Reis (memodin2000)
Reis (memodin2000)
"Sokak Çocuğu" filminin baş karakterlerinden. Film önümüzdeki haftalarda gösterime girecek...
Karakterin animasyonunu demo reelimde görebilirsiniz (az da olsa):
http://www.yastimakina.com/memodin/varis_kaya_demo.rar (37 mb. - 2 dakika 17 saniye)
Cvp
aniamsyondan bir parca izleyebilseydik keşke ellerine saglik inşallah çok ilgi görür.
Cvp
Açıklamada dediğim gibi film önümüzdeki haftalarda çıkacak piyasaya. Ama az da olsa seyretmek isteyenler için link geliyor birazdan... (en geç yarın).
Cvp
3d havası yok gibi. Animasyonu ve yapım aşamalarını dayayınlarsanız seviniriz.
Cvp
3d havası olmaması için epey uğraştım. Çünkü animasyonda çok kötü oluyor ve proje de 2d bir projeydi. El çizimi karakterler de vardı filmin içinde. Bunun için highlight´ı hiç kullanmadım. Elbiselerde az bir şey rimlight kullandım. Bu kavramlar her programda hemen hemen aynıdır. Renk tonları bakımında pek karışık değil hadise. Klasik gradient eklenince (2 renk yeter) olay baya bitiyor. Deneme yanılma gerek biraz.
Çizgilerin oluşturulması için de ona göre modellemeye özenmek gerek. En zor kısmı bence orası. Animasyon olarak da XSI´ın default rigini kullandık. Daha esnek bir rig olsaydı animasyonlar daha iyi de olabilirdi ama gene de iyiydi işimizi gördü.
Cvp
Bir iki kare daha:
[img]http://www.yastimakina.com/memodin/reis_2.jpg[/img]
[img]http://www.yastimakina.com/memodin/reis_wire.jpg[/img]
Cvp
Çok başarılı olmuş tebrik ederim. toon´u çok iyi yakalamışsınız.
model optimizasyonuda çok iyi...
yuz expressionları rigmi blendshape mi bi onu merak ettim..?
tekrar tebrik ederim [G22][G22][G22] *****
saygılar
Cvp
Gültekin, çok teşekkürler.
Yüz mimiklerini (shapesleri) shape manager´da (ki büyük kolaylık sağlıyor) modelledim önce. Sonra da spline´lar ile sanal bir yüz oluşturdum ve bu shapelerin değerlerini, splineların yukarı aşağı (veya sağa sola) hareketine bağladım link with ile (maya´da karşılığı set driven key). Bu, stüdyolarda çokça yapılan bir şey. Birinci sebebi sanatçıya animasyon esnasında daha rahat ve anlaşılabilir bir imkan sağlaması. Ana sebebi bu.
İkincisi de keyframeleri timeline´da görmeniz. Zira shape manager´da yaptığınız animasyon timeline´da görünmüyor XSI´da. Grafik editörü açmanız gerek düzeltmeler için bu da her zaman çok pratik değil.
Ali karakterimde daha güzel yaptım bu yüz rigini. Şu şekilde:
[img]http://www.yastimakina.com/memodin/imran_yuz_rig.jpg[/img]
(Ayrıca burada, hazırladığım belli yüz pozlarını da ufak resimlere atadım görüldüğü gibi. Animasyon esnasında mimikler arası geçişlerde daha fazla esneklik ve hız sağlaması açısından.)
Re:Cvp
[quote=23110] Yazan: memodin2000
Gültekin, çok teşekkürler.
Yüz mimiklerini (shapesleri) shape manager´da (ki büyük kolaylık sağlıyor) modelledim önce. Sonra da spline´lar ile sanal bir yüz oluşturdum ve bu shapelerin değerlerini, splineların yukarı aşağı (veya sağa sola) hareketine bağladım link with ile (maya´da karşılığı set driven key). Bu, stüdyolarda çokça yapılan bir şey. Birinci sebebi sanatçıya animasyon esnasında daha rahat ve anlaşılabilir bir imkan sağlaması. Ana sebebi bu.
İkincisi de keyframeleri timeline´da görmeniz. Zira shape manager´da yaptığınız animasyon timeline´da görünmüyor XSI´da. Grafik editörü açmanız gerek düzeltmeler için bu da her zaman çok pratik değil.
Ali karakterimde daha güzel yaptım bu yüz rigini. Şu şekilde:
[img]http://www.yastimakina.com/memodin/imran_yuz_rig.jpg[/img]
(Ayrıca burada, hazırladığım belli yüz pozlarını da ufak resimlere atadım görüldüğü gibi. Animasyon esnasında mimikler arası geçişlerde daha fazla esneklik ve hız sağlaması açısından.)[/quote]
Anlattıkların Maya ile tamamen örtüşüyor bi farkla maya´da tamamen keyleri set drivenkey lerde dahil olarak görebiliyorsun graph editorde.
Tekrar eline sağlık.
saygılar
Cvp
Elinize sağlık çok başarılı olmuş. (: