mental ray randering gölge ışık gölge sorunu
mental ray randering gölge ışık gölge sorunu
selamlar! Emre arkadaşımızın harika mental ray videosundan çok şey öğrendim yeni başlamış biri olarak.Ancak şöle bir sorunum var; rander larımda yere düşen ışık gölgelerimin nokta aralıklarını yoğunlaştıramıyorum.Bilmem tarif edebildimmi.Yani ışık gölgelerde sanki blur efekti var gibi.Default randering de rays/sample ı 100 lere çıkarınca yoğunlaşıyordu.ama mental rayde indirect illumination ayarlarında böyle birşey yok.yada ben bulamıyorum.Yardım lütfen??
Cvp
örnek bi foto bıakırsan belki yardımım dokuna bilir...
Cvp
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/35QPnOjE6.jpg[/img]
sorunum tam olarak duvardaki lekeler!!!
matrial editorden, materyalin reflection- glosy samples değerini arttırarak (100) materyal üzerindeki raflecitoin noktacıklarını yumuşattım,ama bu duvardaki lekeleri çözemedim.
GI ayarlarım:
maximum num. photons per sample:1000
max. sampling radus:2
samples per pixel min:1 max:16
sanırım fena değerler değiller bunlar.
ama bunlarda bi işe yaramadı!
ne yapmam lazım?
Cvp
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/3bV58dtEn.jpg[/img]
Indirect Illumination ve Renderer sekmelerinide incelerseniz sevinirim.Belki daha iyi bir render icin buunların üzerinden düzeltmem gerenleri gösterebilirisiniz.Help me!!!
şimdiden teşekkürler:)
Cvp
kusura bakma geç oldu...
final gather bölümündeki
bounces(sıçrama) değerini artır 7 ile başla ihtiyacına göre artır,
nekadar artırırsan rende rsüren okadar uzayacaktır.
ve yine final gather kısmındaki preset yazılı kısmın karşısındaki açılır menüden draft seçeneğini medium yada hight olarak değişe bilirsin,diğer seceneklerinde otomatik değiştiğini farkedeceksin....
şimdi gelelim senin yüzeyde oluşan lekelere:
busorunu gene final gatherin altındaki
interpolae over num.FG points değerini artırarak çözeceğiz 75-100 gibi değerler verebilirsin
Cvp
Dostum cok tesekkur ederim yardımların için.Ama onların hepsini denemiştim olmamıştı.Hatta ilginçtir;drafttan highta falan alınca abuk subuk bir render alıyor.Neyse ben olayı kurcalya kurcalaya çözdüm.Olayda şu: free area ışığının modifierinde "area light sampling" menüsü var.Ordan Num. Samples´ı arttırınca sorun kalktı.Kusura bakma seninde başını şişirdim. :)
Cvp
fotoğraf a daha dikkatlı bakınca aslında probleminin yüzeye pudra serpilmiş gibi bişi olduğunu farkettim...yanlış yaraya merhem vermişim...
çözdüğüne sevindim