brazil renderer ile ilgili sorunu olanlar buraya...
brazil renderer ile ilgili sorunu olanlar buraya...
brazil renderer konusundaki sorunlarınızı mümkün olduğunca çözmeye çalışacağım... bişey yanlış oluyosa yada bişey olmuyosa sorun. %90 çözeriz.
Cvp:brazil renderer ile ilgili sorunu olanlar buraya...
chrome_nickel uzun zamandır Brazil kullanıyorum. Şu ana kadar Skylight işimi görüyodu. Daha önce kapalı mekan yani Photon Map Server ile hiç çalışmadım. WIP bölümünde yayınlanan "Bu sahneyi en gerçekçi ve en hızlı kim render edecek" adlı topicte bulunan sahne için Brazil kullanmaya karar verdim. Sizin bu başlık altında vermiş olduğunuz bilgiler ve splutterfish.com da bulunan "Brazil_Photons_Explained" adlı derse göre bazı denemeler yaptım.
[img]http://img258.imageshack.us/img258/5241/oda2il.jpg[/img]
Sistem -> Amd2500+,1024mb ram. Render süresi 25dk.
Resimdede görüldüğü gibi kolonun sol tarafında lekeler oluşuyo. Daha önce bir üyeye vermiş olduğunuz cevap doğrultusunda Image Sampling ve View Rate değerlerini artırdım fakat sorun düzelmedi. Bu lekeleri diğer arkadaşların çalışmalarında da gördüm.
Yardımcı olursanız sevinirim...
Kısaca sahneden bahsedeyim.
Bir adet Brazil Light(Spot), Decay değeri ON ve Start dist=0 -Scale=1.0, Mult=3500, #photons=250,000.. Kaplamalar Brazil Advanced... Diğer ayarlar da aşağıda...
[img]http://img201.imageshack.us/img201/4585/luma7ia.jpg[/img]
[img]http://img201.imageshack.us/img201/9919/pms6lv.jpg[/img]
Ayarlar,Süre ve Hatalar için yorumlarınızı bekliyorum...
Cvp:brazil renderer ile ilgili sorunu olanlar buraya...
max 7.0 için brazil piyasaya düştümü ?
Cvp:brazil renderer ile ilgili sorunu olanlar buraya...
sanirim max 6 icin olan brazil max 7 dede sorunsuz calisiyor...
Cvp:brazil renderer ile ilgili sorunu olanlar buraya...
chrome_nickel
bir örnek ders yapsan çok daha faydalı olur bence
Cvp:brazil renderer ile ilgili sorunu olanlar buraya...
evet. brazil´i kuramıyorum gibi sorularınız için lütfen www.splutterfish.com´a bakınız. sorunları çözmekten kastım brazil kullanımı ile ilgili sorunlar.
"drekon"
hazırlamaktayım zaten :)...
Cvp:brazil renderer ile ilgili sorunu olanlar buraya...
chrome_nickel ben sana ders yaz diyorum sen foruma yazıyorsun. ahh ahh. anlatamıyorum ki.
ders yazarsan hem daha kalıcı olur. hem yeri belli olur forum köşelerinde kaybolmaz. ayrıca derslere de mesaj yazıp konu hakkında soru sorulabiliyor.
Cvp:brazil renderer ile ilgili sorunu olanlar buraya...
slm. render ile ilgi pek bir sey bilmiyorum ve malesef yapt??m cal?smal?rn sonuçlar? isted?im gibi diil render ayarlar? hakk?nda
bir kaç tiyo verirmisin lütfen
Cvp:brazil renderer ile ilgili sorunu olanlar buraya...
merhaba,ben bir muddet once odaya giren gun isigi denemesi yapmistim.ic mekan cok karanlik kaldigi icin alpha degerini arttirdim ama bu defada renkler soluklasti.bunun baska bir yolu varmi bu konuda ornek bir ders hazirlarsan cok sevinirim.
tesekkurler...
Cvp:brazil renderer ile ilgili sorunu olanlar buraya...
"roman"
herşeyden önce render sürelerinden tasarruf etmek istiyorsan brazil´le render yapıcaksan mümkün olduğunca max2in default ışıkları yerine brazil light kullanmalısın.
brazil light´i default ışıkları eklediğin sekmeden "standart" olarak seçili açılır kutudan brazil r/s´yi seçerek ulaşabilirsin. çok şart değilse omni ışık kullanma. aydınlatma için diğer ışık türlerini dene. omni´ler iyi bir render için uygun ışıklar değildir. ayrıca yapıları gereği render sırasında diğer ışık türlerine göre çok fazla hesap gerektirirler.
brazil´in ayarlarında gelince....
brazil render kutusunda general options rollout´u altındaki bucketing options´tan size sekmesini 16 veya 32´ye düşürmekle başlayabilirsin. bu işlem pc üzerindeki anlık render yükünü biraz hafifletir. bu size render sırasında render yapılan alanı tanımlayan ve bütün resmi parça parça dolaşan bucket adı verilen kırmızı çerçevelerin piksel cinsinden boyutudur.
ondan sonraki adımda image sampling rollout´undan antialiasing için alternatif kaliteler deneyebilirsin. brazilin ön ayarlı üç anti aliasing seçeneği bulunuyor. p1 p2 ve p3 butonlarından sampling değerlerini ve sonuçlarını görebilirsin. p3 oldukça kalitelidir. ancak render süresini de katladıkça katlar. p2 genel olarak yeterlidir. ama eğer istersen sampling değerlerini kendin de girebilirisin. örneğin bazen p2 yeterli bir düzeltme sağlamıyor. bu durumda benmin samples değerine 1 max samples değerine de 1 girerek p2 ve p3´ün ortasında bir sampling değer elde edip render süresini çok katlamadan daha iyi sonuç elde ediyorum.
son adım olarak da luma server rollout´undan direct illumination bölümündeki sky light´i işaretle. onu işaretlediğinde aşağısındaki global illumination bölümü aktif hale gelicektir. skylight genel olarak dünyadaki atmosfer ışığını taklit eden bir sistemdir. bunu gökyüzü tamamen bulut kaplıyken gündüz oluşan aydınlanma olarak düşünebiliriz. 3d nesnelere 3d hissini tam olarak hissettirir. tabi fotogerçekçi bir render sürecinde dikkatli kullanılmadığında hoş olmayan gölgelere sebep oluyor. ancak yeni başlayanlar için oldukça tatmin edici.
aşağıda aktif hale gelen global illumination bölümünden shade rate bölümü altındaki lock image rate´i işaretle ve sky light bölmesinden de renk kutusuna tıklayıp ortam ışığının rengini istediğin ton´a ayarla. default renk açık mavi gök yüzü tonlarındadır. ki ortam ışığı da genelde bu türdür. eğer floresan aydınlatmalı bir ortam yapıcaksan tam beyaz yap. eğer güneş ışığı aydınlatması yapıcaksan çok açık turuncu yap. :) oldukça hoş sonuçlar vericektir.
"ozer"
bunun için brazil´de photon maps´i kullanman gerek. brazil photon map kullanımı hakkında bir ders hazırlamaktayım zaten. ancak burdan da kabaca anlatayım. öncelikle brazilde render´dan iyi ve hızlı bir sonuç almak için yukarıda da bahsettiğim gibi brazil´in ışıklarını kullanmak gerek. light sekmesinde brazil bölümünde bir tek ışık görünmesine o tek ışıktan bir tane yaptığınızda ışık ayarlarındaki lightsource type açılır kutusunda ışığın max default ışıkları gibi bir çok tipi olduğunu görüceksiniz. ayrıca aşağıdaki photometric´i seçerseniz max´in photometric ışık tiplerinin de brazil tiplerini elde etmiş olursunuz.
ışığı oluşturduktan sonra ışık ayarlarından photon maps´ rollout´unu bulun. en üstteki listede global seçili iken generate photons kutusunu işaretleyin ardından render diyalog kutusunda brazil ayarlarından photon map server rollout´u altındaki listeden global seçili iken active kutusunu işaretleyin. max search radius seçeneğini küçülttükçe ışığın photon maps ayarlarındaki #photons değerini yükseltmeniz gerekir. bu da render süresini uzatır. search radius´u büyütürseniz #photons´u çok fazla yükseltmenize gerek kalmaz ve render süresi kısalır. ancak max search radius büyüdükçe render sonucunda sahne içinde yüzeylerde ışık lekeleri oluşur. max search radius´u sahnenin durumuna göre mümkün olduğunca küçük tutmakta fayda var. photons in estimate değeri de photonların oluşturulup gönderimi ile alakalı temel bir konu. photons in estimate´nin de genel olarak 500 - 2000 arası bir değerde olması iyidir. bu arada unutmadan photon map server´i aktif hale getirdiğinizde render ayarlarından luma server rollout´u altındaki indirect illumination seçeneği işaretli olmalı.
kısacası brazil´de iç mekan aydınlatmaları photon maps ile olur. foto gerçekçiliğin temeli olan global illumination bilgisi ve brazile uyarlanan photon maps yöntemini detaylı anlatan bir tutorial hazırlamaktayım ancak biraz zaman alıcak :)....