Yine başım dertte

Yine başım dertte

burakkiyici

slm arkadaşlar uzun zamandır vrayde sorun yaşamıyordum fakat şuan elimdeki acil işi ptesi teslim etmem gerekirken 3 gündür bu hata ile ugraşıyorum nasıl halledilebilr bilmiyorum fikri olan paylaşırsa sevinirim teşekkürler...

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/585YBNpn2.jpg[/img]

2006-08-30 15:09:27

Cvp

Snaap

Şimdi sayın abicim hata biraz ilginç geldi .İnternette biraz dolaşınca genelde Ram den kaynaklandığı söyleniyor. Pek fazla bir çözüm öneriside yok ortalıkta. Sadece gözüme çarpan bir tanesini yazayım. Şimdi bu Windows ta 3GB Startup Switch diye bir olay var. Bunu aktif etmek içinde boot.ini dosyasını düzenlemek gerekiyor. Bilgisayarım a ters tıkladıktan sonra Özellikler/Gelişmiş/Başlangıç ve Kurtatma/Ayarlar/Sistem Başlangıcı/Düzenle yoluyla Boot.ini dosyasına ulaştıktan sonra son satırı :

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect switch: /3GB

şeklinde düzenleyerek kaydedip restart at ve render almayı dene. İşe yararmı ? Bilmem. Sadece internette rastladıgım bir öneri. Bunu uygulamak ve bir etki görmek içinde illaki 3-5 GB Ram olması gerekmiyormuş .

2006-08-12 22:50:37

Cvp

burakkiyici

saol mustafa benim ramler 3g zaten ve o olayı ben 4 ay önce falan yapmıştım bence sorun burda degil.Büyük çözünürlüklerde veriyo bu hatayı.Mesela suan render alabildigim enbüyükçöz.800x600 yani yapmış olmak için yapılan bir işe döndü çalışma malesef...saol ilgin için;)

2006-08-13 11:37:57

Cvp

nacho_grande

Burak Vray i kaldirip yeniden kurmayi denersen duzelecegini zannediyorum.

2006-08-13 12:22:43

Cvp

burakkiyici

teşekkürler serhan bi deniyim bakalım :)

2006-08-13 12:59:21

Cvp

Graf

Ben daha önce başka bir başlıkta buna ilişkin bir cevap vermiştim. Ama burada da yazayım.

Vray ile render alırken bazı memory hataları yüzünden büyük çözünürlükte render alamıyorsunuz. Bunun nedeni herşey olabilir. Ramlerinizden kaynaklanabileceği gibi, sahne içinde kullanılan maplarin boyutları, speedtree kullanmışsanız ağaçların sayısı vs vs gibi.

Bu sorunu aşmak için render kısmından "net render"i seçip çıkan network rendering penceresinde "split rendering" i seçmeniz gerekiyor. Bu durumda max kareyi sizin belirlediğiniz pixel ölçülerinde parçalara bölüyor ve her parçayı ayrı ayrı render ediyor. Dolayısıyla resim 30-40 ayrı parça halinde render edildiği için hafıza ile ilgili sorunlar yaşanmıyor. Max sonuçta oluşan parçaları birleştirip tek resim haline getiriyor.

Ben yaşadığım bu tip hafıza sorunlarını böyle aşmıştım. Bir denemekte fayda var.

2006-08-13 17:41:27

Cvp

burakkiyici

valla vrayi tekrar kurmak hiç bir çözüm getirmedi açıkcası.Bu netrender olayınıda daha once hiç denememiştim.Umarım olur tekrar teşekkürler graf ben sonucu bildirirm :)

2006-08-13 17:58:27

Cvp

Graf

Ha, bu arada net render yaparken tek bilgisayar kullanacaksan senin bilgisayarında backburner server in açık olması lazım ki max render yapabilsin.

2006-08-13 18:02:25

Cvp

burakkiyici

yok dostum net render olayıda fos çünki iş max 8de yapıldı diger makşnada 7 var.e ne performanas vereceginide bilmiyorum açıkcası ama yine saol :)

2006-08-13 18:17:11

Cvp

burakkiyici

ha bak bu olayı degiştirdi :)

2006-08-13 18:17:47