ZBrush´dan Max´a, Disp. & Bump map

ZBrush´dan Max´a, Disp. & Bump map

CG-Designer

ZBrush´dan Max´a modeli atarken displacement map mi kullanmalıyız yoksa Bump map (yani normal map) mi? Yoksa her ikisini de mi kullanmalıyız?

Bu konu için modelin slüetini değiştiren yani uzakdan bakınca farkedilen değişiklikler Disp mapde yer almalı, yakın planda farkedilen değişiklikler yani yüzeydeki küçük prüzler, krışıklıklar vs. Bump map´de yer almalı gibi bişey okudum. Bu nasıl olacak? Yani her ikisini de kullanınca bazı detayların üstünden iki defa geçilmiş gibi oluyor...

2006-08-13 23:52:21

Cvp

Pulsar

Bence disp için hazırlanan map bump kanalına da atılabilir. Sonuçta Z-brushta modellerken sanırım ince detayları şu mape büyükleri de buna at gibi bir seçenek olmuyor, en azından ben bilmiyorum. Hatta ve hatta disp için hazırlanan kaplamayı renklendirip dokulandırıp normal map olarak bile kullanabilirsiniz kanımca.

2006-08-12 09:30:32

Cvp

CG-Designer

Peki displacement map´i tool paletindeki displacement kısmından mı hazırlamalıyız, yoksa "Multi Displacement 2" plugini ile mi hazırlamalıyız?

Bi de max´da kullanırken "displace" modifier ı ile kullanıyoruz dimi?

Bu displacement map işini bi türlü beceremedim... :(

2006-08-12 20:59:40

Cvp

Pulsar

Bewn tool bölümündeki displacementi kullanıyorum, plugin kullanmıyorum z-brush için.
Ve evet displace modifieri. Tabi dispten önce en az 1 lik bi meshsmooth olacak elbet ki artsın poligon sayısı yeterince. Normal map yaparsan bir de bütün o detayı sanki varmış gibi yakalayabilirsin.

2006-08-13 10:40:39

Cvp

CG-Designer

Standart displacement map kısmından yapınca oldu. Teşekkürler...

Şu Displacement exporter 2yi de biraz kurcalamak lazım, 32 bit displacement map ile alınan renderler sanki daha detaylı olmuş gibi.

2006-08-13 23:52:21