tavan ekleyince hersey mahvoluyor :-(

tavan ekleyince hersey mahvoluyor :-(

togi

Merhabalar, vray icmekan renderlarımda eger tavan ı hide yaparsam hic ısık koymadan vray in kendi skylight ını bil biraz yukseltince istediğim mukemmel ışığı yakalayabiliyorum ancak tavan devreye girince hersey mahvoluyor...tavan karanlıkta kalıyor mekan karanlıkta kalıyor....bunu direct light ve vray light kullanarak cözebilirim ancak tavansız hiç zahmete girmeden yakaladığım environment daki skylight etkisini tavan olduğunda da yakalayamaz mıyım ? Bunu halledebilirsem çoook sevinecegim bilenler varsa n´olur yardım taleb ediyorum şimdiden herkese teşekkurler :-)

2007-04-20 05:24:07

Cvp

Derya Birinci

max gerçek hayatı birebir taklit etmeye çalışan bi ortam sunar bize, başka bi amacı yoktur zaten. Şimdi siz gerçek hayatta nasılki bi alanı kapattığınızda içeri giren ışık ancak sizin izin verdiğiniz kaynaktan, belirlediğiniz ölçü ve şiddette giriyorsa maxtede mantık aynıdır. Yani tavanını örttüğünüz bi mekana atmosfer etkisinin tavanı yok sayıp girmesini beklemeniz doğal sonuca aykırı bu noktada. ancak açtığınız pencere, kapı vs açıklıklardan içeri girdiği kadarı etki edecektir. bu açıklıklara yerleştireceğiniz ışıklar ve bu açıklıktan içeri hedeflediğiniz bi direct ile doğru ayarları bulduğunuzda realistic sonuçlara ulaşmanız mümkün elbette ki kullandığınız material ve modellerin detay seviyesi bu realizme doğrudan etki edicektir.
render ı sadece ışık olarak ele almakda hata olur.
kolay gelsin.

2007-04-18 13:33:21

Cvp

johnlennon

skylightı 10 yap iki cam bir kapı olsun[;)]

2007-04-19 22:34:16

Cvp

rasmon

ben bu sorunlarla karşılaşmamak için çalışacağım iç mekanı tek parça olarak modellemeye özen gösteriyorum. en azından uygun vertexleri oturtulmuş bir zemin yaptıktan sonra kopyalayıp exture ile gerekli duvlarları oluşturup tavan ile arasını bridge liyorum.

2007-04-20 05:24:07