ACİLL YARDIMMM...
ACİLL YARDIMMM...
arkdaşlar zbrush yaptığım bi modeli 3dmax atınca cok fazla kastığından max hata verip atıyo dosya boyutuna bakıcna 88 mb oldunu görüyorum dosya büyüklüğünden max atıyo acaba zbrush ta ne gibi bir işlem yaptıktan sonra max atıp rahatça kaplama atıp çalışabilirim ilgilenenlere teççekür edeirm...
ACİLLLLLL CEVAPPPPP :P
re-topology (Modelin topolojisini değiştirmek istiyorsanız)
[url]http://www.youtube.com/results?search_query=zbrush+retopology&search_type=&aq=0&oq=zbrush+re[/url]
zbrush dan max e aktarabilmek için (bunun için, modelin uv haritasının açılması gerekiyor.)
[url]http://www.youtube.com/results?search_query=zbrush+to+max&search_type=&aq=f[/url]
Cvp
bu topolojiyi yapmadaki amaç poligon sayısını düşürmek içinmi nie yapıyoruz abi bu topoyu ne işe yarıyo kısa bi bilgi vein Allah rızası için :D
Cvp
"normal map" konusunu araştırmalısınız.
Cvp
Topoloji hakkında genel (türkçe) bilgi için:
[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=bak&id=bilgi&dno=379&r=379[/url]
Normal map hakkında (türkçe) bilgi için (daha fazlası video olarak, yukarıdaki mesajımda 2 inci adreste):
[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=bak&id=bilgi&dno=271&r=271[/url]
Cvp
aslıdna ilk soruma emre abinin normal map i cevap oluyo tam isteim şey ama normal map in yanında şimdi şöel bi soru oluştu zaten ben normal kas sistemine göre detayımı falan yapmıışım normal maple modelimi max atıp kaplması falan filanı işimi görüyo normal map peki şimdi toployg yapmamın bana extra faydası ne olcak veya toplogy yapmazsan sunu yapamazsın dediniz nedir ... (cahilliğin gözü kör olsun :D)
Cvp
topoloji, yüzey dizilimini elle düzenleyebileceğin fazladan bir seçenek. şu an için normalmap ile alakası yok. Senin ihtiyacın olan max a aktarmak ve xbrushtaki detaya yakın detay varmış gibi göstermek ise normalmap ile kaplamalısın. Bu arada normalmap aslında bump ın daha gelişmiş versiyonudur. Max daki modelinize herhangi bir detay eklemez, bump ın netliğinin, derinliğinin yetmeyeceği detayları daha azla bilgi saklayan normalmap dosyası ile orijinal çıkıntı girintilerin verdiği tepkileri bump etkisi ile vermesini sağlar. yani max daki modelin aslında ilk olarak zbrush a attığın düşük poligon sayısına sahip modeldir. Daha önceki cevaplardaki bağlantıları incelersen arkadaşın yaptığı kalp modelinin normal map aktarılarak max a aldığı sahnedeki model detaysız, kenarlar düz. yani gerçekte üzerinde öyle çıkıntılar yok. zaten bump´ın da yaptığı şey budur. sadece render sırasında ışığın yerine göre o girinti-çıkıntı ları anlayabilmeniz için üzerinde ışık oyunları yapar. özellikle oyun motorları için idealdir. modelin kenarlarına bakmadığınız sürece de çok da fark edemezsiniz hemen hemen detayda aynı görüntüyü verebilir.
Cvp
hocam cok saol olayı anladım map ide topology de ilgilendiniz çin teşşekür ederim çok makbule geçti bunuda hallettik sıradaki sorunlar için ilerde görüşmek üzere :D...
Cvp
Yanıyosunnn fuat abiii :D:D
Cvp
bu bizim osman değilmi yaa :)