animasyon ile ilgili

animasyon ile ilgili

cagi

mental ray ıle render ettıgım bı cızım yaklasık 1 saatte render oluyor. bu cızıme anımasyon yaptım tek cameradan gorunuyor ve sabıt bı camera sadece koydugum araba otoparktan cıkıyor sımdı bunu anımasyon olarak render yaptıgımda her karede 1 saat beklıcekmıyım? bunu baska yolu yokmu yaklasık 1000 frame lık bı anımasyon bu da 1000 saat demektır. ne yapmam gerekır? tesekkurler...........

2006-04-11 20:29:15

Cvp

POWERD3D

Final gather açıksa final gather map dosyası oluşturabilirsin. Deneyerek minunum final gather değerini bulabilirsin.
Daha sonra eğer gi kullandıysan photon map dosyasınıda kullanarak renderde zaman olarak fark sağlayabilirsin. Aklıma gelenler bunlar ama bir garajdan çıkış için 1000 frame fazla değil mi ?

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/kTD51JGa9.jpg[/img]

2006-01-24 19:13:50

Cvp

cagi

tesekkurler denıcem... otoparktan cıkıstı ama bnde senın gıbı dusundum ve otoparktan cıkan bı araba ve yuk tasıyan kamyonların olurturdugu bı anımasyon yaptım fabrıkaya gırıp cıkıyorlar ve media playerde rpeat yaptıgım zaman gecıs bellı olmuyor bı sunum için guzel zaman kazanma oldu... [:D] render sorununda senın soledıgın gıbı denıcem tekrar tesekkurler

2006-01-25 17:55:42

Cvp

smaug

eger sahnende objelerin hareket ediyorsa powerd3d nin onerdigi yontemi kullanamazsin.. yoksa ornegin baslangicata arabanin altinda bulunan golgel araba hareket ettikten sonra da oldugu yerde kalir. butun isiklarin birbirine karisir..

bunun icin yapman gereken butun animasyonu farkli pass lerde render etmen.

garaji, arabalari ve diger gerekli seyleri ayri ayri passlerde render edersen. hareketli obke olmayan passlerde fg map ve photon map save secenegini kullanabilirsin. boylellikle zamandan biraz kazanabilirsin.

2006-01-29 15:05:41

Cvp

Byteman3D

Kaliteli sahneler çoğu zaman kare başına 1-1.5 saat bekleme istiyor, bu anormal değil. Net render yapmak lazım. 8 makina ile 1 saat, olur sana 7.5 dakika. =)

2006-02-20 03:10:15

Cvp

reques

8 Makinayı nereden bulacağız üstat yapma.
after effect kesin çözüm rutuşlarsın olur.
ama 1 saat anormal sayılmaz hakikaten 1000 frame için interrnetkafe kiralamak en iyisi bence.

2006-03-09 23:06:55

Cvp

Quad Core

mental ray de kamera hareket ettiği zaman final gather tekrar hesaplama yapmıyorsa, bence önce hareketsiz ortamları render edip sonra matte tekniğiyle hareketli kısımları eklersen hızlı bir render yaparsın. böylece sahnenin gereksiz kısımları tekrar hesaplanmamış olur.

2006-03-12 16:27:24

Cvp

reques

yada sahne hareket etmeyecekse ilk olarak sahneyi renderle sonra arkaplana renderini koy camera match ile aracı renderle gii basit bir önerim de olacak.

2006-03-13 19:01:12

Cvp

hareket_tasarim

Bence , animasyon render ında , gerçekçiliği sağlamak , uzun süre isteyebilir , herkesin soyledigi gibi , kaçış yok , net render dan başka,

Bahsettiğin canlandirmada ,biraz da animasyon olarak görülmesinin ve hissedilebilmesinin bir zararı yok , çünki , bu sıradan bir olay otopark ve araba olayı.

Araba morph olup , insan haline getirilecek ise , belki gerçekliğin arttirilması için farklı render motorları ile çok zaman harcanabilirdi.

Bana , kalırsa, default scanline render i ve raytrace shadowl-maplar ile , ama raytrace malzemelerden kaçınarak , need 4 speed jeneriği gibi hoş bir tat bırakan render alman daha mantıklı gözüküyor.

Bu da farklı bir bakış açısı tabii ki. :)

2006-04-11 20:29:15