Solidworks dosyalarını 3Dsmax de nasıl açabilirim?
Solidworks dosyalarını 3Dsmax de nasıl açabilirim?
Slm arkadaşlar.Ben solidworks programına yeni başladım ve burada oluşturacağım modelleri 3dsmax de görselleştirmek istiyorum bunu nasıl yapabilirim?3dmax kullanıyorum fakat max de solidworks dosya uzantılarını göremedim vede açamadım.Autocad modellerinin açıldığını biliyorum,solidworks modellerininde açılabileceğini duymuştum. Yardımlarınız için şimdiden hepinize teşekkürler,iyi çalışmalar.
Cvp
dwg yada dxf.. gibi max in tanıdığı dosya uzantıları olarak kaydet.sonra maxa çağır hepsi bu.
solidworks bu uzantıları destekler ayrıca solid drawing ortamındaki 2d görünüşleride save kısmından dxf yaparak autocad içinde 2d olarak açabilirsin kolaygelsin.
Cvp
[img]http://img422.imageshack.us/img422/1898/adsz9kv.jpg[/img]
[img]http://img148.imageshack.us/img148/2880/26su.jpg[/img]
solidden save yapıp ıgs formatında kayıt yapacaksın.
sonra max i açıp import yapıp dosyayı bulunduğu dizinden alıacaksın obje max i n içine nums surface olarak düşecek kaplama yaparken 2d sides mutlaka işaretli olmalı yoksa yarısı görünün yarısı görünmez bir halde kalır.
Cvp
ıgs formatında yaptım,ancak max de açınca 2d sides yapsam dahi objenin bazı yerleri ya eksilk görünüyor yada bazı vertexler kopuk oluyor.Dosyayı solid de .stl formatı ile kayıt edersem oluyor ancak bu defa poligon sayısı artıyor.Başını ağrıttım hocam ama öğrenmenin başka yolu yok,duacın olacağım valla[:D]
Cvp
cismi fillet olarak max´e çekiyorsun max de adı smoth.
örn dwg olarak maxe çekilen cad dosyalarının mutlaka kırık ve deforme bir yapı ile max´de açıldığı na dair yüzlerce soru aldık çözüm daha autocad içinde ien yüzey sayısını arttırmaktır bu şekilde maxe import edersen sonuçda düz yüzeyler elde edersin ancak çok fazla yüzey sayısı oluştuğundan kasıntıya sebep olur.
şimdi solidden maxe aktardığın katılar smoth bir şekilde import ediliyor dahası nurms face olarak bu durumda sıkıntıya girmeden maxde tasarım yapacaksan nurms çalışacaksın ki problem olmasın .
yada yolu biraz daha uzatıp sat. olarak import edim autocadda açacaksın buradan 3ds formatı ile maxe aktaracaksın ozaman mesh model olarak max sahnesine düşer yüzey sayısı aşırı olmaz lakin bu seferde deformasyonlar oluşur.
bence maxde açtığın solid dosyasına ´´Optimize´´ modifi uygula birde öyle bak.
Animasyon amaçlı maxe atacaksan bunu solidworks ilede yapabilirsin kaplama ise aynen solidde de var bence bu konuda biraz araştırma yap solidworks ile photo gerçekci işler çıkarmak mümkün tabi binlerce sebebi olabilir maxa atmak istemenin bunu sorgulamıyorum yalnış anlaşılmasın kolay gelsin.
satır aralarında sorununu çözecek birşeyler bulabilirsin umarım olmazsa birkaç resim ekle wireframe olsun
kolaygelsin.
Cvp
Hocam ilgine teşekkürler.Biraz başını ağrıttım ama,artık kusuruma bakma.Yeni sorularımla tekrar görüşmek üzere[:J]Bunu hak ediyorsun reques[S68]İyi çalışmalar.
Cvp
estağfurullah işini göre bilecek birşeyler anlatabilmişimdir umarım.
Cvp
Arkadaslar ben solidde render komutunu nerden bulacagım add-ins de photoworks yok ilginize teş. ederim
Re:Cvp
[quote=2211] Yazan: yamakasi_031
Arkadaslar ben solidde render komutunu nerden bulacagım add-ins de photoworks yok ilginize teş. ederim[/quote]
Solidworks´ü kurarken standart, professionel ve premium olarak seçenekler gelir. Stadart kurdu isen Add-ins te Photoworks olmayacaktır. Kaldırıp tekrardan prof yada premium kurman gerekli.
Cvp
Bu arada solidten en iyi aktarımı Cinema 4d ye yapabiliyorsun. Hepsini denedim, max, haudini, maya vs. vs. Sanki kasıtlı bir şekilde, belkide rekabetten dolayı autodesk ürünlerinin solid uzantılarını ve solidin desteklediği uzantıları desteklemediğini görebilirsin.
solid dosyanı wrl uzantıda kaydet. cinema 4d ile aç. Çok dügün bir şekilde açtığını ve zorlanmadığını göreceksin.
cinema 4d de açtığın dosyası export ile 3ds uzantıda kaydet. ve 3d max ile aç.
uzun uğraşlar sonucunda büyük projlerin en kolay bu şekilde açıldığını test ettim.