Normal Map Sorunu
Normal Map Sorunu
mayada oluşturduğum modeli zbrush da düzenleyip normal map veya displacement map alıp maya´ya aktardığımda modelde çok fazla bozulma oluyor.Bunu nasıl düzelticem,ne yapmam gerek yardımcı olursanız sevirim.
[img]http://img10.imageshack.us/img10/6906/28393482.jpg[/img]
[img]http://img62.imageshack.us/img62/5360/79139861.jpg[/img]
Cvp
uv sini falan mayada çıkarmıştım.
Cvp
ilk önce modeli mayada yapıp uv sini aldıktan sonra
zbrushda modeli sculp yaptıktan sonra diğer kalan secenek
zbrush daki normal map seçeneklerinede addaptavie ve tangent tip
var eğer uv çok temizse tanget uv çok iyi sonuç verir eğer uv kötü ise (üst üste binen polygon varsa ki bunu zbrsuh tools kısmının uv kısmında check uv ile ceck edersin kırmızı yerler uv üst üste binmiştir ki maya renderin saçmalr) diğerini kullan.DAha sorun devam ediyorsa uv çok sağlam sa zbrushcentral.com da ki forma yaz burda fazla cevap veren çıkmaz .
Cvp
teşekkür ederim erdal bey.Biraz düzelme oldu fakat zbrush daki gibi net bir görüntü elde edemedim
Cvp
zbrush uvw yi başaşağı çevirir, normal map de bu şekilde çıkabilir. aman dikkat.
Cvp
flip yaparak çıkartıyorum zaten :)