Brazil r/s RENDER DENEMELERI!!!.

Brazil r/s RENDER DENEMELERI!!!.

aXe

Arkadaşlar aramızda kaç kişinin brazil ile ilgilendiğini bilmiyorum. Hem bu konuda bir istatistik oluşturmak için, hem kendimizi geliştirmek amaçlı bu konu başlığının altında deneme renderlerimizi yollayalım mı?
Böylelikle bu forumu azda olsa hareketlendirmiş oluruz

2006-06-04 22:41:53

Cvp

embpictures

jurassi park filmindede brazil render kullanılmış arkdaşlar yani
bu kadar gerçekçi bir render yapıyor teşekkürler axe hocam

2006-03-19 11:19:12

Re:Brazil r/s KULLANAN ARKADAŞLARIN DİKKATİNE!!!.

chrome_nickel

[quote=99]Arkadaşlar aramızda kaç kişinin brazil ile ilgilendiğini bilmiyorum. Hem bu konuda bir istatistik oluşturmak için, hem kendimizi geliştirmek amaçlı bu konu başlığının altında deneme renderlerimizi yollayalım mı?
Böylelikle bu forumu azda olsa hareketlendirmiş oluruz[/quote]

güzel fikir :)... 2001´den beri brazil kullanıyorum. ve destek veriyorum bu konuya :) hadi bakalım

şu an bu sitede kayıtlı brazil´den iki render. dış mekan, indirect illumination yoluyla oluşturulmuş. ortamda gökyüzü materialinin de bulunduğu ve ışığın dışarı kaçmasına engel bir skybox mevcut. kare başına render 1dk civarı

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Ri578s013.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/JY4YLx47u.jpg[/img]

2006-03-17 10:41:09

Cvp

aXe

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Q9w1yF06D.jpg[/img]
Bu da benden[G5] Kadir sen photon konusunda ve diğir ayarlar konusunda baya bilgilisin. Yaptığım hatalar konusunda (özellikle photon) beni bilgilendirirsen sevinirim. :)[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/AtDTI5bbc.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/99298lNgo.jpg[/img]

2006-03-19 00:56:10

Cvp

chrome_nickel

yunus, tebrik ederim. öncelikle çok başarılı bir çalışma...

fotonları devre dışı bıraktığında sanırım çalışmanda bir görüntü değişimi olmayacak. çünkü, fotonları renderer´lar nesneler üzerinde yansıtarak hesaplar. çatısı üzerinden gelen bir foton geliyor, zemine çarpıyor ve yansıyor. peki nereye gidiyor? uzaya.... gelmiyor bir daha :) öyle olursa gerçek dünyada da bir etkisi olmazdı. zira uzayda görürsünüz. astronotun bir tarafı aydınlıkken diğer tarafı uzay gibi sifiri karanlıktır. bunun sebebi yakın çevresinde ışığı ona yansıtacak nesnenin olmamasıdır..

fotonları iç mekanlarda kullanmanın önemi burdan geliyor. eğer çok gerçekçi bir dış mekana ihtiyacınız varsa ( film gibi ) sahnenize zarar vermeyecek şekilde en dışa bir kalkan niteliğinde kubbe çizin. böylece ışınlar kubbeden geri yansıyabilsin. atmosferde de böyle olur.ışınlar atmosfer tarfından kırılırlar. tahminimce sahnendeki ölçülere göre Max. search radius çok küçük. bu senin sahnende görmek istediğin detaylara göre belirlemen gereken bir değer. eğer çok küçük detayların ve köşelerin net görünmesini ve çok başarılı aydınlanmasını istiyorsan bu değeri çok küçük tutmalısın. ama unutmamak gerekir. bu değeri küçülttükçe ışık kaynağından daha fazla ışın kümesi göndermek gerekir. yani ışık ayarlarından photons değerini paralelinde artırmak gerekir. yoksa fotonlar bütün sahneye dağılmaz ve lekelenmelere sebep olur. photons in estimate değeri, genel olarak foton kümelerinin aydınlatırken oluşturduğu aydınlatma örneklerinin kalitesini belirler. ama bunun değerini değiştirdiğinizde pek birşey değişmiyormuş gibi gelebilir. bir çok uygulamada final gathering diye geçen ve brazilde bounces değeri ile belirlenen ışın zıplamalarının kat sayısı olan değerde farkeder. bu değeri artırdığınız takdirde final gathering çok daha başarılı sonuçlar verecektir. tabi artırdıkça render yavaşlayacaktır.

epeycene ayrıntı var hala :).. ama vaktim yok.

bu sahne için global photons gerekmiyor zaten. brazil indirect illumination bu işi çözmüş. foton hesaplarını kapattığında da sonucun değişmediğini görüceksindir. brazil´in dış mekan renderer´i diye bahsinin geçmesinin sebebi bu olsa gerek. default renderer´in light tracer´inin çok daha gelişmişi bu. tabi ışık başına indirect level, fotonlar olmadan da final gathering falan derken bu işi biliyor sanırım. :)...

2006-03-19 22:32:29

Cvp

chrome_nickel

brazil rs1.2
indirect illumination
skylight

[img]http://www.cgflame.com/nickelitic/works/chair.jpg[/img]

2006-03-20 14:22:25

Cvp

aXe

Kadir hocam bu Brazilin garip bir hastalığı var. Nasıl anlatılır bilmiyorum ama böyle garip bir kirlenme.... Bir türlü çözemiyorum bu olayı. Şu anda iç mekan denemeleri yapıyorum fakat hala şöyle tertemiz bir iş çıkartamadım. Bu arada yukarıdakı yazdıklarına göre photon olayını iç mekanda denemeye çalışıyorum. Sonuçlar iyiyiegidiyor gibi. Yollarım akşam bir kaç tane. ....Ve sanırım bizden başka brazil kullanan yok[G6]

Birde dışmekanda brazil shadow olayı kurtarıyor fakat, iç mekanlarda ne kullanmalı.. Brazil Ray shadow diye bişey koymuşlar 1,2 versiyonuna fakat çok kasıyor bilgisayarı. Ayrıca onunda kendi içinde seçenekleri var ve photon açıkken brazil ray shadow seçeneklerini kullanınca köşelerde lekelenmeler yapıyor.

Nese ben biraz daha uğraşayım..

2006-03-22 10:11:41

Cvp

limitsiz

brazil render ayrıca yuklenen bir pogram mı, yeni başladm acemilik çok zor yaa

2006-03-22 11:31:00

test render

troy481@

merhaba arkadaşlar,brazili maalesef birçok arkadaşlarımız kullanamıyorlar buna bende dahilim.render ayarları çok karışık.yoksa kim istemez ki brazil kullanmayı.arka planda ortam
kaplamasıçıkıyor sanki asıl obje şeffaf görüntüsü veriyor bunu nasıl önleyebilirim?indirectillumation ve bounce 2.buarada brazil material kullanmadım.daha doğrusu brazille render alacağımı düşünmediğim için kullanmadım.

2006-03-23 12:00:51

test render 2

troy481@

2.resim ise light tracerle alınan render.

2006-03-23 12:09:10