Combustion 3d depth of field
Combustion 3d depth of field
Arkadaşlar merhaba combustion da 3d depth of field olayını yapamıyorumda bilen bir arkadaş yardımcı olursa çok sevinirim. şimdiden teşekkür ederim...
Cvp
Kardeş bunun için max sahnenden (max kullanıosan) derinlik bilgisine ait bi render çıktısı alman lazım . Yani resmin z depth kanalına ait bilgisi olamsı lazım .
Bunun için render almadan önce default render da alıosan render elements kısmında z dpth kısmını render a ilave edeceksin sonra bunu combustion da kullanmalısın.
Eğer vray de render alıosan 1,5 rc3 de yine render elements den alabilirsin eski versiyon vray lerde ise vray in en alt sekmelerinde color mapping in içinde idi yanlış hatırlamıosam burdan z depth i seçip aktif ediosun .
Kolay gelsin ...
Cvp
Eyvallah kardeş çok sağolasın.
Cvp
3d den render aldığınız dosyanın çıktı formatını rpf (rich pixel format) alırsanız bir düzine seçenek ile render çıktısı almanız mümkün olur. bunların içinde velocity(motion blur data) ve zDepth(derinlik) bilgileri eklnenmesiyle combustiona import ettikten sonra 3d posttan eklediğiniz 3d motion blur efecti sanki renderi motion blur ile render etmişçesine düzgün bir sonuç verir ve motion blur değerini istediğiniz ölçüde değiştirebilirsiniz. aynı şey 3d depth of field efekti içinde geçerli. bu efekti uygulamadan önce sırasıyla şunları yapıyoruz
1-3d renderda çıktı formatı rpf seçilir
2-rpf ayarlarından velocity ve zdepth seçilir(malzemelerin idlerini dahi bu bilgilerin arasına ekleyebilirsiniz)
3-combustion workspace e eklenen rpf sekansına 3d post operator kısmından show g-buffer efekti eklenir bu bize doğru zdepth değerlerini uygulamamız için bilgiyi verecek olan efekttir
4- eğer g buffer kısmından z buffer seçili ise near far değerleri bizim 3d depth of field uygulamamız gereken rakamsal bilgiyi verecektir.
5- show g buffer efekti invisible yapılır ve 3d depth of field efekti eklenir.
6-daha önce show g buffer efektiyle öğrendiğimiz doğu near far bilgisi bu efektede girilir ve blur değeri uygun olan seviyye getirilir blur seçeneğinin box olması kalitesiz depth of field ile sonuçlanmasına karşın gaussian seçerseniz çok reel bir efekt elde etmiş olursunuz. ancak bu biraz ağır bir işlem olabilir bilgisayarınız için. eğer bir kompozit içinde kullanacaksanız bu rpf dosyasını motion blur ve depth of field ile render edip tek layerde efektli görüntüyü footage olarak kullanmanızı tavsiye ederim. bu şekilde çalışmanızda hızlanmış olur ve bilgisayarınız olası şişme durumundan kurtulur :) kolay gelsin