Salon Modellemek (gokhantastan)
Salon Modellemek (gokhantastan)
Salon Modellemek (gokhantastan) Salon Modellemek
3DS Max 2009 + Vray 1.5 ile yapılmıştır. Henüz yeni olduğum için biraz amatörce ama yorumlarınızı bekliyorum yinede...
Cvp
gökhan 3 ay oldu yazımşsın bir başlıkta, hayırlı olsun. render süresi 3 saat diyince bir görmek istedim renderını. ama neden 3saat oluşuna tabi ki değinemeyeceğim sanırım çok etkeni vardır, sadece render üzerinden konuşayım.
öncelikle ellerine sağlık salon modelleme olarak gayet hoş, malzeme ve ışık ile ilgili bir kaç eksiklik gözüme takıldı. halı malzemesinde tüyler çok kabarık olmuş, halılarda evet bu kadar uzun tüylü halı var ancak o tüyler genelde yatarlar bu biraz çim gibi davranmış. displacement mode ile mi yaptın bilmiyorum ama ben vrayfur u tavsiye ederim, ya da displace değerini epey bir kısabilirsin. sahne dışardan hiç ışık almamış gibi, pencerelere vraylight yerleştirirsen gün ışığını çekmiş olur içeriye. bir de iç mekan renderlarında şöyle bir olay vardır; şimdi fotoğraf makinelerimizle gerçek hayatta iç mekan resmi çekerken, diyaframı çok açarız ve pencere kısmı bembeyaz görünür, komşu binalar, gökyüzü vs. görünmez. böyle bir fotoğrafta pencere kenarlarında duvarda da çok parlar haliyle. diğer bir seçenek ise diyafram açmadan flaşlı ya da ortam aydınlığından faydalanarak çekilen fotoğraftır. o zaman arkada komşu binalar ya da gökyüzü görünür. sen sanırım ilkini seçmişsin ve arka plan beyaz kalmış bu durumda pencereye bir vray light dayayıp pencere kenarlarındaki duvarlarda parlamasını sağlamak daha güzel sonuç verebilir. hem mekan aydınlatmasında ışık bu yolu izlerse daha doğal olur. ilave olarak güneş ışığını da bir direct light ile içeri sokabilir doğrudan ışığı zemin veya eşyalar üzerinde yansıtabilirsin.
bir de açık olan pencerelerle ilgili pervazda duvar rengi ve pencere renginin iç içe geçtğini görebilirsin. bunun sebebi snap ile çizmekten kaynaklanıyor, çözüm ise, yine snaple çizmek, ancak örneğin o boşluk 100 cm ise, pencerenin ayarlarına girerek genişlik değerini 99cm yapmak. 99 cm yapınca örneğin soldan 1 cm kısaldıysa sağa doğru 0,5 cm kaydırmak, böylece duvarla pervaz arasında 0,5 cm boşluk açmış olur ve sorunu çözeriz.
sehpa ayağına da malzeme atamayı unuttun sanırım ya da bu ışık altında malzemesini gösteremiyor. sehpa camı için mavimsi bir fog colour çok hoş durur. umarım sahnenin daha güzel olabilmesi için katkı sağlar yazdıklarım. kolay gelsin şimdiden.
Cvp
öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim henüz bilgi olarak bayağı bir eksiğim var sizinde dediğiniz gibi aydınlatmada bayağı eksik var şu an vray light kullanarak yaptım bunu ama vray sun kullandım denedim olmadı camlardan içeri ışık geçmiyor camlar aynen şu an resimde olduğu gibi sadece beyaz olarak çıktı onda da yoksa asıl niyetim güneş ışığını yere düşürüp yansımasını sağlamaktı ama olmadı henüz amatörüm ilerleyen zamanlarda bunları da başarırım inşallah :) sonra halıya gelince evet halı gerçekten çok kötü oldu yalnız 3 saat 51 dakika render süresinin üzerine bir daha o kadar bekleyemem diye düşündüğüm için değişiklik yapıp render almadım, bilgisayarım öyle eski veya kötü bir bilgisayar değil ama neden render bu kadar uzun oldu anlamadım galiba ayarları biraz yüksek tuttum, önerilerinizin hepsini bundan sonra ki çizimlerimde dikkate alacam şu an çizdiklerimi eğitim setleri yardımı ile çiziyorum 3 ay geçti başlayalı inşallah bir 3 ay sonra dahada iyi olurum yorumunuz için tekrar teşekkür ederim...
Cvp
eline sağlık
Re:Cvp
[quote=50529] Yazan: Erkan
eline sağlık[/quote]
teşekkürler...