mental ray de matte shadow sorunu?

mental ray de matte shadow sorunu?

cartoonist

selamlar mental ray de render almaya çalıştığım bir sahne var sahnede matte shadow kullanıyorum ama gizlemek istediğim nesne yine de görünüyor. forumdaki yazılarda mental ray in matte shadow u desteklemediğini okudum böyle birşey gerçekten var mı varsa başka ne yapabilirim

teşekkürler

2007-07-22 23:33:46

Cvp

dark caress

destekler en azından bende destekliyor :) max 9 için anlatayım

sahnenizdeki objenize matte malzemeyi atın... shadow kısmında shadow brightness kısmına sahnedeki gölge yoğunluğuna göre gölgenizin şiddetini verin 0,5 0,8 gibi sahnedeki ışığın şiddetine göre yapabilirsiniz bunu ben size bir örnek yaptım resimdeki gölge yoğunluğu aslında daha az ama ben gözüksün diye böyle biraz daha net bişey yaptım ışıklarınızıda mental ray ışıkları olmasına dikkat ederek(mr omni mr spot) yerleştirin kolay gelsin

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/FM762g66N.jpg[/img]

2007-07-23 02:09:02

Cvp

cartoonist

teşekkür ederim dark caress ben de ki sorun şöyleydi bi nesneyi gizlemek için sahnede kameranın önüne bi box koydum fakat box daki matte materyali çalışmadı ve nesne boxun arkasından göründü nedeni ise box un kamera ya yakın olmasından kanynaklanıyormuş gizlemek isteidiğim nesnenin yakınına götürdüm box u box nesneyi gizledi sahne camera tracking hareketi olduğu için box un camera ya yakın olması gerekiyor eğer beceremezsem kare kare masklayacağım
verdiğin bilgiler için teşekkürler yorumun varsa bekliyorum

2007-07-23 20:23:22

Cvp

dark caress

örnek bir sahneyi render ederseniz tekrar yardımcı olmaya çalışırım...şimdi gizlemek istediğiniz obje elinizdeki video görüntüsünde sanırım mesela yukarıdaki resimde yerde bir plane var ve plane e matte malzeme uyguladım sonuçda görünmedi ki zaten görünmemesi lazım yani matte mantığı daha çok bişeyleri gizlemek değilde gercekci görüntüleri sahneye oturtmak sahnede gercekci gölgeler oluşturmak için kullanılır yani ben öyle kullanıyorum sorununuz daha çok bir post prodüksiyon sorunu gibi görünüyor dediğim gibi örnek bir render ile konuyu çözümlemeye çalışabiliriz kolay gelsin çalışmalarınızda

2007-07-23 20:58:53