebep olan ışınların optimize edilmesini sağlayan bir yöntem vardır,
aşağıdaki linklerde bu yöntemi görebilirsin,
[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=bak&id=bilgi&dno=312&r=312[/url]
ayrıca ingilizce olarak
[url]http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_imap2.htm[/url]
bu yöntem şu işe yarar,
hesaplama yöntemi olarak ilk sıçrama(primary bounces) bölümünde irradiance map kullanıldığında , vray her animasyon karesi için ışın yollar ve hesaplar, eğer yukarıdaki linklerdeki yöntemleri kullanırsan, hesaplama belirlediğin aralıklarla yapılır ve genel bir toplam oluşturulur. sonrada tüm sahnenin ışınları hazır vaziyette olduğu için renk, ton farklılaşması asgariye inmiş olur ayrıca her karede hesaplama yapmadığı için zaman olarak eskiye oranla çok kısalır.
spot3d sitesinde gösterilen yöntemde ikinci secondary bounces kısmında lightcache yöntemi kullanılmıştır, aynı şekilde light cache´de de hesaplatma yöntemi vardır.Dersleri dikkatlice takip ederek uygularsan süreyi çok kısaltmış olursun.
kolay gelsin

2008-03-26 11:49:24

Cvp

cevseri

tşkr ederim cem cimrin bende onlar var incelidim baktım. şimdi peki şöyle desem tek bilgisayarda 5dakkalık bir animasyon (resim olarak render süresi 30 dakka veya 1 saat)süren bir sahnenin animasyon vray render olarak mantıklımı olabilirmi sence denemedim onun için soruyorum çünkü neden denemedim ram hatası verip kapanıyor XP32 bit işletim sistemi

2008-03-26 16:00:13

Cvp

icdeadpeople

5 dakikalık animasyon=(1sn ´de)25kare x 300saniye =7500 kare
bir kare 30 dakika 7500 kare=156 gün yaklaşık,
30 dakika yada 1 saat arası tek kare render, animasyon için iyi bir değer değil.
üstteki derslerdekileri yaptığında 30 dakika sürüyor ise yapmadan ne kadar sürüyor?

render ebatların nedir?

2008-03-26 17:24:45

Cvp

cevseri

3000 boyutu ve renderim 30 dakka sürüyor aldığım renderde galerimdeki iki blok adlı çalışma onun üzerinde bir animasyon denemesi yapıcaktım fakat animasyon olarak render alamyıyorum kapanıyor ama render almadan yaptığım hesaplar uçuk eğer msn den konuşabillirek çok mutlu olurum ş[email protected] cem cimrin teşk.

2008-03-27 09:16:39

Halil ilker SEZEN

sezenanimation

Merhabalar,
İki Kelamda ben edeyim

Vray yada mental Ray yada Brazil bişey fark etmez animasyonda katlanılabilir GI render süresi; eğer kare başına 15 dakikayı aşıyorsa bunun bitmesini beklemek komik sonuçlar doğrur...ve üzücü tabiki...


kaba bir hesap ile 1500 kare yani 1 dakikalık bir renderiniz var ise ve kare başına 15 dakika ise 15x1500=22.500 dakika eder buda 375 saat yani :D 15-16 gün...tek bir makinada 1 dakikalık bir animasyonu 16 gün boyunca almaya çalışırsanız yüksek ihtimal ile makinanızla heallleşmeniz gerekebilir....:D

yukarda yazdıklarım animasyon sahneleri içindi yani sahnedeki herşeyin hareket ettiği ve tek tek kare kare GI hesap yapıldığı....gel gelelim sadece kamera gezdirecek isek...bu 15 dakika olarak bahsettiğimiz süre tekrar GI hesaplatmaz iseniz ki sitede dersi var 10/1 ine düşer ...ve katlanılabilir süreler oluşur..eğer hala süre uzun ise kesinlik ile ayarlarınzı yüksekdir...

peki hem kamera gezecek hemde arabalar ve diyelimki insanlarda var gibi işi biraxz abartsak kare başına 15 dakika mı bekleyeceğiz..hayır burada da devreye kompozit giriyor yani sahnenizdeki hareketsiz objeleri render ediyor hareketlileride matte/shadow kullanarak alphalı şekilde render ediyorsunuz...sanırım vrayın bunun için gizmo sistemide var daha kolay ben derslerine rastlamıştım bulursam eklerim..yani kabaca herşeyi makinaya reel olarak hesaplatmak yerine akılcı hileler kullanmak şart...heleki sistemler ve imkanlar ksıtlı ise...

2008-05-02 15:52:55