ZBRUSH KONUSMALARI
ZBRUSH KONUSMALARI
Bence en önemli ve garip,güzel,degisik,müthis özelligi bir yuvarlaktan eyik,büküp,yamultup,cekip modelleme yapabilmek..digital sculpting, "dijital heykeltras" gibi cevirmekte sanirim pek bir sakinca yoktur.Yani ellerini monitörün camindan sokup modelle oynuyomussun gibi geliyor desem biraz abartmis olurum sanirim:)
Diger 3d programlara nazaran,cok hizli organik modelleme yapilmasi sanirim en büyük avantaji.
Model ve kaplamalari cok ince detayli yapabilmek te bir avantaj.
2 milyon poly. modelleri (kendimden örnek), Pentium M, 1,6GHz
1gb ram, 128 mb grafik karti ile rahatca isleyebilmek.
Yapilan modellerin kaplamalari ve disp. mapi ile diger 3d programlara 20bin poly ile (hatta 4bin e kadar inebilir,ve hatta
deneyemedim ama sanirim 2bin e kadar da inebilir) aktarilabilmesi.
Diger 3d programlarda oldugu gibi degisik modelleme teknikleri olmasi; ki bunlardan tablet kullanarak modeli cizip, 3d haline getirmek,cizim yetenegi olanlar icin kullanisli.
2,5d olayi sanirim bu.
Photoshop ta yapilan tablet cizimleri 2d olarak adlandirilirken,burda 2d olarak cizdigin nesneleri, 3d haline getirebilmek,kaplama,renklendirme islerini yine burda bitirip renderlemek sanirim 2,5d olan sey..
Film sektörüne fantastik model üretmek icin cok müsait,temel bilgiyi edindikten sonra kendi kendine takilmak icin de kullanisli bir program.
Ekleyecek daha bir sürü sey vardir, ben giris yapmis olayim.Yoksa "Zbrush Konusmalari" "Zbrush Susmalari " olarak kalacak[:)4]
Bu saydiklarim,3d ve Zbrush ile oldukca amatör giden birinin görüsleridir, sadece izlenimdir.
Re:ZBRUSH KONUSMALARI
(ZBrush Displacement-Maps In External Renderers)
Zbrush da yapilan modellerin,disp.maplari ile beraber diger 3D programlarinda kullanisi ile ilgili bir link..20 den fazla tanidik programda, Zbrush maplari ile ilgili ayrintili bilgi ve görüntü.
http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=20310&highlight=displace
Re:ZBRUSH KONUSMALARI
Iyi yapmissin. Ben de birkac gundur Gnomonun zBrush DVD lerinden calisiyorum. Bayagi faydalilar. Ayrica program zaten harika.
Cvp:ZBRUSH KONUSMALARI
Diger 3d programlara aktarirken yazni zbrush´tan export yaparken, poligon sayisinda 20bin-2bin gibi bir sinirlama yok.
Modelinizin yapisi izin verdikten sonra üc-bes poligonla da aktarabilirsiniz.
Cvp:ZBRUSH KONUSMALARI
2milyon poly modelin aktarimi icin vermistim o rakami,ama karisik olmus.
Cvp:ZBRUSH KONUSMALARI
vay be, çok cazip geldi doğrusu..saol paylaştğn için. bulup kurcalamak şart oldu artk
Re:Re:ZBRUSH KONUSMALARI
[quote=5]Iyi yapmissin. Ben de birkac gundur Gnomonun zBrush DVD lerinden calisiyorum. Bayagi faydalilar. Ayrica program zaten harika.[/quote]cd leri nerde bulabilirim ozelikle gnomonun?
slm
bence gok güzel bir program. ben yeni başladım ama bişey yapa biliyom.[G22]
Cvp
Sadece modelleme değil, fırçaları ile de 2d kaplamalar hazırlama, 3d objeleri sahneye saçıp arka plan oluşturma gibi yardımcı faktörleri de var. Çok severim bu programı.
Cvp
modellemede acemi olanlar için iyi bir yardımcı program gibi görünüyor.tanıtım videosunu izledim.normal modelleme yerine bu programla bir çok şey daha kolay yapılabiliyor anladığım kadarıyla. gnomon un 2dvd sini indirmeye başladım şimdi.bakalım neler öğrenebileceğiz.