Fırçanın arkadaki poligonuda etkilemesi
Fırçanın arkadaki poligonuda etkilemesi
Birbirine yakın olan 2 yüzeyden bir tanesine işlem yaptığım zaman, diğerinide etkiliyor. (resimde çift taraflı tek bir poligon yok. Sorun yaratan kısım box şeklinde) Bu sorunu gidermek için ne yapmam gerekiyor acaba?
[img]http://img254.imageshack.us/img254/2614/sorunip8.jpg[/img]
Cvp
Simetriden (klavyeden x y ve z tuşu) kaynaklı değilse üstüste gelmiş uv´lerden olabilir gibi geliyor... Yanlış mı anladım?
Cvp
Simetri kapalı. Zaten açıkda olsa 2 tarafıda kabartırdı. Bir taraf kabartılırken 2 inci taraf içine göçmezdi. Uv dede bir sorun yok.
Şu ufak video daha iyi anlatır sanırım.
[url]http://www.huysuz.net/enver/ZBrushMovie.rar[/url]
Cvp
Quicktime codeclerim şu an yüklü değil (başka bir bilgisayara geçtim de yakın zamanda) o yüzden videoya bakamadım ama anladığım kadarıyla verdiğin resimde objenden bir kopya daha yaratıp yanına koymuşsun ve bir objenin ince bir yüzeyinde kabartma yaparken diğer tarafının göçmesinden şikayetçisin (umarım bu sefer doğru anlamışımdır:)
Projection master kullanırsan (deformation ve istersen normalize parametrelerini aktive ederek) arka yüzeyden bağımsız olarak yontma yapabilirsin. Cismi çevirememe kısıtı ile...
Yolladığım resimde ben de arka tarafı görünsün diye objeden bir kopya alıp yanına koydum. Üstteki kabartma klasik yontma ile, alttaki ise projection masterda sadece Zadd içeren bir fırça darbesiyle oluşturuldu.
Doğru anlamışsam geçmiş olsun. Ayrıca projection master kullanmadan bunun bir yolunu öğrenirsen ve bana pm yoluyla haber verirsen çok sevinirim, teşekkürler...
[img]http://img210.imageshack.us/img210/9935/zbrush00001ro4.jpg[/img]
Cvp
Evet 2 tarafıda gösterebilmek için SnapShot a basmıştım.
Projection Master da pek kullanışlı değil.
Dolaylı bir çözümü var aslında;
Ama ne gerek var uğraşmaya diye düşünüp konu açmıştım (bir tuşa basınca. Sorun düzelir diye düşünüyordumda :P )
Mask
[img]http://img146.imageshack.us/img146/3526/64034120by0.jpg[/img]
teşekkürler yinede.
Cvp
Evet maskeleme de güzel çözüm. Boyama şeklinde maskelerken de arka tarafa geçiyor mu acaba... Bir ara bakayım, geçmiyorsa eğri ve ince yüzeyler için de tercih edilebilir bu yöntem ama ben hala projection master taraftarıyım :)
Bilgilendirdiğin için çok teşekkür ederim. Aklıma hiç gelmemişti, iyi oldu...
Kolay gelsin ;)
Cvp
Fırçanın büyüklüğüne göre arka tarafı etkiliyor. Fırçanı ufak tutarsan diğer tarafa bulaştırmadan mask lama yapabilirsin. Bende projection master düşmanıyım :P (hiç kullanmadımda :D. Yeni başladım zbrush ile ilgilenmeye. ) Perspektifin sabit kalması itici geliyor.
Böyle bir cevap gelince aklına gelmediğini tahmin etmiştim :P Bazen oluyor ufak detaylar gözden kaçıyor. Hayat kurtaracak düzeyde olsa bile :).
2 kuruşluk bilgim var. Ufacıkta olsa yardım edebildiğime sevindim.
teşekkürler, kolay gelsin.
Cvp
Estağfurullah, hepimiz öyleyiz. Parçaları birleştirmeye çalışıyoruz işte :)
Cvp
Herkese selam,ben adetan Wip forumlara giririm,bu gun siteyi gezirken gordum bu sorunu:
mask falan lazim degil,hemde masktan daha iyi ve kolay unsculpting(etkilenilmesi istenilmeyen) kalan hisseleri ctrl+shitf ile gizletmek,...
ama boyle ince modeller icin yani sik yerlesen poligonlar(thin) icin zbrushta iyi bir cozum var:
Zbrushta "Brush>BackfaceMask" komutunu aktif ediyorsunuz,
genelde Zbrush brush´in radiusundan yakin mesafede yerlesen her seyi etkileyer.yani Draw size=50 ise brush 50 alaninda yerlesen her seyi sculp eder,ama bir seyi soylemek isterim ki,model eyni bir model olmali.
hepinize kolay gelsin...
iyi Zbrushlar...
p/s:deadbeat video yerinde yok
Cvp
Ben bu problemi yasamamak için ayri ayri layer ´lere koyuyorum her bir objeyi ve istedigim objeyi kilitliyebiliyorum böylelikle o objeye hiçbirsey olmuyor ,, üstelik iki yada fazla layer select yapup çalistigim an hepsine birdende degisiklik yapabiliyorsun... iyki varsin LAYER yoksa ne olur benim halim..:))))