Kurgu aşamasıyla ilgili bir sorum vardı.
Kurgu aşamasıyla ilgili bir sorum vardı.
Selamlar.
Bir kısa film festivali için , bir film hazırlıyorum.
Ben , bir filizin yeşermesinden başlıyarak , süreç içerisinde ağaç olmasını ve bu ağaçların el emeği ile işlenerek , el yapımı , klasik gitarlara dönüşmesini konu alan , daha çok deneysel tadında bir çekim yapıyorum.
Şu ana kadar herşey güzel gidiyor ama kafamda hepimizde olduğu gibi yapmak isteyipte yapamadığım birkaç şey var kurgu-montaj aşamasıyla ilgili.Soracağım soru epey garip biliyorum.
O nedenle girişi uzattım ki , deli demeyin diye..:)
Ben David Fincher in yaptığı işleri çok severim.
O kamerayı , heryere sokar o.
Kıvılcımın içine,anahtar giren bir kilidin deliğine,vs..vs..
Bu çekim , müzik eşliğinde ilerliyor ve tahmin edeceğiniz gibi her kare müziğin inişine ve çıkışına görede değişiyor.
Gelelim soruya..
Bir sahnede , bir ağacı çekiyorum. Kesilmiş,işlenmiş gitar yapımına hazır bir ağaç.
Ağacı baştan sona çekip , diğer bir kareye , yani sonraki şekil aldığı haline geçmek isterken , ağacın damarlarını çekmek istiyorum.
Tünel gibi düşünün. Ağacın damarının içerisinde hızlı ilerleyip , diğer bir sahneye bağlanan bir olay.
Belki biri , bir fikir verebilir diye düşündüm.
Mesela,ağaç uzunlamasına önünüzde.Kamera hızlıca ağaca doğru geliyor ve tam ağaca birleşme yani çarpma yerinde , damara giriyoruz.
İşte burada bir oyun yapmak gerekiyor.
3d programlardan hiç anlamıyorum.Belki tam o çarpışma esnasında,3d bir program ile bu iş olabilir. Hayali yaratılmış ağaç dokusu ve damarları.Ve bir damarın içerisinden hızlıca geçen sanal bir kamera.
Aklıma başkada birşey gelmiyor.
Bu tarz bir plana çok bağlı kalmamakla beraber , sürekli düşünüp , araştırmıyor da değilim açıkçası.
Umarım bir sonuç çıkar.
Belki bir fikir verirsiniz diye yazayım dedim sadece.
Cvp
öncelikle projende başarılar dilerim.
seninde doğru tahmin ettiğin gibi david fincher, filmlerinde bahsi geçen etiyi yakalamak için 3boyutlu animasyon teknolojisinden yararlanıyor. (fotogrnometri yöntemi) 3boyutlu sahnelendireceği mekanın içerisinde yaptığı çekimlerden elde ettiği gerçek dokuları 1/1 ölçekte modeller üzerine kapladığında aynı oyun motorlarında kullnılan teknikle benzer olarak ışıklandılmış ve her türlü doku/gölge değeri olan model çıkıyor karşımızı. Daha sonra bu modelin sahnedeki hareketine göre misal anahtar deliği ise gireceği deliğin detaylandırması yapılıyor. Sahneye yerleştirdiği 3boytlu modelin dokusunun film ile tam uyuşması açısından fotogronometri çok önemli. (adını n edoğru öğrenebildim ne de anlayabildim)
Senin çalışmanı örnek olarak alırsan ağaç dokusu gibi tek bir obje için u tür bi şekime girmeye gerek yok kanımca. Eğer direk ağaç gövdesinden başlayacaksan plana 3boyutlu model üzerinde kamera haraketi ile başlaman en akıllıcası. Daha doğrusu sen 3b tan anlamıyorum dedin ama bu işin çozülebilmesi için en gerekli yöntem 3b modelleme gibi görünüyor. Orada istediğin kamera hareketini istediğin hızda ve şekilde modelin üzerinde kontrollü olarak fincher sahnelerindeki gibi gezdirebilirsin. Belki kullanacağın ağacın birkaç fotoğrafını çektikten sonra o fotoğrafları silindirik olarak birleştirip ağa çiçin doku haline getirim sonrada dolaçacağın kısımları sıft detaylandırılmış hali ile müdahele etmelisin diye düşünüyorum. Bu tür durumlarda 3boyutlu animasyon kullanımı, gerçek kamera çekimi ile mümkün olmayan hareket ve etkileri mümkün kılması yüzünden şiddetle ve ehemmiyetle tavsiye edilir.
Projene dair sorduğun sorudan anladığım kadar ile cevaplandırmaya çalıştım. iyi çalışmalar dilerim.